Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - olavxxx

Sider: [1] 2 3 ... 28
1
Model X / Sv: Er X75 på vei til å fases ut?
« på: søndag 21. oktober 2018, klokken 22:34 »
ANgående kampanjer: de kjørte samme kampanjer for 1 år siden.
Tesla hadde for det meste bare kampanje på 75.

De faset ut 90, ikke 75, men beholdt 75 og 100 (segmentering).
For de aller fleste er 75 mer enn nok, jeg bruker 10% av 75 kapasiteten på å komme meg fra og til jobb til dagen.

Tar en kort ladepause bergen>nordfjordeid, selv om vi i teorien kunne kjørt i ett, men jeg liker å kunne akse som jeg vil over fjellet, kjøre AC på maks osv :P I tillegg må ungen uansett ha en pause på veien.

2
Model X / Sv: Oppgradere fra 11kW til 16,7kW
« på: søndag 22. juli 2018, klokken 17:37 »
Noen som har oppgradert fra 11kW til 16,7kW lading eller som vet pris for dette?
Se om du finner det inne på "my tesla".
Det er ikke alle biler som kan oppgraderes, jeg TROR prisen er ca 20.000kr +-.

3
Model X / Sv: Dekk trykk - Erfaringer
« på: torsdag 05. juli 2018, klokken 19:05 »
Har 45 psi på onyx 22", varme dekk.

4
Lading av Tesla / Sv: TwC - noe jeg bør vite?
« på: torsdag 05. juli 2018, klokken 19:02 »
Har bare en garasje, så tenkte å ha en lader inni og to på utsiden. Tenker to av de lastbalanseres på hovedskap og den andre er på utleiedelens skap.

Kan ev begynne med to TwC, men jeg tenker litt at mye av prisen blir timeprisen til elektriker.

Har 230V 3-fas forresten, mange andre ladestasjoner klarer ikke yte maks på 230V 3-fas har jeg sett.

Har noen elektriker å anbefale i Bergen? Tar over bolig 10. Aug.

5
Lading av Tesla / Sv: TwC - noe jeg bør vite?
« på: søndag 01. juli 2018, klokken 21:48 »
Selvfølgelig mest comfy med 2 ladere, men noterer meg at folk i familien som bruker e-golf daglig sier de lader kun en gang i uka.   avhenger jo av kjøremønster, men greit å regne på, ellers hadde du vel ikke spurt her?

Vi sjekket prisen på en Salto dobbel nylig, dvs 2 stk type 2 uttak. Det var 20k. Så må du ha to kabler i tillegg til 2500,- stykket.
En stk TwC er 5k og lader Tesla raskere enn vanlig type 2. Så det er dilemmaet. En kompis kan skaffe bvern, sikring og kabel til innkjøpspris.

6
Tesla / Sv: Tesla X/P 2017 vs Porsche e-Hybrid 2018 vs Audi RS4 2018
« på: søndag 01. juli 2018, klokken 19:00 »
Kommer litt ann på hvordan du tenker å bruke bilen. For min del er det kun Tesla som funker, for jeg digger roadtrips. Ingen andre bilprodusenter har ladenettverk. Ingen andre bilprodusenter har destinasjonslader nettverk.
Litt merkelige betraktninger da RS4 har et enormt «ladenettverk» over absolutt hele verden, og E-hybrid ikke heller er avhengig av lading.......

Tipper trådstarter er mer opptatt av prestanda.

Har kjørt X P 100D og den går som styggen selv rett frem, skal du kjøre fort i svinger ville jeg heller valgt en tysker.

Totalt sett ville jeg aldri valgt fossil eller hybrid men det er meg.
Model X i elgtest gjør det fantisk ganske greit ift størrelsen. RS4 er jo en helt annen bil, da burde man kanskje se rs4 mot model S P100D. S har jo også mye bagasjeplass.

Hadde heller ei kjøpt en dyr fossil i 2018. De blir dyrere og dyrere å ha i bruk, samt jeg tipper større verditap, bruksrestriksjoner osv.

7
Lading av Tesla / Sv: TwC - noe jeg bør vite?
« på: søndag 01. juli 2018, klokken 18:55 »
Hva er den lureste laderen da? Har Tesla Model X. Litt usikker på hva vi evt bytter ut samboeren sin Toyota med. Angående to ladere er det mest for å være always connected.

Lurer litt på å reservere en model 3, men blir vel lang leveransetid.

8
Lading av Tesla / Sv: TwC - noe jeg bør vite?
« på: søndag 01. juli 2018, klokken 11:25 »
Hei, har kjøpt enebolig med garasje og lurte på om jeg skulle ha 2 x TwC. Mener å ha lest før at de kan seriekobles?

Jeg vet at 400V gir mer effekt enn 230V, samt at jeg bør ha 7.5m kabel. Noe annet jeg bør vite?

Hva kan forventes av installasjonskost? Er trekkrør til garasje, relativt nytt sikringskap. Så må vel ha b-vern og kanskje 30m kabel(?) + sikring + jobben.

Du må ha 2 B-vern. Det er krav om separat jordfeilbeskyttelse på hver ladestasjon, og TWC har ikke dette integrert. Så du må antageligvis sette opp et lite skap i garasjen, om du vil bruke TWC og ikke en ladestasjon med integrert B-vern.
Hva er mest hensiktsmessig da? Blir kanskje 3 ladere, tenkte å få en til utleiedelen også (mot eget skap). Har bare en elbil nå, men bør selge Toyotaen.
Tenkte utleie med elbillading kanskje slår an :)

9
Lading av Tesla / TwC - noe jeg bør vite?
« på: søndag 01. juli 2018, klokken 09:00 »
Hei, har kjøpt enebolig med garasje og lurte på om jeg skulle ha 2 x TwC. Mener å ha lest før at de kan seriekobles?

Jeg vet at 400V gir mer effekt enn 230V, samt at jeg bør ha 7.5m kabel. Noe annet jeg bør vite?

Hva kan forventes av installasjonskost? Er trekkrør til garasje, relativt nytt sikringskap. Så må vel ha b-vern og kanskje 30m kabel(?) + sikring + jobben.

10
Model X / Sv: Hvordan er fit&finish på Model X nå?
« på: søndag 20. mai 2018, klokken 13:15 »
Sikker på at alt er sprekker? Finner ikke på min.

La merke til noe rart nederst i mine, og det kunne se ut som sprekker, men ved nærmere ettersyn var det bare fukt nederst i lykta. Kan se det ved å klemme litt på plasten, da skviser en vannet litt.
Høres ikke så sannsynlig ut. Mine baklys er strøkne. Samme med andre jeg kjenner med X. Ellers er karrosseriet stivt selv med dører åpne.

Slike anekdoter har ofte ikke rot i virkeligheten. Men klart de har et QC problem.

11
Model X / Sv: Ny Model X, feil og mangler oppdaget ved levering i Drammen.
« på: lørdag 19. mai 2018, klokken 00:52 »
Varierer sikkert fra servicesenter til servicesenter, og at delelageret til Tesla i Europa er litt skralt er vel forsåvidt velkjent, men nå hører vel stort sett slike hendelser, som du nevner, til periodene med overbelastning?
Jeg har fremdeles mye feil, får ikke svar fra Kokstad. Skulle aldri hentet ut bil med feil. Ble lovet fiks i februar.

12
Tesla / Sv: Konkurrenten I-pace
« på: fredag 30. mars 2018, klokken 11:25 »
Er det nye sider og valgmuligheter hos jaguar.no? Før var det vel bare en Launch Edition, nå er det 3?
Har vært tre launch ed hele tiden. SE, HSE og FE
Det som virker å være nytt, er at nå klarer jeg ikke komme under 724k. Før kunne jeg designe en bil til 650?
Vet at noen priser på utstyr var helt feil (carbon kostet 3000 og ikke 30 000 som er riktig) og at de har endret på valgmuligheter for forskjellige kombinasjoner. Så det kan sikkert stemme.
Skal de ha 30.000 for karbon???

13
Model X / Sv: Klima tappet strøm på Gardermoen
« på: fredag 30. mars 2018, klokken 11:20 »
Så på TOCN at "smart preconditioning" har blitt default endret til "på" med siste oppdateringer. Sjekket min egen S og jaggu stod den på "on". Verdt å merke seg!
Det stemte ikke for min. Så folk rapporterte det ved 2018.6.x

14
Model X / Sv: 75D vs 100D typical og reell kapasitet
« på: fredag 30. mars 2018, klokken 11:18 »
Snitt siste 50km fra lavik > sandane i går (+5C, tørre veier, 20" R2) var 175! Kjørte med AC på auto og 20.5C. Bil full av bagasje.

15
Tesla / Sv: Burde Auto Pilot være gratis?
« på: fredag 30. mars 2018, klokken 10:54 »
Nei.
Årsaken er at Tesla trenger cash for å utvikle AP.

Sider: [1] 2 3 ... 28