Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dizapear

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Tilte førersetet i nye Leaf
onsdag 15. august 2018, klokken 18:29
Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 15. august 2018, klokken 11:33
Jeg kunne tenke meg at seteputen i førersetet ble tiltet litt bakover, slik at jeg som har lange bein kan få litt bedre lårstøtte. Det finnes en enkel modifikasjon til den gamle Leafen, som kort sagt går ut på å løsne de fremste boltene til sitteputen, legge på noen skiver og deretter skru boltene på plass igjen - evt erstatte boltene med noen lengre dersom man skal ha mange skiver på.

Er det noen som har prøvd seg med tilsvarende modifikasjon for den nye Leafen?

Mvh

Ole Irgens

Jeg har gjort dette. Lagt 12 skiver under hvert av de fremre festene til skinnene. Funker veldig bra :)
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Tett luft i kupeen
mandag 28. mai 2018, klokken 21:30
Sitat fra: Zuexi på mandag 28. mai 2018, klokken 21:19
Nå i disse hetedager er det vel ikke behov for å ha heat på. Jeg kjører bare AC og ikke auto. Justerer luftstrømmen selv.

En annenhver ting jeg syns er irriterende er at bilen starter klimaanlegget med sirkulering på hver gang. Why?

Skal prøve det. Ang resirkulering i starten er det(og jeg bare gjetter vilt her nå) for å slippe å varme opp/kjøle ned luft utenfra. På den måten vil ønsket temperatur fortere oppnås.
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Tett luft i kupeen
mandag 28. mai 2018, klokken 20:28
Hei medLeafere:)

Har merket at det til tider blir veldig tett luft i kupeen. Klimaen står på auto med heat og AC, ikke sirkulering. Hadde samme opplevelsen med den forrige Leafen, og håpte alt dette hadde blitt bedre med den nye. Er det andre som opplever dette? Noen som har forslag til hvordan man unngår dette?

/Kristian
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Sort tak
onsdag 15. november 2017, klokken 21:46
Jeg har bestilt sort Leaf Launch edt, og bedt om å få tak, a-stolper, speilhus og den blå detaljen på diffusoren bak i Avery Dennison Brilliant Blue Matte Metallic. Vet ikke pris på det enda, men det kommer nok tidsnok :) Kommer til å ta klargjøring av bilen selv, og legger i den sammenheng Max Protect UNC-R på hele bilen inkl på folie for at det skal holde seg uten at den matte folien blir blank.
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Type2 på nye Leaf
mandag 30. oktober 2017, klokken 10:27
Nice! Takk for svar :)
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Type2 på nye Leaf
mandag 30. oktober 2017, klokken 09:37
Så en video i går fra Tesla-Bjørn der han var på presentasjon av nye Leaf. I videoen vista han ladeluka som skjulte en Chademo- og en Type 2-kontakt. Har Nissan gått fra Type 1 til Type 2 på nye Leaf??
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA