Og stillheten taler mer enn høyt nok.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: daktari på lørdag 13. april 2024, klokken 10:38Beklager min uvitenhet, men er ikke de tåreformede T@b-modellene en dyrere og mer upraktisk campingvogn der man taper flere kubikk plass? Merforbruk til bilen blir uansett mye høyere?
Gevinsten kommer hovedsaklig på motorvei, men uansett snakker vi max 20 mil før lading?
Sitat fra: Otello på onsdag 10. april 2024, klokken 08:50Fikk du noe svar fra Elbilmek?Ja, jeg svarte i en annen tråd som jeg ikke finner igjen akkurat nå. De var en god del billigere enn Mekonomen, og ga også ett års garanti på brukt motor, men fraktkostnader frem og tilbake kom i tillegg. Endte med at Motorforum tok den i innbytte for en symbolsk sum (lurer på om det var en av mekanikerne deres som ønsket å fikse den opp privat), så nå har jeg en nyere Zoe med gjenværende nybilgaranti som "ventepølse" et par års tid til de nye og spennende småbilene kommer på markedet.
Sitat fra: TB på mandag 08. april 2024, klokken 11:03Det kan også være Zaptec lader trenger en programvareoppdatering?
Husker Zaptec kom med oppdateringer i 2017-2018 for at forvarming av Kia Soul skulle fungere.
For Zaptec Pro kan en hente ut feil logg her: https://portal.zaptec.com/tools/chargerWarnings
(Krever bruker/passord)
Sitat fra: minibiti på søndag 07. april 2024, klokken 15:15(...)Jeg ble som sagt veldig overrasket over tallene, så jeg skal følge litt ekstra med fremover. 7% av 52 kWh er jo 3,64, og det er altså snittet per time over 8 timer, så regnestykket skal egentlig ikke gå opp.Sitat fra: Svein_H på søndag 07. april 2024, klokken 13:59Hvis det stemmer at den lader ca 7% (3,64kWh) i timen er jeg veldig fornøyd med det, det betyr jo da at den lader mye mer effektivt og med mindre tap enn min gamle ZE40 (har fortsatt den samme Zaptec'en). Samtidig har også timesmaks som netteier registrerer gått noe ned under ladingen, det var derfor jeg ble litt overrasket over tallene. 3,64kW må jo være opp mot maks av hva man kan få ut av en 16A kurs.
I am a bit surprised that you get a better charging speed with the Zaptec compared to the PodPoint I have. Both use 16A in and I would have guessed that the PodPoint is more efficient since there is no fan in it to cool it down...
So you might have been lucky getting 7% an hour... Time will tell
With the AC to DC conversion, you get roughly 3 kW in the battery pack if you get 3.6 kW from the charger.
Sitat fra: minibiti på søndag 07. april 2024, klokken 15:15OK, da har jeg blitt feilinformert om opptil flere ting, og det er rimelig irriterende. Det var så utrolig kjekt å få SMS, men det kan jeg altså tydeligvis bare glemme heretter... Jeg har verken Google- eller Apple-telefon, så appen er installert på et nettbrett som jeg omtrent aldri bruker.Sitat fra: Svein_H på søndag 07. april 2024, klokken 13:59Ser at fanen "Mine varsler" i appen fortsatt er helt blank, selv etter at jeg har logget ut og inn igjen. Er det ikke lenger mulig å aktivere SMS-varsler til mobilen, eller er det bare appen min som er treig?
It comes back to me know that the ZE50 does not have the SMS updates anymore. This was discontinued compared to the ZE40. But if your app is configured properly, you should get the charge start/stop notifications via the app on your phone. Make sure you have the latest version of the app.
I have it and on Android there is no "My Notifications" tab. But maybe you have an iPhone and it is different there.
Also have a look at this thread I started in 2020, in case you find something interesting there
https://elbilforum.no/index.php?topic=49981.0