Jeg har også bestilt Easee ladeboks og legger opp 40A sikring for å kunne ta ut 22kW fremtidig eller 2x11kW.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Orbit på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:56
Under har jeg sammenlignet e-tron konseptbilen med Q7 (gul strektegning) og Q5 (rød strektegning).
Sammenlignet med Q7: e-tron får nesten samme kupélengde som Q7 (og faktisk litt større akselavstand!), kortere overheng foran, og er noe lavere. På noen av e-tron spionbildene har den riktignok større bakkeklaring og totalhøyde, og da er bilene ca like høye. Tipper dette skyldes luftfjæring, og at en kommer lavere ned i normalmodus.
Sammelignet med Q5: Samme høyde, men e-tron har vesentlig lengre kupé.
Så beste sammenligning blir vel å ta en Q7, kutt av 20 cm unødvendig fossilsnute, senk den 8 cm, så har du størrelsen på e-tron. Sånn sett, skulle det også være nok lengde til å lage en 7-seter, dersom det er plass nok under bagasjeromsgulvet.
Edit: Lagt til A6 Allroad (i grønt), men hevet denne 6 cm tilsvarende luftfjæring i høyeste posisjon. Det var lavere oppløsning på tegningene i A6-katalogen, så strektegningen ble litt mer kornete.
Sitat fra: bmw2002 på fredag 28. juli 2017, klokken 19:03Sitat fra: Troald på fredag 28. juli 2017, klokken 12:43
Hovedgrunnen er likevel Dieselgate og mistanken om kartellvirksomhet. Hvor mye kommer dette til å koste tyskerne til slutt? Rettssaker, formidable bøter, dieselforbud, ombygginger venter. Man skal ikke utelukke konkurs.
Må være det morsomste jeg har lest på lenge
Det er vel 1000 ganger mer sannsynlig at Tesla går konkurs før VAG gjør det