Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Vesterskog

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Har jeg en Nordic edition eller ikke?
lørdag 12. september 2020, klokken 10:58
Sitat fra: Sjalabais på mandag 31. august 2020, klokken 21:50
De bilene som hverken har varmepumpe eller vannbåren varme, hvordan varmes de opp? Dverger på tredemølle? :D

Interessant at du fikk hevet kjøpet, og sikkert helt korrekt. Vi har hatt en norsklevert 2012 Leaf i vel halvannet år og det har vært et godt kjøp. Rekkevidden er ikke all verdens, men det holder til forbausende mange hverdagsturer - og vi bor grisgrendt. Svært billig bil. Og her inne får man mye hjelp.  :+1:
Vår 2014 "S" (us imp) har elektrisk varmeelement  mener jeg.

Funker helt fint. Men bruker nok noe mer strøm enn varmepumpe. Brukes uansett til så korte avstander at ikke noe problem.

Vannbåren varme var vel standard frem till oppgradering i 2013 og endring til England og US fabrikk.


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#2
Leaf 2010-2017 / Sv: DAB i Leaf. Hva er beste løsning?
onsdag 04. mars 2020, klokken 23:00
Sitat fra: b1dik på tirsdag 03. mars 2020, klokken 22:46
Ser ut som C11+ er en bra løsning for DAB i Leaf så jeg har bestilt en slik og tenker å koble den inn på FM antenna.
Ser du har en US leaf, vet du om man trenger disse overgangene for en EU 2013 leaf?

Sitat fra: Vesterskog på fredag 07. februar 2020, klokken 15:24
Du sier ikke akkurat hvilken Leaf du har. Selv har jeg en us 2014 S. Denne har ikke media via blåtann kun samtale. For stream må en til med aux.

Jeg valgte tiny sin c11+. kjempefornøyd med mottak og alt. Lite diskret panel og hardwire fm. Må til med splitter på antenne. Litt info om hvordan jeg gjorde det her :

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Felbilforum%2Eno%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D40194%2E0&share_tid=40194&share_fid=12039&share_type=t&link_source=app

Jeg bruker nettradio i annen bil og føler det lett tar fokus av veien, evt at jeg må bruke endel tid på det før jeg kjører. Skal fikse dab der også. Dårlig antenne, vindusantenne I leaf er perfekt. Et par timer  på å demontere og trekke i dashbord men gikk greit.
Jeg har strøm fra sigaretttenner enda men skal ta fra splitter i sikringsboks på venstre side av rattet, biltema type.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Er usikker på det, us leaf har kombinert satellitt radio og FM antenne. Men det er ikke vanskelig å sjekke (Antar panelet/konsoll) er likt. Da er det bare å dra ut hele senter panelet det henger på klips (mener du skal dra ut oppe først) så skal du komme til.

Men jeg tror jeg vil anbefale å ha egen DAB antenne I vinduet da min erfaring i annen bil er at splitter ikke var så bra, men det kan jo ordnes etterpå

Ellers stemmer det som andre har skrevet, man må skifte kanal på c11 displayet, og det er liten skrift og ikke bra om man skal skifte til kanaler som ikke er lagret på hurtigknapp. Men om man klarer seg med 4 kanaler så funker det helt supert. Fordelen med lite display er at det er lett å plassere.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#3
Leaf 2010-2017 / Sv: DAB i Leaf. Hva er beste løsning?
fredag 07. februar 2020, klokken 15:24
Du sier ikke akkurat hvilken Leaf du har. Selv har jeg en us 2014 S. Denne har ikke media via blåtann kun samtale. For stream må en til med aux.

Jeg valgte tiny sin c11+. kjempefornøyd med mottak og alt. Lite diskret panel og hardwire fm. Må til med splitter på antenne. Litt info om hvordan jeg gjorde det her :

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Felbilforum%2Eno%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D40194%2E0&share_tid=40194&share_fid=12039&share_type=t&link_source=app

Jeg bruker nettradio i annen bil og føler det lett tar fokus av veien, evt at jeg må bruke endel tid på det før jeg kjører. Skal fikse dab der også. Dårlig antenne, vindusantenne I leaf er perfekt. Et par timer  på å demontere og trekke i dashbord men gikk greit.
Jeg har strøm fra sigaretttenner enda men skal ta fra splitter i sikringsboks på venstre side av rattet, biltema type.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#4
Lade hjemme / Sv: Sikringen går i tide og utide
fredag 11. oktober 2019, klokken 20:44
Sitat fra: Rav4_EV på fredag 11. oktober 2019, klokken 07:34
Du må finne ut om hva sikringen løser ut på.
Siden installasjonen er 5 år gammel er det mulig at du har en kombiautomat som også kobler ut på jordfeil.
Du har da sikkert fått en bruksanvisning som kan hjelpe deg i å tolke hva den har koblet ut på. Eventuelt får du google.
Om det er jordfeil kan dette være av vanninntrenging i lampe.
Godt tips.

Jeg ville begynt med lyset. Kople det fra og sjekke.

Om kabel er ok er jo definitivt enklest og billigst å sette ladestasjon ved siden av stikk på samme kabel og sikring (ladestasjon med dc-rcm, eller hva det nå heter)

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#5
Leaf 2010-2017 / Sv: 2015 Leaf S bluetooth i spiller
torsdag 21. mars 2019, klokken 14:40
Samme erfaring her.

Bt til samtaler

Aux til media

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#6
Sitat fra: Electrix på mandag 21. januar 2019, klokken 13:48
Så man skal bytte hele greia? Merkelig.

Jeg fikk ikke av bakviskeren på min 2012 Leaf så jeg bare trakk ut viskerbladet. Så tok jeg av bladet på en biltema-visker til 34,90 og fjernet de to metalldelene som ligger i bladet, kuttet den til passe lengde og satt inn igjen de to medalldelene som fulgte med nissanviskeren. Litt pirk å få på plass, men den fungerer fint nå.
Kjørte også den. Fungerte greit.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Nissan Leaf Eco-mode
torsdag 20. desember 2018, klokken 13:51
Det beste svaret du har funnet er det riktige. Jeg har også 2014 S . Heller ikke noe B.

Gen 1 ble ikke produsert i 2014 I US (ei heller Europa tror jeg)

Håndbrekk og boksen bak bakre seterader er greie  sikre indikatorer på gen 1 og 2.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#8
Amerikansk greie. Tror det er krav om at dørene låser seg på 50 km/t, dvs det har blitt meg fortalt.
Har en Koreaner (som sikkert var ment for amerikansk marked) og en leaf import som gjør det.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Varmematte på gulvet under bilen?
mandag 10. september 2018, klokken 19:47
Vurderer ikke å isolere garasjen? Får jo bonus med mye bedre og mer funksjonell garasje?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#10
Leaf 2010-2017 / Sv: unngå resirk ved forvarming?
mandag 10. september 2018, klokken 19:44
Håper det er ok m Jeg går litt off topic og spør er relatert spm.

Bruker forvarming noen av innstillingene på varmeapparat sist bilen ble brukt, eller er det helt egen modus med egen temperatur-setpoint?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#11
Første tips, kjøp lader med type 2 stikk og så løs kabel til begge bilene.
Da har du kabel som passer til flere og flere ladepunkt, IKEA f. Eks. Og mulighet til

Både ladespesialisten og elbilhjelpen har gode løsninger, samtidig som de er gode på support og er aktive her inne.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#12
Elektriske utfordringer / Sv: LED Pærer til DDL
fredag 07. september 2018, klokken 08:16
Sitat fra: Smasher på fredag 07. september 2018, klokken 08:14
sitter i samme lykt nede som også fungerer som tåkelys. men det er 2 pærer der. den ene fungerer som ddl, den andre er sterkere og fungerer som tåkelys når det settes på.
Hjertelig takk

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#13
Elektriske utfordringer / Sv: LED Pærer til DDL
fredag 07. september 2018, klokken 07:58
Er det nærlys som er ddl eller er det tåkelys på norsk versjon?


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

#14
Sitat fra: Øystein K på tirsdag 07. august 2018, klokken 18:29
Det går normalt helt fint. Kjører fra Bergen til Sandnes ofte, lader da i Aksdal eller Sokn, på vei tilbake. Tenker det er null stress å kjøre til Haugesund.

Hadde det vært -10 kunne det derimot holdt hardt.
Mosterøy, ikke Sokn

Sent fra min Power_2 via Tapatalk

#15
Leaf 2010-2017 / Sv: 30 kwh - batteritap og 13(!) health-bars!
torsdag 19. juli 2018, klokken 18:00
Sitat fra: Øystein K på torsdag 19. juli 2018, klokken 15:31
Sitat fra: erikf på torsdag 19. juli 2018, klokken 07:20
Er det først på bilene med 40 kWt de har fjernet (?) "lade til 80%"-funksjonen?

Nei, denne muligheten forsvant på 30 kWt bilene.
Har 2014 US 24kwh og den har heller ikke dette

Sent fra min Power_2 via Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA