Nabobil har godtatt bilder jeg tok som bevis på før og etter...
Men jeg pleier å filme hele bilen rett før overtakelse.
Men jeg pleier å filme hele bilen rett før overtakelse.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Panduck
Når det gjelder å få folk over på elbil, må det vel være fint at de som kjører inn og ut av Oslo hver dag, bytter til el, fremfor de som bor i Oslo og kjører bil av og til. Jeg forstår at Oslo-boere også vil ha ladeplasser som ikke okkuperes av andre hele tiden, men de fleste er vel på jobb på den tiden uansett, og kan da heller ikke forholde seg til en "4 timers parkeringsplass". Et resultat kan bli at det er vanskelig for de fleste å bruke plassene man->fre mellom 7 og 16... Samme problem om natten. Resultatet kan bli plasser som står mye ubrukt, som jo er flott for de som trenger 4 timer strøm av og til, men ikke spesielt god utnyttelse av plassen.
Sitat fra: Panduck på tirsdag 27. november 2018, klokken 10:25Enig i det. 120-150 kr for en typisk arbeidsdag frister kanskje ikke så mye. Men presset på ladepunktene øker jo flere elbiler som selges til Oslo-området, og med en gjennomsnittspris på 60.000 per punkt (eller per ladestolpe?) må man rasjonere med sterkt begrensede ressurser.
Løsning kan da være at man betaler for strømmen, uansett om man lader eller ikke. Det kan faktisk være at mye løser seg selv nå som betaling kommer, og at 4-timers grense ikke blir nødvendig, da de som kjører inn finner det mye billigere å lade hjemme uansett.
Om man tar betalt selv når lading er ferdig, vil det nok frigjøre masse plass.
Sitat fra: Panduck på tirsdag 27. november 2018, klokken 09:53Da må man nesten belage seg på hurtigladere i stedet. Jeg bor sentralt i Oslo, med endel arbeidsplasser i nærheten. Hadde vi ikke hatt garasje, kunne vi aldri hatt elbil. På tross av mange ladepunkter er det nesten umulig å finne ladeplass. Sjelden at over halvparten av ladepunktene med bil utenfor lyser blått, dvs lader. Jeg tror dette er en hovedgrunn til at folk ikke kan gå over til elbil i Oslo. Tipper ca 2-5% av boligene her har tilgang til garasje eller parkering i bakgården.Sitat fra: Osloensis på mandag 26. november 2018, klokken 21:34Sitat fra: Panduck på mandag 26. november 2018, klokken 14:24
Prisen for 3.6Kw er ok for meg, men 4 timer vil være vanskelig for folk som kjører inn til jobb. Ut å flytte bilen i lunch?
Ganske irriterende for alle de andre at det står en bil og opptar en ladeplass i 8-9 timer når eieren er på jobb. Så ja, da må man nesten komme 10 min tidligere på jobb så man kan ta en pause midt på dagen og flytte bilen.
Hadde det vært så enkelt. Man kommer tidlig på jobb for å i det heletatt finne seg en p-plass. Så skal man flytte bilen midt på dagen og må bruke lang tid på å finne seg en ny? For min del er jo dette perfekt, jeg kjører ikke til jobb og max 4 timers parkering er aldri noe problem, men jeg forstår at for flere kan denne tidsbegrensningen være vanskelig...
Sitat fra: Panduck på mandag 26. november 2018, klokken 14:24
Prisen for 3.6Kw er ok for meg, men 4 timer vil være vanskelig for folk som kjører inn til jobb. Ut å flytte bilen i lunch?
Sitat fra: OhmPaPa på mandag 19. november 2018, klokken 15:34Sitat fra: xyzzy på mandag 19. november 2018, klokken 14:50Om du kjører 20 km lenger, kan du kjøre bilfritt første delen via Hønefoss. Det finnes altså en omkjøringsvei fra Gardermoen til Drammen. Tilsvarende kan du kjøre 20 km ekstra via Fetsund.
Siden jeg ikke bor i Oslo er det frustrerende å betale dyrt for å tvinges gjennom byen når jeg fx. skal kjøre fra Kristiansand til Eidsvoll. Eller fra Eidsvoll til Strömstad. Men enda mere frustrerende er det å betale dyrt for å bli solid heftet pga rush-kaos.
Hvorfor bygger ikke man omkjøringsveier så vi som ikke har ærende i Oslo kan kjøre rundt? Høres ut som win-win mener jeg.
Hvor mener du at omkjøringsveien skal gå? Gjennom Nordmarka? Underjordisk tunnel gjennom hele Oslo?
Sent from my HTC U11 using Tapatalk
Sitat fra: LFC på lørdag 17. november 2018, klokken 11:11selv min kassebil med 24 kW batteri er mye sprekere i byen enn bensin-og dieselbilene jeg har kjørt (kjører jevnlig leiebiler fra utleiefirmaer i klassene C-E). Jeg er vanligvis den første over lyskrysset når det skifter til grønt, kommer meg lettere inn i rundkjøringer osv enn med en typisk bensinbil.Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 15. november 2018, klokken 15:32
Selv ved lik TCO ville jeg helt klart valgt elbil som familiebil. Fossilbilene er for trege og daffe i responsen og har for mange ulemper. Det er ikke verd å gå tilbake til det selv om de er raskere på turer over 40 mil.
Har man råd til Tesla X så stiller saken seg litt annerledes.