Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pitil

#1
Audi e-tron / Sv: Irriterende autofunksjon for bakrutevisker
torsdag 19. januar 2023, klokken 12:00
Tidligere gikk ikke bakrutevisker  ved rengjøring av ryggekamera på min bil, men det gjør den nå >:( Jeg mistenker dette ble endret når jeg fikk oppdatert SW i forbindelse med at bakrutevarmen slo seg av med en gang etter aktivering.
#2
Audi e-tron / Sv: Oppgradere ryggekamera?
onsdag 16. februar 2022, klokken 17:16
Oppgradere fra hva, og til hva??
#3
Audi e-tron / Sv: Stille grense for batteriprosent ved ankomst
tirsdag 07. september 2021, klokken 11:41
Tilbakeførte hele 5% ned Måbødalen med min e-tron 50 AB, jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
EQC / Sv: Augemented reality i vinduet i EQC
onsdag 01. september 2021, klokken 22:15
Sitat fra: turfsurf på onsdag 01. september 2021, klokken 22:11
Alle MEB bilene og Ioniq 5 / EV6 har vel dette.
Godt poeng, tror kanskje du har rett


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
EQC / Sv: Augemented reality i vinduet i EQC
onsdag 01. september 2021, klokken 21:04
Dette er vel noe som er under utvikling hele tiden. EQS kommer med en videreutvikling fra EQC slik jeg har skjønt det. På biler som er på markedet i dag, er det vel bare Audi Q4 som har det integrert på HUD, så vidt meg bekjent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
EQC / Sv: Hva kreves for å lade med 11kwh hjemme?
torsdag 12. august 2021, klokken 08:54
Det er en del faglige diskusjoner rundt temaet 3-fas lading på 230V IT-nett for tiden. Selv har jeg 230 V IT-nett hjemme med Easee ladeboks. Den er koplet i 3-fas, men jeg har låst den til 1-fas lading. Easee boksen lastbalanserer allikevel mellom alle 3 fasene

https://www.emobilitynorway.com/post/3-fas-lading-på-230v-it-nettet


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Audi e-tron / Sv: Rapport fra turer med e-tron
mandag 26. juli 2021, klokken 01:14
Ja, ble overrasket over det lave forbruket denne dagen. Brukte ACC hele veien, og fulgte bare trafikken. Gjorde absolutt ingenting aktivt for å oppnå dette lave forbruket. Kjøpte bilen ny, og som dere ser, så har jeg kjørt den over 30k km, og ikke vært i nærheten av dette forbruket tidligere. Sluttforbruket på denne turen endte på 17,5 kWh/100 km, da de siste 6-7 milene innebar 100 og 110 soner, der jeg la Cruise kontrollene 10 km/t over fartsgrensen. Når det gjelder den manglende bruken av ABRP, så skyldes det nok litt ett bra utbygd ladenettverk her i sør, og jeg lader når jeg stopper og jeg planlegger derfor sjelden ladestopper.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
Audi e-tron / Rapport fra turer med e-tron
søndag 25. juli 2021, klokken 21:11
Bruker aldri ABRP eller noe annet. Det er så mangt og mye som påvirker forbruket, at jeg ikke gidder, eller finner det nødvendig å regne på det for hver tur. Forbruket blir hva det blir, og jeg nekter å tilpasse meg for å få dette lavest. Jeg bruker aldri Efficiency eller ECO for å prøve å «pynte» på resultatene. Jeg skal ha det komfortabelt i form av varme og kjøling. Men, jeg ble rimelig overrasket forleden dag da jeg kjørte fra Hallingdal til Lier, via Skaret, og skulle videre til Tjøme. Etter 199 km, så hadde jeg brukt 49 % av batteriet, noe som gir en teoretisk rekkevidde på over 400 km på min e-tron 50 AB, om forbruket fortsatt hadde holdt seg på 15,8 kWh/100km. Hadde lagt inn destinasjonen på GPS'n, og den hensyntar topografi og fartsgrenser, restrekkevidden viste dermed 151 km etter kjørte 199 km, noe som gir en total rekkevidde på 350 km. Men dette var en varm dag, med optimale forhold, og forventer ikke de samme resultatet med 10 grader kaldere vær, eller en regnværsdag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
Audi e-tron / Sv: Ladekurver 50 og 55
tirsdag 22. juni 2021, klokken 19:42
Sitat fra: JohnPGriff på lørdag 19. juni 2021, klokken 12:06
Prøvd igjen lading på BKK på Rykkinn på tørsdag med min 50AS. Start SoC 5% Slutt SoC 80%. Kjørt rundt 20km ingen jojo kjøring for jeg begynt å lader, temperatur var rundt 24C. Effekt gikk rett opp til 120,4kW og fra 5% til 50% SoC fikk en gjennomsnitts effekt av 126,9kW!!!! Gjennomsnitts effekt fra 10%-70% SoC var 123,4. Levert kWh 39,1 tid 19 minutter. Høyest effekt var 128,9kW på 12% SOC. Som du vil se i grafen under lading til 70% SoC er for oss med en 50 optimal.
Litt overraskende effekt, da e-tron 50 kun skal kunne motta 120 kW, men....


Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
Min erfaring er at i noen rundkjøringer oppfører bilen seg eksemplarisk, men i andre rundkjøringer bommer den. På de plassene jeg opplever at bilen bremser i tidligste laget, så akselerer den også for tidlig, akkurat som om at GPS-koordinatene for rundkjøringen er plassert 20-40 meter feil på kartet i forhold til  faktiske plasseringen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
Audi e-tron / Sv: Feil på varme bakrute
fredag 12. mars 2021, klokken 20:49
I følge instruksjonsboken er ute temperaturen med å styrer dette. Var det mildt når du prøvde å sette den på?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Audi e-tron / Sv: Kjøremodus hev/senk
tirsdag 09. mars 2021, klokken 09:35
Et lite tips for å unngå at håndbrekk slår seg på ved tilkopling av lader, er å ikke trykke P når en stopper bilen, men bare slå av bilen med on-/off-knappen mens man holder inne bremsepedalen og girvalg er D/S. Bilen går da automatisk i P, men man unngår at håndbrekket slår seg på ved tilkopling av lader.
#13
Audi e-tron / Sv: Audi-appen mister kontakt med bilen
onsdag 03. mars 2021, klokken 12:40
Den kan bekreftes at den opptrekksmenyen også var å finne i ver.4.0.0


Sent from my iPhone using Tapatalk
#14
Audi e-tron / Sv: Matrix lys i praksis. Video.
tirsdag 16. februar 2021, klokken 10:14
Her tror jeg du har misforstått litt. Det er ikke mulighet for å justere om hvor tidlig eller sent bilen skal blende ut foranliggende, eller møtende kjøretøy. Det som imidlertid kan justeres, er hvor tidlig eller sent det sensorstyrte kjørelyset settes på, altså hvor mørkt det må være før dette aktiveres. Dette påvirker også hvor sent/tidlig kartet går over til nattvisning. Se utklipp fra instruksjonsboken
#15
e-Golf / Sv: Ettermontering av Active info display - e-golf 2019
onsdag 03. februar 2021, klokken 12:10
Mulig du finner noe av det du lurer på i denne tråden:
https://elbilforum.no/index.php?topic=41738.0
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA