Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Inge__1976

#1
Audi e-tron / Sv: Felles lader for Porsche og Audi?
mandag 26. mars 2018, klokken 22:22
Sitat fra: JorEl på søndag 25. mars 2018, klokken 21:52
:+1:Ja håper det kommer en Audi nå snart.

Den Audien kommer iht plan!
#2
Tesla / Sv: Kraftig forbedret filskift i Autopilot
lørdag 24. mars 2018, klokken 15:40
Sitat fra: KristofferH på fredag 23. mars 2018, klokken 18:51
Kunne ingen stoppe i tide? 
Du bør parkere :P
Dårlig dashcam opptak..
Hvordan kan en bil, med så mange kameraer, flere lidar. Ikke oppdage denne dama? Bilen min skriker bare fotgjengere løper mot fotgjengerfelt i mørket etc

For Teeeslaaa er jo sååååå bra.. ååhhh.. så bra Teslas autopilot er...ååhh såååå braa den er.
En ting er sikkert, Tesla med dagens hardware kommer ALDRI til å nå over level 2 i autonomy.
#3
Audi e-tron / Sv: Felles lader for Porsche og Audi?
onsdag 21. mars 2018, klokken 21:40
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 21. mars 2018, klokken 21:35

Jeg tror at raske CCS vil kunne nærme seg superladernettverket i utbredelse, pålitelighet og brukervennlighet om 3-5 år. Men samtidig ville jeg ikke bli overrasket om superladernettverket fortsatt er ledende om 5 år. Vi får se hva som skjer.

jaja, Det er godt Tesla er pålitelig på ladenettverket sitt da, i mangel av pålitelighet på alt annet! haha ;)
#4
Audi e-tron / Sv: Felles lader for Porsche og Audi?
onsdag 21. mars 2018, klokken 21:18
Nei, Tesla har ingen fordel mtp ladenettverk snarere tvert i mot!

Nei, gratis lading er ikke bra. = mye mer kø enn ellers

Nei, hurtiglading er ikke spesielt viktig. De aller fleste jobber det aller meste hjemme.
Uansett, så er det minst tre aktører som jobber med å bygge ut nettverk mot Teslas ene nettverk. Det betyr at det tar ikke lange tiden før det finnes langt flere ladelokasjoner med hurtigere lading enn Tesla har.
#5
i-Pace / Sv: Dimensjoner og sammenligninger
lørdag 17. mars 2018, klokken 16:17
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 17. mars 2018, klokken 11:09
Sitat fra: Tellus på lørdag 17. mars 2018, klokken 11:05Disse oppsettene til Andersen er laget kun i et forsøk på å fremheve tesla sine modeller sammenlignet med konkurrentene. Alt standardutstyr i Tesla blir ført inn. Standardutstyr på konkurrentene som teslamodellene ikke har eller kan utstyres med hoppes det over.
Gjerne nevn noe jeg har glemt.

Akustisk laminert glass kunne jeg hatt i listen, men det er ikke spesielt kvantifiserbart, i mitt syn. En bil uten akustisk laminert glass kan jo være stillere enn en bil med det - ikke at jeg sier at Tesla er stillere. Det hadde vært bedre om produsentene målte lydnivået på en standardisert måte. Da hadde man hatt noe å sammenligne.

Helt enig. Denne Hugaas Andersen viser sitt liv til å promotere Tesla (dvs forsvare for seg selv sitt eget kjøp?) på alle disse forumene og det han oppgir tror jeg de færreste ser på som objektive sammenligninger. Nå begynner de første uavhengige testene av Ipace å komme og de konkluderer med at blant annet kjøreegenskapene til Ipace er på et helt annet nivå enn Tesla. Når Etron også etterhvert kommer så vil det overraske meg om ikke enda flere tester viser at Tesla er svært oppskrytt og ligger langt bak på teknologi.
#6
Audi e-tron / Sv: Pris!
lørdag 17. mars 2018, klokken 12:28


Kjempebra! Her var det både god forklaring og kildehenvisning. Dette er måten å gjøre det på, og jeg har lært litt om batteriet/temperaturregulering. Takk
#7
i-Pace / Sv: Photon red attraktiv som bruktbil
fredag 16. mars 2018, klokken 21:21
Sitat fra: Pilot på fredag 16. mars 2018, klokken 19:47
Holder på å bli gal av usikkerhet rundt bilfarge. Skal endre kotnrakten til First edition.

Akkurat nå står det Corris i kontrakten, men den røde så sprek ut. Er dog usikker på annehåndsverdi Corris vs. Photon red. Er red for å gå på smell med Photon red.

I følge mine beregninger så er tapet estimert til 57420,-
#8
Audi e-tron / Sv: Pris!
fredag 16. mars 2018, klokken 20:39
Sitat fra: knut.aulie på fredag 16. mars 2018, klokken 19:18
Sitat fra: Inge__1976 på fredag 16. mars 2018, klokken 18:25
He He Audi er et par hakk over Jaguar når det gjelder driftssikkerhet og opplevd kvalitet. I tillegg er den mer teknologisk avansert og den er større. Forstår ikke hvor noen har fått det for seg at de skulle føle noe behov å prise denne under Ipace. Til denne prisen som er oppgitt nå så kommer til å selge som hakka møkk. OG da bryr de seg nok lite om noen surpeiser som trodde de kunne få den feteste og mest avanserte elbilen som masseproduseres til prisen av en leaf. Sorry, slik er ikke verden.
1.Nå har hverken Jaguar eller Audi laget elbil før så begge kan få elbilspesifikke problemer med bilene. Tiden vil vise om det rammer en, begge eller ingen. Ikke lenge siden Mercedes hadde store problemer med S klasse, og en skulle tro de hadde peil på fossilbiler.......

2.Mer teknologisk avansert, høres veldig Audi fanboy ut. Torque vectoring kan kanskje kvalifisere, men veldig mye er ukjent med E-Tron. Jaguar har meget avansert varme/kjøling av batteriet. VAG har ikke dette på VW så blir interessant å se om de har dette på Audi. Er det fraværende hjelper det lite med Quattro 2.0

3. «den feteste elbilen.....»

Pt er det helt klart Tesla S P100DL, og Roadster 2.0 er vist og overgår helt klart en tysk stasjonsvogn (tar med Roadster siden ingen av dem er i salg)
Kan jo godt hende at Jaguar lanserer I-Pace SVO fra e-TROPY før E-Tron kommer og da har vi en kandidat til


Både I pace og Etron kommer garantert til å ha kjøreegenskaper som overgår Tesla by far. Nettopp fordi disse kan å lage biler i motsetning til Tesla. Det har allerede kommet tester som sier at kjøreegenskapene til Ipace er på et helt annet nivå en denne litt småharry Tesla. Og etron blir selvsagt ikke noe dårligere, snarere så tyder mye på at den vil bli langt bedre. Denne avanserte kjølingen av batteri du snakker om er det bekreftet at etron også får en versjon av ettersom de har gått ut og sagt at den vil kunne gjenta kraftige akselrasjoner gjentatte ganger uten tap av effekt slik man veldig raskt får på en Tesla.
#9
Audi e-tron / Sv: Pris!
fredag 16. mars 2018, klokken 18:25
Sitat fra: Pingle på fredag 16. mars 2018, klokken 16:35
I og med at Møller har flagget prisen høyt ville jeg regnet med at fullversjon kunne konkurrere med en (utstyrsmessig) skrapet jaguar. 80000 billigere enn skrapet audi?
Når jeg ser utstyrsnivå på ipace-utgavene som er til salgs nå, ser jeg vanskelig for meg at audi konkurrerer på pris. I  skrivende stund er bagasjeromsvolum bedre på ipace. Og jeg tviler på at etron klarer samme rekkevidde per kwh som ipace, etter å ha gjort bilen mer suvete.
Som nevnt også av andre, €80k kan være trivelig pris om "alt er inkludert" (jo, jeg regner med å måtte betale for hengerfeste), men etter å ha prøvd priskonfig på q5, vet jeg hvor fort hundretusenlapper går hos Møller.

He He Audi er et par hakk over Jaguar når det gjelder driftssikkerhet og opplevd kvalitet. I tillegg er den mer teknologisk avansert og den er større. Forstår ikke hvor noen har fått det for seg at de skulle føle noe behov å prise denne under Ipace. Til denne prisen som er oppgitt nå så kommer til å selge som hakka møkk. OG da bryr de seg nok lite om noen surpeiser som trodde de kunne få den feteste og mest avanserte elbilen som masseproduseres til prisen av en leaf. Sorry, slik er ikke verden.
#10
Audi e-tron / Sv: Pris!
fredag 16. mars 2018, klokken 10:37
Jeg ble positivt overrasket over prisen. Hadde fryktet den skulle bli betydelig høyere. Og det gjelder mange andre jeg har snakket med også. Så for mange så har Møller sine ord i behold.

Men klart at dere som forventet at man skulle få en Audi til prisen av en billig japse, ble sikkert ikke så positivt overrasket. Men dere er nok uansett ikke i målgruppen til Audi heller.
#11
Audi e-tron / Sv: Pris!
torsdag 15. mars 2018, klokken 19:56
Altså.. vi snakker om en høyteknologisk Audi elbil her med 95kwh batteri. Jeg tror det er for mange her som er vant til å kjøre billigere biler eller overprisede Tesla. 80 000 Euro var for meg omtrent som ventet, men jeg fryktet at den skulle bli betydelig dyrere mtp hva slags bil vi faktisk snakker om her. Med andre ord en positiv overraskelse.
#12
Tesla / Sv: Hva skjer om Tesla går konkurs?
tirsdag 13. mars 2018, klokken 17:41
Jeg ser flere og flere som sier at sannsynligheten for en Tesla konkurs øker. Særlig fordi det kommer nå andre elbiler på markedet som er så mye bedre enn Tesla.
#13
Audi e-tron / Sv: Batterivarmer?
mandag 12. mars 2018, klokken 21:10
Denne bilen kommer til å bli det ypperste av det ypperste. Dvs at den får alt som viktig å ha. Punktum.
#14
Sitat fra: JorEl på mandag 12. mars 2018, klokken 17:22
Poenget er vel at VW valgte penger og løgn. For motorene produserte utrolig mye mer NOX enn de skulle. Når VW ble konfrontert med det, så gjorde de det de kunne for å skjule det. Når de ikke klarte å skjule det, så innrømmet de det og tok sin straff. Straffen ble forhandlet frem til et forlik. Naturen er like skitten etterpå enten VW betalte en million en milliard eller flere. Ikke første multinasjonale selskap som har svin på skogen.

Det jeg synes er skuffende er at vi i europa har vel ikke gjort så mye mer. Flaut.


Dette er jo bare en blank løgn fra deg. Real life tester viser at blant annet mercedes (og andre merker) hadde langt høyere utslipp enn biler med de omtale motorene fra VAG
#15
Audi e-tron / Sv: Pris!
mandag 05. mars 2018, klokken 22:09
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 05. mars 2018, klokken 19:57
Ikke helt unikt, du hadde Mercedes SLS AMG Electric Drive med fire motorer, pluss RIMAC og noen andre.

Men det er nytt for mer overkommelig prisede elbiler, og et definitivt pluss. (Ikke at det ser ut som e-tron vil konkurrere med Model S P100D.)

Nei, det har du rett i at den ikke vil gjøre, altså konkurrere med Model S. Hovedkonkurrentene til Model S er vel Ford, Toyoya osv, mens konkurrentene til Audi er andre premiumbiler.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA