Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Roar Nicolaisen

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Knirkelyd - på og av på gassen
tirsdag 20. august 2019, klokken 18:56
Nei, dette er en annen lyd mener jeg...
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Knirkelyd - på og av på gassen
søndag 04. august 2019, klokken 17:14
Nå har jeg hatt bilen på service og fått følgende tilbakemelding:

"Ja, drivaksel var faktisk årsak til knirkelyd. (men ikke løse muttere)
Utbedret i henhold til Bulletin, lyd er nå borte.
Må ha nye navmuttere, som er bestilt.
Vi tar kontakt med deg, og finner passende tid for skifte
Ingen fare å kjøre med."

Nissan har utstedet en bulletin på dette så da er det tydeligvis en kjent feil..
#3
Begge har blå pyntelist bak. Forskjellen er at 60 kWh har pyntelist foran..
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Knirkelyd - på og av på gassen
lørdag 22. juni 2019, klokken 17:51
Jeg har fått en irriterende knirkelyd når jeg går på eller av gasspedalen i lav fart eller ved oppstart/stopp.
Noen andre som har opplevd dette? 2018 N-Connecta levert ny i august og bare kjørt 6-7000 km..
#5
Synes det er rart at så mange mener at Leaf er overpriset når den selges i store mengder. Vi er vel alle bekymret for verdifall og prisnedgang når vi har en ny bil i garasjen. Jeg tror Nissan vet veldig godt hva de gjør vedr. prissetting, de driver vel med business og ikke dugnad.. Vi har vel fri konkurranse og vi husker vel alle tilbud- og etterspørselkurven fra skolen?
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Rapidgate blitt løst???
mandag 14. januar 2019, klokken 22:45
Sitat fra: ThomasEL på mandag 14. januar 2019, klokken 22:34
Hvordan har du forresten funnet ut at bilen din er produsert i juni?? Jeg klarer ikke finne ut hvor info om produksjonsdato (eller i det minste måned) finnes...

Jeg la inn min VIN her: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Nissan
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Rapidgate blitt løst???
mandag 14. januar 2019, klokken 22:11
Min Leaf er produsert i juni og utlevert 1. aug. Jeg har 5SH3C.
Har ikke testet om jeg har rapidgate..
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny versjon av Nissan EV for iPhone
fredag 21. desember 2018, klokken 18:16
Har Nissan dratt ut pluggen på de gamle serverne nå? Nå fungerer Nissan EV-appen bedre enn noen gang, mens My Leaf ikke fungerer lenger...
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny versjon av Nissan EV for iPhone
fredag 21. desember 2018, klokken 08:01
Fikk også oppdatering (android) for noen dager siden og merket ingen positive endringer.. Før i dag, nå går det meste raskere. For første gang siden oktober kommer jeg meg inn mellom kl 07-09 og får satt på varme.
Jeg tror at Nissan har satt i drift noen nye servere i dag som kun den nye versjonen av app'en går mot.
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV app problemer
mandag 19. november 2018, klokken 09:15
Hvor/hvordan endrer jeg til Japan?
#11
Alt det andre / Sv: Android Auto
fredag 16. november 2018, klokken 19:18
Sitat fra: MrOtto på fredag 16. november 2018, klokken 10:45

Edit: Huwei og Honor virker ikke med Android Auto.

Android Auto fungerer utmerket på min Huawei (P20 pro)
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Import leaf 2018
lørdag 10. november 2018, klokken 21:03
Sitat fra: Joggamann på lørdag 10. november 2018, klokken 20:19
En ting jeg ser er litt forskjellig på ulike leaf er at noen har eco knappen til venstre for rattet hvor en setter på rattvarmen, mens andre har den ved girspaken.

Hva indikerer dette?

Det er de bilene som har Propilot Park (parkeringsassistent) som har Eco på venstre side. Knappen for Propilot Park har tatt over plassen til Eco i midtkonsollen.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nye Leaf bøyd skjermbreder
fredag 09. november 2018, klokken 18:00
Dette ser veldig likt ut som det gjorde på min Leaf utlevert i august. Det var støtfangeren bak på venstre side hvor en plastleppe var montert feil fra fabrikk og hadde brettet seg dobbelt. Forhandleren som jeg kjøpte bilen hos fikset dette mens jeg ventet ila 30 minutter.
#14
Takk for svar! For en måned siden var SOH 98,00 og Hx 104,70..
#15
Etter tre måneder og 2000 km ser jeg at SOH er nede på 97,95... Er dette normalt?
Har bare hurtigladet 2 ganger og ellers ladet hjemme til 80-90 % ellers. Kanskje en eller to ganger til 100%.
Hva betyr Hx? Ser denne er 105,19..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA