Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Terje Årlie

#1
Avansert: Batterier og Lading / Spørsmål om "Strømvippa".
tirsdag 11. juli 2017, klokken 11:30
Er alle fakta i denne artikkelen korrekte?
http://blogg.fortum.no/trenger-jeg-ladestasjon-til-elbilen-hjemme?utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=54016545&_hsenc=p2ANqtz-8tFZXuEJPFVDUhjLW9cz7cncjS9Elys5w8Bex2qD53qgERYEd-ydu6gNAQS9Q9beGXviNgyhERwa0bMQaSLfEmGV2ZSg&_hsmi=54016545

Jeg stusser på et par påstander, men har ikke så mye kunnskaper:
Sitat 1: "Norske myndigheter har bestemt at dersom du ønsker å utnytte elbilens maksimale ladekapasitet, så må du installere en hjemmeladestasjon."
Sitat 2: "Ladekabelen som følger med elbilen kalles en nødlader. Den er ikke farlig å bruke fra tid til annen, den er blant annet egnet til å lade bilen når du er på besøk hos noen som ikke har hjemmeladestasjon."

På mine biler (eGolf 2015 og Outlander 2016) har jeg ikke behov for mer enn den vanlige kabelen som fulgte med bilen. Har egen kurs fra sikringskap.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA