Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Carl J Salicath

#1
Tokling av feilkode.
Fikk opp denne: Feil Tempsensor 2.
Har lett litt i ThinkDiagnoseManual, den peker til motor.
Har noen andre erfaringer med denne meldingen.
Må legge til at bilen går,men så fort det er litt bakke/motstand kommer feil melding opp med
"System fault - service required !"
Legger også til at den første feilmeldinegn kom etter en bremsetest. (full skrubb)
#2
Takk for svar.
Har fått leste litt wikin, ser at det kan pekes til 12v batteri. Målte dette i dag, under 12v.
Når jeg så startet bilen sank det bra ned. Satt på en lader for å se om tilstand blir bedre, om det kommer opp over 12v. Da burde vel feilmelding bli borte, da er det bare å bytte til er nytt 12v batteri.


#3
Trenger tips, når dette kommer opp i display går bilen elendig. (Think Classic 2001)
Har en ODBII , men Think'en blir ikke gjenkjent.
Er det noen andre jeg kan legge inn for å kunne få opp feilmeldinger?

Så fort feil kommer opp i display drar ikke bilen, men så fort melding blir borte er det mye liv.  Mener feil kommer så fort det er en større bakke, rett frem går veldig fint. Kan det være slutten på bilens batteri?



#4
Motor støy kom fra høyre hjullager, var litt jobb å få dette ut. Fjerbein ble tatt med til lokalt verksted, de presset ut lager og satt inn det nye. Thinken er nå veien igjen:).

#5
Takker for svar, hjullager er kjøpt og bil er under arbeid. Men jeg ser at høyre drivaksel burde byttes da manskjett har har mistet låsering, mye rust rundt den. Er det 106/Saxo som er de jeg kan kjøpe?
#6
Ikke helt fredig med lyd ennå, jo da calipper lå på. Men er denne motor lyden riktig? Står her Thinken med forhjul i lufta. Mener der er noe feil her, høres mekanisk ut.
#7
Jeg må bare spørre litt mer her da lyd ikke blir borte.
Men bremser lå på begge sider foran, slik at økt strømforbruk kom av dette. Men denne lyden er ganske lik regenerering ved bremsing. Kan det være slik at regenerering konstant står på, ikke bare ved nedbremsing? Trenger jeg en reboot av bil? Av med 12 batteri??
#8
Har kommet fram til at lyd må komme fra bremse calipere,har også var varme skiver. Pluss at vi bruker mye batteri.
Spørsmål om repsett til Bendix 48 caliper.(Ikke 52 mm, det var en måle feil)
Når jeg søker på Peugout 106, er det 48 mm. Har noen et varenr jeg kan søke på?
#9
Har en 2000 Classic som har gått ca 110000 km.

Fra den ene dagen til den andre har det støy som er avhengig av fart. Virker som støy fra motor, da den øker med pådrag. Forslag mottas.
#10
Trenger litt oppdatering på hvor dere kjøper slitasje deler, hvilke dempere passer til Classic? Samme med forstillings deler, hvilke finnes i handel? Hvilke er kompatible med andre modeler/biler?
Lista på http://elbilwiki.no/index.php/Think:Deler er bra, men er ikke komplett på slitasje deler.

Må prøve å holde Thinken på veien en god stund til, etter en batteriservice ble det litt mer km på bilen. Vi har lært at høye foten brukes med forsiktighet og at bruk av vifte/varme gjøres kun når det er nødvendig.
Prøver å unngå topplading, helst lade når vi er mellom 20-30%. Nå er vel rekkevidde ca 70 km, blir vel nærmere 50 km når vinterkula kommer.
#11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Bakaksel Think Classic
tirsdag 11. september 2018, klokken 11:07
Classic'en ble ikke godkjent på Eu-Kontroll i Asker.
Fikk en telefon om at det var mye feil, bremser bak, bremserør, støtdempere og bakaksel.
Bremser og støtdemper er vel en grei sak å bytte , men hva er gjenganger på bakaksel? Ser at den til stadig blir nevnt her inne.


#12
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think som ikke lader
torsdag 16. august 2018, klokken 12:41
Hei.

Ja front må ned, og lader må ut. Lader må så åpnes, mener at sikring lå på det underste kortet.
På det bilde file-2(2) har jeg vippet den defekte sikringen opp.
Bilde file2 (1) er det sikring F301 som var defekt og ble byttet.
Bilde file2 er lader trekt ut, kontakten på venstre side kan være litt ugrei å få av før lader kan trekkes ut.

NB: Husk at det må brukes bra med silikon når lader skal settes tilbake i bilen, vann må ikke komme inn i den.
#13
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think som ikke lader
onsdag 04. april 2018, klokken 21:12
Nå avsluttes denne tråden  :), sikring ble byttet og nå lades batterier.
Ser samtidig at strømkursen den står på er 16 amp, og Think'en tar 15 av disse.
Ja da er det på tide å bytte ut litt gamle Defa koblinger.
Takk for hjelpen, vi skal stelle pent med den.
Må legge til at jeg fremdelse har og bruker min første bil. En 76 Renault 17.

#14
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think som ikke lader
onsdag 04. april 2018, klokken 20:19
Trenger litt råd her.
Fant en sikring i lader som var defekt. 30 Amp som går mot batteri. F301/30 AT
Ser ingen andre synlige skader inne på lader. Må legge til at det var varmegang i koblingsboks mellom lader og batteri. Kan dette være årsaken til at sikkring gikk?
Spør før jeg bytter sikkring og prøver den i bilen.

#15
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think som ikke lader
onsdag 04. april 2018, klokken 08:31
Hei, virker som feil årsaken her ligger mye lenger ut, mellom lader og batteri.
Har gått varm i koblingsboks, den orange kablen fra  kontakt opp til koblingsskjøt er helt stiv.  Selve kabelstikkene var veldig løse og ga varmegang.
Leste her inne at noen hadde skjema på lader, må da bare prøve å finne ut hvem som hadde dette.
Siden ladere er mangelvare bør vel noen slike kunne fikses :).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA