Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tnilse

#1
Innebygd navi ble uansett forkastet til fordel for waze så fort dette ble tilgjengelig med CarPlay for min del.
#2
Mistenker at det kan ha noe med kulda å gjøre.
#3
Min 2018 som har gått i overkant av 20K knirker litt på høyre sidespeil nå også.
#4
Jeg vurderer vel egentlig heller å kjøpe en til, slik at jeg kan kvitte meg en sliter av en Subaru som fungerer som konebil. Med såpass lang rekkevidde som en 60kwh leaf vil gi, er nok det meste av mitt kjørebehov dekt med en 40 og en 60.
#5
Det er jo ikke en autopilot. Med blikket på veien og hendene på rattet synes jeg det er ganske behagelig å kjøre med den påslått og jeg får nok hjelp til at jeg senker skuldrene og kan slappe litt mer av i trafikken. Jeg har nå tilbakelagt ca 10K km i leafen, mesteparten av disse er på E18.
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: ekstra armlene til førersetet?
tirsdag 24. april 2018, klokken 23:41
Sitat fra: Joltus på tirsdag 24. april 2018, klokken 21:59
Det er da ingen som føler seg tråkket på.

Men når enhver tråd her skal plages med denne klagingen blir folk litt lei.

Til og med tråden om optimalt dekktrykk klarte du å vri til at leafen suger balle.

Ja vi vet at du syns den er for dårlig, og vi vet også hvor fantastisk flink du er å kjøre elbil.

Her støtter jeg Øystein K. Det må gå an å kunne påpeke de negative sidene ved bilen også. Poenget med dette underforumet, er vel å diskutere hvordan vi kan leve best med våre Leafmobiler? Og det er ikke til å stikke under en stol at Leaf er under pari på svært mange områder. Selv har jeg 3k km med min Leaf 2018 og merker godt at jeg savner bedre sittekomfort. Kan kanskje vurdere en "generisk" løsning på problemet? Et kjapt googlesøk gav meg bla. denne: https://www.ebay.com/itm/Universal-Premium-Car-Center-Console-Armrest-Cushion-PU-Leather-Memory-Foam-US-/312046737266
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Antispinn
mandag 12. mars 2018, klokken 13:02
Sitat fra: jman76 på mandag 12. mars 2018, klokken 12:11
Jeg kjører opp min brattbakke med Eco på og ESP avslått. Savner inntil videre ikke min gamle Subaru Forester...

Det er godt å høre! Jeg gjør akkurat samme overgang fra forester til leaf 2018. Overgangen fra permanent 4x4 til forhjulsdreven er stor i seg selv. Overgangen fra diesel til elektrisk på toppen gjør dette ekstra spennende! Kommer dog til å beholde foresteren, da en skal lete lenge etter en bedre vinterbil enn den!

Er det et poeng å ha ECO påslått for å unngå hjulspinn? ECO reduserer vel noe av pådraget?
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Antispinn
mandag 12. mars 2018, klokken 12:06
Hva jeg vet er esp og antispinn det samme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Foliering / styling av min leaf
søndag 11. mars 2018, klokken 22:16
Har vurdert dette selv. Hvor mye koster det å foliere en Leaf der?


Sent from my iPad using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA