Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Espen79

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dekk og felger
søndag 15. april 2018, klokken 09:24
Sitat fra: jlan på søndag 15. april 2018, klokken 08:37
Sitat fra: THE på søndag 15. april 2018, klokken 00:19
Vognkort sier 2052 kg, noe som opplagt må være feil.
Ja ved nærmere sjekk er det ganske klart at det er feil.

X100D har en egenvekt på 2533 kg med fører, og 50/50 vektfordeling. Dvs egenvekt 1266.5 kg på bakakselen. Akselavstanden er 2.965m. For å øke bakakselvekten til 2052 kilo viser enkel momentregning at tyngdepunktet for nyttelasten på 546 kilo må plasseres ca. 1.3 meter bak bakakselen. Dvs. godt bakenfor hengerfestet (som bare skal belastes med 90 kg).

Strålende - takk for god hjelp! :)

Mvh
Espen
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dekk og felger
lørdag 14. april 2018, klokken 10:57
Sitat fra: jlan på lørdag 14. april 2018, klokken 09:57
Se egen tråd om dette:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36835.0

Hvis felgene er merket med 955kg og det står 2052kg i vognkortet, så kan du jo få et forklaringsproblem.

Takk! Det verste er at jeg søkte og ikke fant denne tråden selv..

Men ser ut til å være uklart hva som faktisk gjelder? Noen som har kjøpt disse felgene til 100D?

Mvh
Espen
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Dekk og felger
lørdag 14. april 2018, klokken 07:43
Vurderer å kjøpe 22» til min X100D.

I vognkortet står det 102W på forakselen og 106W på bakakselen, men mener å huske å ha lest at 100D må tåle høyere vekt enn dette bak? Hva er korrekt?

Har sett på disse: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=114131304&fks=114131304

Tåler 955kg og er innenfor ihht vognkort, dekk24 sier at de har solgt mange sett til 100d eiere.

Noen med erfaring / synspunkter?

Mvh
Espen
#4
Bestilling og levering / Sv: Levering november - desember 2017
torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:42
Snakket nettopp med delivery om status på min inventory bil som ble bestilt forrige torsdag.

Fikk beskjed om at den står på kaia i Baltimore og venter på transport over havet. Forventet levering til meg i månedsskifte nov/des.

Dere med erfaring: Hvilken båt har dere tro på at den kommer med for at dette skal holde?
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Leveringstidspunkt TMX
fredag 13. oktober 2017, klokken 13:05
Sitat fra: mrdain på fredag 13. oktober 2017, klokken 12:31
Skjønner ikke helt greia med disse inventorybilene, med mindre det er mulig å forhandle prisen enda mer ned enn det som er oppgitt som rabatt? De aller fleste er jo dyrere enn en nykonfigurert bil. Fint at den kan leveres raskere, men om prisen blir 30k høyere så har det liksom ikke så mye å si.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Stemmer ikke ift den jeg endte opp med å kjøpe igår, Model X 100D med "alt" inkl hengerfeste og 20" vinterhjul, men ikke selvkjøring til 1,019. Tilsvarende bil i konfiguratoren blir 1.032. Får bilen i slutten av november, tidlig desember. Ferdig produsert og i transit så styrer unna risk for nytt avgiftsregime.
#6
Spørs om ikke salget går litt trått om dagen. Jeg har prøvekjørt Model S og er veldig imponert over bilen, men ikke 950.000,- (90D med "nødvendig" utstyr) imponert.

Ble nettopp oppringt av Tesla som kunne gi meg et "tidsbegrenset tilbud" på 35.000,- i rabatt på ekstrautstyr/pakker.

Dette er visstnok en kampanje som kun kjøres i Norge.

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA