Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jorgenbsk

#1
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
onsdag 16. mars 2022, klokken 12:59
Jeg har BE og innbiller meg at jeg ikke er den verste til å kjøre med henger.
Like fullt: Jeg får ikke mengdetrening nok til at det blir elegant (for å si det forsiktig) når jeg skal rygge eller snu med henger.
Slik tror jeg det er for de fleste. Det sitter ikke i fingrene, vi har lov til det, men vi kjører ikke mye nok til at vi faktisk blir noenlunde habil.
#2
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
mandag 14. februar 2022, klokken 19:47
Jeg har div plastverktøy i kategorien "pry tool". De var ikke sterke nok. må nok ha metall.
Ikke optimal løsning, for å si det forsiktig.
#3
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
fredag 28. januar 2022, klokken 11:30
Tilgjengelig for bestilling nå. Har bestilt  :+1:
#4
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
torsdag 27. januar 2022, klokken 14:31
Sikker fått for mange klager på "Kommer snart".
Kommer sikkert færre nå.
#5
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
mandag 24. januar 2022, klokken 12:05
Sitat fra: Bidda på torsdag 20. januar 2022, klokken 19:37
Har fått sms fra Tesla at shop'n åpner for kjøp på mandag som kommer. Har selv time 27. for montering hos SC Hønefoss.

Tipper det sitter noen tusen Yere og trykker refresh gjennom hele dagen for å ikke gå glipp av dette!  ;D
#6
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
tirsdag 18. januar 2022, klokken 13:33
Dette er så håpløst...
Har sett at noen har fått forklaringen at de hengerfestene som er blitt montert egentlig er til opplæring og aldri skulle blitt montert på kundebilder.
Det kan være sant, men  prosessen så langt som gir meg liten grunn til å tro på det Tesla sier.
Spesielt når praksisen virker å fortsette for heldige enkeltkunder noen få steder.

#7
Model Y / Sv: Hengerfeste til TMY i Tesla shop - kr 10000
mandag 03. januar 2022, klokken 13:12
Har sett diverse poster på FB og andre steder der det blir påstått at man kan bestille hengerfeste ved å bestille service i appen.
Jeg forsøkte denne fremgangsmåten, slik mange sikkert har gjort.
No dice!

Fikk tilbakemelding om at hengerfeste ikke er tilgjengelig, og at de ikke visste når det ville bli tilgjengelig.
De opplyste at de som har bestilt bil med hengerfeste vil få automatisk beskjed, mens de som ikke har det (som meg) må følge med på Teslashoppen.
Denne tilbakemeldingen er fra i dag.
#8
Model Y / Sv: Viftestøy?
tirsdag 31. august 2021, klokken 20:25
For meg høres ut som høy gasshastighet i AC-systemet, men her er jeg ingen ekspert.
#9
Model Y / Sv: Levering i Bergen-Stavanger
tirsdag 31. august 2021, klokken 15:02
Her i Bergen har jeg fått ny SMS som bekrefter at de klarer datoen min 8. september.
Er visst av og til en fordel å være dritten i midten (mellom Stavanger og Trondheim)  :laugh:
#10
Model Y / Sv: Levering i Bergen-Stavanger
torsdag 26. august 2021, klokken 22:40
SMS i dag. Utlevering Kokstad 8. september, 54***, bestilt mars 2020, 19" hjul, blå metallic.
#11
Model Y / Sv: VIN blir nå utdelt
mandag 02. august 2021, klokken 11:47
Fant VIN i kildekode.
54xxx. Bestilt i mars 2020.
#12
For meg virker de nye batteriene å være en fantastisk hype.
Fantastisk fordi det vil gi veldig mye bedre egenskaper for batteripakken.
En hype fordi feil på battericeller, enkeltceller eller hele produksjonsserier gjør reparasjon veldig vanskelig.

Jeg vil først og fremst få bil raskt og bruker alle argumenter jeg finner til å gjøre det til riktig valg for meg (confirmation bias).
Føler likevel at greien med strukturelle batterier har fått et ensidig positivt fokus der det ikke er snakk om at man kanskje får bilens versjon av den moderne mobiltelefonen med batteri som er umulig eller ekstremt dyrt å skifte.

Ikke så farlig i garantitiden, kanskje. Etter problemene med Konas batterier ser jeg i alle fall fordelen med å "kun" ha batteripakke å bytte, ikke omtrent hele bilen.

Jeg er kanskje ikke den typiske kjøper, men i min bok, med informasjonen vi har tilgjengelig nå, foretrekker jeg en MIC TMY fremfor en med nye batterier.
#13
Skoda ENYAQ / Sv: Tippetråd pris Enyaq
fredag 21. august 2020, klokken 11:38
De siste billanseringene (inkl id3) har jeg alltid blitt negativt overrasket over pris etter å ha fulgt med på forum.
Ser man på andre konkurrenter tror jeg prisene skal være høyere enn tippet så langt.
Som en generell betraktning tror jeg nordmenn vil foretrekke VAG over Tesla (gjelder ikke meg) dersom pris er lik. Både Skoda og VW har da "råd til" å ligge noe høyere enn Tesla Y i pris.

Enyaq iV 50: 55 kWh: 499 000
Enyaq iV 60: 520 000
Enyaq iV 80: 550 000
Enyaq iV 80X: 580 000
Enyaq iV vRS:  619 000

Jeg håper jeg tar feil
#14
Hyundai KONA / Sv: Hyundai Kona 2019 brukt
torsdag 02. juli 2020, klokken 11:06
Sitat fra: RJK på onsdag 01. juli 2020, klokken 11:30
(...) dro til Kristiansand dyrepark, der jeg pga været hadde ordnet oss et hotellrom. Deilig å få sove i en skikkelig seng og med TV tilgjengelig (...)

Vil bare tipse eventuelle lesere om min erfaring fra Dyreparken i fjor:
På dagtid er ladeplassene på parkeringsplassen (Schuko stikk) stort sett opptatt, men utpå dagen/kvelden ca 18-20 åpner det seg opp og de som bor en natt på hotellet/safaricampen kan flytte bilen til ladeplass og lade over natten.
Slik fikk vi fulladet bil til vi skulle dra etter parkbesøk siste dagen og slapp unna med kun ett ladestopp på vei hjem :)
#15
Tang EV600 / Sv: Priser er klare
onsdag 01. juli 2020, klokken 09:33
Nei, jeg savner den også.
For meg virker TMY å ende opp billigere.
Endel av disse tilleggene som drar opp prisene på konkurrentene er også ting jeg ikke bryr meg om, men der har man jo alltids delte meninger.

Litt skuffet. Hadde forventet utstyrsnivå og pris som ville gjøre at jeg stiller spørsmål ved min TMY-bestilling (før siste prisstigning). Det gjør jeg ikke nå.

Og så 500km NEDC. Det er vel gjerne under 400km WLTP? Har vel sagt at vi ikke skal ha dårligere rekkevidde enn nåværende Kona ved neste bilbytte, så den faller litt gjennom der også.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA