Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Cral

Sider: [1] 2 3 ... 20
1
Kia Niro EV / Kias Min Side
« på: onsdag 12. desember 2018, klokken 06:06 »
Da fikk jeg epost fra Kia med link til minside, hvor jeg kan kan velge om jeg vil vente på app og hengerfeste, og se hvilken forhandler jeg opprinnelig velget.

Gikk fra 179 til 144.

Mailen sa også at jeg pengene ble refundert fra dem i dag, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg ser dem på konto.

2
Model 3 / Sv: TM3 - annenhåndsverdi med eller uten AP
« på: mandag 10. desember 2018, klokken 20:00 »
Hvem er kjøperen av brukt TM3?

En som skal ha en bil å pendle inn mot de store byene med, gjennom 4-5 bomstasjoner, fordet at det ble for dyrt å kjøpe bopel i sentum? Med de køene vi har inn mot byene, vil de som kjøper slike biler helst ha acc.

Jeg solgte e-golfen, og gikk til en bil uten acc, og savner acc sikkelig. Mine neste pandlerbiler skal ha det. Pickupen jeg bruker til alt annet, om ikke noen kommer med en elektrisk pickup snart, trenger ikke acc, den bruker sjeldent i køkjøring til Oslo..

Noen vil ha (fossil)bil uten automatgir. Men for de aller fleste så er vel automatgir blitt noe man vil ha. Slik tror jeg det ganske hurtig blir med acc også. Og selv om det kan ettermonteres, så blir da bilen per i dag, 59000 dyrere. (er det ink eller eks mva forresten, ettersom denne software oppdateringen, vel blir mva belagt?

3
Kia Niro EV / Sv: Støynivå?
« på: mandag 10. desember 2018, klokken 19:46 »
Visst dere er redd for støy, så kjøper dere en gammel Land Rover Serie 3, fra midten av 70 tallet. Gjerne en av de som var eid av hæren tidligere. Kjør den i noen uker før dere får Niroen, og Niroen vil være lydløs ;)

4
Kia Niro EV / Sv: Reelle kønummer tilgjengelig
« på: mandag 10. desember 2018, klokken 19:43 »
Om 20% er ca ca korrekt, så er jeg nå nummer 150 i køen...

Men virker jo om en del vil vente å se hva som skjer med hengerfeste, siden det ikke er mange måndene ekstra å vente på den. For min del har jeg er jeg så heldig at broderen også har reservert, og han tror ikke lengre at han skal ha bilen......

5
Kia Niro EV / Sv: Er det ingen kladd lader med E Niro?
« på: tirsdag 04. desember 2018, klokken 09:39 »
en slik en ladekable med kladd som en helst ikke skal bruke følger bilen.

men en sikkelig ladekabel, en slik en skal bruke, tar dem ekstra for.

6
Sitat
Vedtak i korthet
Stortinget har enstemmig besluttet å gjøre endringer i vegtrafikkloven (krav til CO2-utslipp for produsenter av personbiler og lette nyttekjøretøy), som følge av at Stortinget har gitt sin tilslutning til to vedtak i EØS- komiteen. Samtykket behandles i Innst. 41 S (2018-2019).

Slik jeg har forstått dette, vil dette gjøre at Norske el-biler er med på å senke gjennomsnittelig utslipp fra produsentes biler i hele eu, og at flere biler går til Norge, siden fordelen med å førstegangsregistere dem i utlandet for så å sende dem til Norge, ikke lengre er aktuell (med mindre det noen andre nasjonale fordeler, men da må vel bilene være registert i så og så mange måneder?)

7
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
« på: tirsdag 27. november 2018, klokken 21:45 »
376, ikke fått bil enda (GG Skinn) siste jeg hørte var desember.
Ble tilbudt en DK for noen uker siden, som jeg kunne få i løpet av en uke.

Hyundai Norge skal ha for at de prøver å løse opp problemene de og fabrikken har viklet seg inn i...

8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee ladeboks vs tesla wallcharger
« på: tirsdag 27. november 2018, klokken 08:31 »
Har du fått pulse allerede?

9
Kia Niro EV / Sv: Soltak og produksjonstakt?
« på: mandag 26. november 2018, klokken 08:10 »
Mens den franske toppmodellen har Soltak, som standard, og tillvalg på mellom utstyrslisten til mellomvarianten.

https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/fr/fr/assets/contents/utility/fiches_techniques/niro-ev/kia-france-eniro-fichetechnique-octobre-2018.pdf

Toit vitré ouvrant / entrebâillant électriquement, avec rideau occultant électrique


10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ta seg til rette?
« på: fredag 23. november 2018, klokken 22:19 »
NAF jobber for flere ladeplasser, slik at man slipper dette rotet.

De har laget en liten video, som viser anarkiet som kan oppstå om ikke sameier, borettslag og kommuner prøver å få til en helhetlig løsning på lading.

Vidoen ligger i alle fall på facebooken til NAF

11
Kia Niro EV / Sv: Soltak og produksjonstakt?
« på: torsdag 22. november 2018, klokken 17:07 »
Nei nei, noe skal vi som har bestilt takluke få igjen for de 5900,- ;)

12
BMW iX3 / Sv: Hengerfeste eller ikke?
« på: onsdag 21. november 2018, klokken 10:50 »
2xiX3? har du fått pris på iX3?

13
Kia Niro EV / Sv: Agrol avtale på Kia e-Niro?
« på: onsdag 21. november 2018, klokken 10:08 »
Pdd. så blir de begrensende faktorene først og fremst pris og hvorvidt jeg føler denne bilen kan fungere som eneste bil både i hverdagen (JA) og på lengre bilturer i Norge og utland (mer usikker). Synes ladehastigheten og infrastrukturen for dette ikke er helt tilrettelagt slik den er for Tesla.

Kjørt langtur med e-golf et par ganger, og selv med ca halv rekkevidde, så var det aldri et problem med infrastrukturen, klart, det kommer flere elbil, og antall ladepunkt vokser ikke like fort, men de gangene jeg har vært på tur, har det vært minst like stor kø på tesla laderene som på de jeg kan bruke.

14
Kia Niro EV / Sv: E-Niro til 377400 + lakk er mye bil for pengene.
« på: tirsdag 20. november 2018, klokken 12:32 »
jeg vet at takluke og ladekabel t2 følger med i det minste, det var en lang tråd om det på face, men husker ikke alt.

15
Kia Niro EV / Sv: E-Niro til 377400 + lakk er mye bil for pengene.
« på: mandag 19. november 2018, klokken 22:19 »
Litt reflekson rundt prisen:
Jeg, som sikkert mange andre, var skuffet over at prisen ble såpass høy. Men etter å ha sammenlignet med Tyskland og Frankrike er prisen faktisk ikke mye høyere...
Eksempelvis koster toppmodellen (med dagens eurokurs) i Tyskland 382.770 kroner (eks. tysk mva). I Frankrike koster tilsvarende toppmodell 373.240 kr (eks.fransk mva).
Men i begge disse landene er soltak inkludert, noe som til sammenligning bringer norsk pris opp til 383.300 kr. Men husk at frakt fra Europa til Norge også må legges til dette regnestykket...

First edition er jo lavere spekket enn tysk og fransk toppmodell.
Tyskland og Frankrike må vel betale 10% toll på biler produsert utenfor EU som ikke vi må betale. Nå er vel dette på "Innprisen" eks mva, så det er ikke 10% på sluttprisen, men det er vel fort nærmere 30 lapper likevel....

Når det er sagt - jeg ender vel opp med å kjøre e-Niro store deler av 2019... Det er to skjær i sjøen for det, og de heter TM3 og Leaf 60, blir de priset vesentlig under e-Niro, så bytter jeg soulen inn i noe tysk, med litt lengre rekkevidde.

Sider: [1] 2 3 ... 20