Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - k1

Sider: [1] 2 3 ... 6
1
Model X / Sv: Hjelp til konfigurering av Model X
« på: mandag 15. oktober 2018, klokken 22:22 »
Valgte midnight silver pga det skjuler skitt godt, samt at jeg synes den ser best ut med chrome delete (bedre enn sort) - selvfølgelig en smakssak.
Tok et bilde av den om søndagen her på Østlandet, og den er faktisk skikkelig møkkete fra dørhåndtak og ned hele veien rundt bilen, men det synes ikke så godt.
 [ You are not allowed to view attachments ]

2
Model X / Sv: 4 barneseter i Model X
« på: lørdag 13. oktober 2018, klokken 22:48 »
Hei Schjell. Dette her med best i test skal man vel ikke se seg helt blind på. Litt avhengig av testen.
Maxi cosi pebble var best i test for spedbarn, så pearl 2 way opp til 18 kg da vi kjøpte det, og har nå Cybex Solution M-Fix fra 15-35 kg som kom ut best i test.
Har BeSafe iZi Plus (0-25kg) i Leaf'en (som likner den du har på bildet?), og om enn det var best i test et sted også, er det det setet jeg er aller minst fornøyd med. Tar stor plass, er skikkelig vanskelig å stramme selene, og ikke er det egnet for spedbarn i mine øyne samt at jeg tviler på at et barn på 20kg+ får særlig god plass i det setet (da med tanke på benlengde grunnet bakovervendt sete).

Men for all del, alle har sine preferanser. Tenker bare at det er flere muligheter dersom et sete passer dårlig i bilen, uten å rokke på best i test standard.

3
Model X / Sv: 4 barneseter i Model X
« på: lørdag 13. oktober 2018, klokken 19:24 »
Kanskje jeg trår noen på tærne her nå, beklager i så måte, men:
Hvorfor ikke bare kjøpe nye barneseter som passer? Bilen koster 1 mill, mens barnesete koster kanskje 5000,- nye og desto mindre pent brukte. Ikke nødvendigvis forvente at "gamle" seter fra forrige bil skal passe perfekt i X'en.

Har 6 seter selv, og endte opp med å gjøre nettopp dette. (Maxi Cosi pebble og pearl hvis noen lurte.)

4
Model X / Sv: Serviceplan: yay or nay?
« på: onsdag 10. oktober 2018, klokken 18:46 »
Dersom man dropper 20k servicen og venter til 40k. Koster da 40k servicen det samme som en som har også tatt 20k? Eller legger de da på noe?

5
Model S / Sv: Radio favorittlistefeil
« på: lørdag 29. september 2018, klokken 20:30 »
For meg holder det å restarte mcu’en (holde inne knappene på rattet i 5 sek), og ikke bytte radiokanaler via rattet, men via skjermen.. ellers låser alt seg.

6
Model S / Sv: Alarmen utløses når jeg skal lade hjemme
« på: mandag 24. september 2018, klokken 20:53 »
Har kjøpt dual kamera, men har aldri giddet å montre bakkamera eller trekke kabel. De ligger fremdeles i esken. Blir jeg påkjørt bakfra så er det vanligvis liten debatt om hvem som har skylden.

En ting er kollisjon bakfra og du er tilstede i bilen.
Bakkameraet har jo en glimrende funksjon ved parkeringsskader, samt at man får jo et bilde ca 280 grader rundt bilen...
Vel verdt «bryderiet» for min del.

7
Model S / Sv: Alarmen utløses når jeg skal lade hjemme
« på: søndag 23. september 2018, klokken 19:59 »
Opplevde det samme i sommer på ferie. Da var årsaken at bilen var fullpakka med vogn baki som presset på bakluka selv om den var låst (altså jeg måtte presse den igjen for å låse seg.
Da gikk alarmen enten ved start av lading eller kort tid etter.
Vet ikke helt om det er samme årsakssammenheng her dog.

8
Model S / Sv: Månedsvis ventetid på service
« på: onsdag 19. september 2018, klokken 20:27 »
Tror det er forholdsvis stor forskjell på småfiks og større ting som ikke er kritisk.

Så var det tilbake til dette med definisjonen på hva som er kritisk da... Bilen kjører ennå, for all del. Men for meg er det kritisk at en ny og såpass dyr bil (X100D) blant annet må åpne ladeluken med skrujern fordi den er skeiv, at innertaket faller ned under kjøring, at gummilist ved vindu er vrengt så det kommer vann inn i kraftig regnvær osv.
Må jo være fryktelig mange med "kritiske" feil i form av at bilen ikke kjører, når mine "kritiske" feil blir plassert såpass langt bak i køen for å utbedres. Faktum er at de sliter med å ta inn backlog, og at denne situasjonen har vedvart altfor lenge og ser ut til å ta ennå lang tid før det blir bedre. Dette er rett og slett ikke godt nok.

9
Model S / Sv: Månedsvis ventetid på service
« på: tirsdag 18. september 2018, klokken 20:24 »
Tja, synes ikke ventetiden er blitt noe bedre på Østlandet i hvert fall.
I dag måtte jeg skyve på en verkstedtime jeg fikk satt opp i juni som ble 5. november, grunnet jobbreise. Det var ikke mulig å levere bilen fredagen før (5.nov er en mandag), da den må tas i mot av verksted personell og felles gå igjennom lista over ting som skal utbedres. Eneste mulighet var å sette opp ny tid for mottak på service senteret. Ny time ved bestilling i dag var tidligst 15. januar 2019!

Dette gjaldt Tesla Oslo Nord, Rud, Skøyen og Drammen. Ingen hadde ledig kapasitet før. Brummundal kunne de ikke se oversikt for, så de må jeg evt ringe selv.

Å dermed hevde at lang ventetid på service er et tilbakelagt stadium er direkte feil  :-1:
Fint for resten av landet at det er blitt bra, men Tesla Østlandet er ennå på bærtur.


10
Model X / Sv: Oppdatering omkring dagens servicenivå
« på: onsdag 22. august 2018, klokken 16:26 »
Begredelig lesning  :(

11
Model S / Sv: Månedsvis ventetid på service
« på: mandag 20. august 2018, klokken 08:05 »
Dette burde jo klart å bli styrt sentralt i en slik organisasjon.
Slik at når man ringer får man beskjed om at du kan få time om 4 mnd i Oslo nord, 2 mnd i Stavanger og evt i morgen i Skodje... «hva ønsker du?»
Da kan du som kunde forholde deg til ett henvendelsespunkt, og gjøre valg utifra dette.

Opplegget nå med at du selv må ta kontakt rundt om synes jeg er for dårlig. Spesielt når det nå er Tesla som har rotet det til med disse enorme køene på østlandet.

12
Model S / Sv: Skiftet mcu då skjermen blev sort, nekter gamle tillbaka
« på: mandag 06. august 2018, klokken 19:40 »
Den vil heller ikke lade, eller det står 0kw, 2/12A. Jeg har googlet for å finne andre med tilsvarende problem, og de har skrevet at superlading kanskje fungerer, men det blir litt slitsomt å kjøre rundt med svart skjerm og kun superlading frem til november..  Men hva skal man gjøre..

Nekte å godta servicetime først i november, og få karakterisert dette som en alvorlig feil slik at du får time før. Det her er ikke holdbart.

13
Tesla / Sv: Grensesprengende utvidelse av autopiloten!
« på: søndag 05. august 2018, klokken 22:10 »
Jeg kjenner meg ikke igjen i Kirkebøs beskrivelse av en bil som vingler når den kjøres med autopiloten aktiv. Ja, den gjorde det i de tidlige versjonene med AP2 Hardware. Men det begynner å bli en stund siden. Jeg fikk låne en S med AP2.5 i april og ble svært positivt overrasket over hvor god den var på E18 ned til Porsgrunn. Slik er det med min nye X også. Den kjennes stødig på E18. Slik at jeg ser fram til å få oppgraderingen slik at enda større deler av motorveikjøringen kan overlates ( under oppsyn) til bilen selv. Jeg tror dog ikke det blir aktuelt å kjøre med noen vekter festet til rattet, humhum. Men jeg er og lei av bilens mas om å holde i rattet. Det skjer selv når jeg jo faktisk har hendene godt festet i det.

Har TMX med AP2.5 med sw 2018.26.2, og ved enhver on-ramp på motorvei, være seg e18 (oslo-porsgrunn) eller e6 (oslo-gøteborg) så drar den seg hardt ut mot høyre for å plutselig følge veistripa på on-ramp'en hver gang. Smått irriterende, for den fungerer ellers ganske bra nå. Eneste måten å unngå dette på er evt å ligge i venstre fil.
Ellers enig i det du sier (og mange andre) om lei av maset om å holde i rattet når man gjør det - man må liksom provosere bilens selvkjøring av og til med å trekke rattet mot motstand, noe som burde være unødvendig og kunne løses på en bedre måte?!

14
Tesla / Sv: Grensesprengende utvidelse av autopiloten!
« på: lørdag 04. august 2018, klokken 15:47 »

Jeg blir fornøyd bare bilen kan passere en on-ramp uten å vingle til høyre jeg, i første omgang ;)

 :+1: helt enig!

15
Model S / Sv: Tesla i norske medier
« på: torsdag 02. august 2018, klokken 09:38 »
poenget her kan ikke være hvem som vant eller ikke, men mer at det nå har kommet en el-bil som har lang rekkevidde og at man ikke lenger trenger å kjøre dyr Tesla for å få rekkevidden.

Exactly  :+1:

Sider: [1] 2 3 ... 6