Nok et argumentet for å strekke seg økonomisk, og velge TMX, er kollisjonssikkerheten.
Jeg tenker å beholde min i åtte år, mulig lenger hvis den funker som jeg håper på lang sikt.
Hvis tanken er å ha bilen lenge, ville jeg droppet tanken om 75, og gått for 100. X75 oppleves som en kjempe-SUV med bitteliten bensintank.
Om 4-5 år vil X75 kanskje ha dårligere rekkevidde enn selv de billigste el-bilene i markedet. Da kan fristelsen bli stor til å bytte bil, og da ryker budsjettet.
Totalregnskapet mitt lander på at min edruelig utstyrte TMX 100D vil koste meg tilsvarende en fullutstyrt Passat i et 8 års perspektiv.
Husk å regne litt på hva dere sparer på å ikke kjøpe en dyr Tesla også. Jeg forstår det som at dere er flinke til å spare. Med høyere inntekt fremover, vil dere ha betydelige midler i formue ved å heller sette "Tesla-pengene" i aksjefond de neste 10 årene.
Jeg tenker å beholde min i åtte år, mulig lenger hvis den funker som jeg håper på lang sikt.
Hvis tanken er å ha bilen lenge, ville jeg droppet tanken om 75, og gått for 100. X75 oppleves som en kjempe-SUV med bitteliten bensintank.
Om 4-5 år vil X75 kanskje ha dårligere rekkevidde enn selv de billigste el-bilene i markedet. Da kan fristelsen bli stor til å bytte bil, og da ryker budsjettet.
Totalregnskapet mitt lander på at min edruelig utstyrte TMX 100D vil koste meg tilsvarende en fullutstyrt Passat i et 8 års perspektiv.
Husk å regne litt på hva dere sparer på å ikke kjøpe en dyr Tesla også. Jeg forstår det som at dere er flinke til å spare. Med høyere inntekt fremover, vil dere ha betydelige midler i formue ved å heller sette "Tesla-pengene" i aksjefond de neste 10 årene.