Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jorn.nik

#1
i-Pace / Sv: Støy fra sommerdekk
mandag 30. mars 2020, klokken 12:28
Helt naturlig at det støyer mer fra sommerdekk pga. hardere gummiblanding. Hvis du i tillegg har bredere dekk med lavere profil ble det enda mer dekkstøy.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
i-Pace / Sv: Hva gjør det med I-pace etterspørselen?
mandag 03. februar 2020, klokken 08:05
Har vel lite å si for E-pace
(Som er avbildet i DN's artikkel)


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
fredag 12. april 2019, klokken 21:45
Sitat fra: Tellus på onsdag 10. april 2019, klokken 07:59
Fant dette innlegget på facebookgruppen:

SitatMerker meg at det nå er mulig å stoppe ladingen manuelt i Appen, uten at den starter igjen av seg selv. Har nå testet dette flere ganger i mange timer. Har SW 14.2 og 19A.

Flere som kan bekrefte dette ? Vil gjøre det en del enklere å styre ladingen.
Ja, kan bekrefte


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
i-Pace / Sv: Rustne bremseskiver på helt nye biler
søndag 17. februar 2019, klokken 11:05
Sitat fra: chiller på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:13
Ser dere noe jeg ikke ser eller? For meg virker dette som helt normal rust som man får på de fleste biler som har parkert med våte bremseskiver.
Helt enig med deg. Dette er jo bare tøv. Bremseskiver ruster veldig lett, og rusten går bort når bremsene blir brukt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
i-Pace / Sv: Kjøreegenskaper på glatta
søndag 03. februar 2019, klokken 09:52
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 03. februar 2019, klokken 09:41
Hvordan er det, har den ekte 4 hjulstrekk eller slik som kobles inn når bilen trenger det. Mener jeg leste noe om at den primært trakk foran ?

Denne har vel permanent 4-hjulstrekk. Det er jo nettopp det som er noe av grunnen til forbruket ved høy hastighet. Tesla kobler ut den ene motoren ut (i høyere hastigheter), men hos Jaguar er begge motorer koblet inn uansett.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
i-Pace / Sv: Kjøreegenskaper på glatta
søndag 03. februar 2019, klokken 09:20
Jeg opplever den som trygg og god med godt grep. Typisk konstant 4-hjulsdrevet.
Den beste vinterbilen jeg har hatt faktisk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
tirsdag 20. november 2018, klokken 21:09
Mistet all lyd fra radio og også parkeringssensorer sist tur i kveld. Prøvde å slå av og på tenning uten noen effekt.
Noen andre som har vært bort i dette?

(Spent på om det funker igjen ved oppstart i morgen)


Sent from my iPhone using Tapatalk
#8
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
mandag 12. november 2018, klokken 20:27
Sitat fra: Nordlands på mandag 12. november 2018, klokken 20:07
De fleste har fått fikset låseproblemet med at låsebøylen(e) i panser er justert litt ned for å få kontakt med mikrobryter. I værste fall kan mikrobryter ha feilet pga. vann.

Har du merket radiokanalene med stjerne/favoritt, gått til favorittlisten og trykt lagre der (skrive-symbol)?

Fikk låst når jeg prøvde en gang til nå. Prøvde opp og igjen med panseret en rekke ganger tidligere i dag uten at det var noen hjelp i det. Nå fungerte det ved å prøve en gang til
Ser for øvrig at det ser ut til at det er lett å justere låsebøylene med en åpen fastnøkkel/skiftenøkkel.

Når det gjelder favorittlisten har jeg glemt at jeg måtte gå inn på den for å lagre . Pinlig Takk for tipset!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#9
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
mandag 12. november 2018, klokken 19:36
Opplevde nettopp at det ikke går å låse bilen. Det er selvfølgelig totalt uakseptabelt da det gjør bilen ubrukelig i hverdagen. Det skyldes at bilen ikke registrerer at panser («froot») er lukket. Har sett at andre opplevd det samme men finner ikke noe på dette nå. Hva er løsningen??

I tillegg vil ikke favoritter på radiokanalene lagres. Mener det virket til å begynne med, men nå nullstilles det hver gang bilen har vært i bruk.

Opplever også at jeg ikke er fornøyd med viskerautomatikken. De er noen ganger for treige selv om de står på maks, og andre ganger, når den hår gått opp på maks, dvs. kontinuerlig visking, vil den ikke justere ned. Den fortsetter f.eks. på fullt også når jeg kjører inn i en tunnel!

I dag opplevde jeg også at bagasjerommet åpnet seg i fart! Ikke bra! Veldig undrende til hva grunnen kan være.

Har også opplevd at den store touch skjermen har blitt svart en gang. Kom tilbake neste oppstart.
Også opplevd feilmelding på kameraene en gang, og de virket ikke ved parkering. Også tilbake ved neste oppstart.

Ellers veldig fornøyd med kjøreegenskaper og den fysiske kvalitetsfølelsen, men litt skeptisk akkurat nå med dagens opplevelser!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#10
i-Pace / Sv: Hjemmeladestasjon til i-Pace EV400
lørdag 27. oktober 2018, klokken 03:45
(null)
Takk for det. Finnes det andre tilsvarende alternativ?

Ser for øvrig at man kan spare nesten 2000 på at bestille denne fra Europa (inkl mva).
Hva gjør at den er så dyr i Norge?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
i-Pace / Sv: Hjemmeladestasjon til i-Pace EV400
torsdag 25. oktober 2018, klokken 21:52
Har 32 A 3 fas rød industrikontakt i garasjen med både jordfeilbryter og overspenningsvern. Hva er billigste og beste løsning for lading av IPACE med det utgangspunktet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#12
Sitat fra: S.S på fredag 29. juni 2018, klokken 20:49
Bilen må ha vært registrert 6? måneder ute før import.

Nei det er bare tull. Det er ingen problem å ta inn en bil som har vært registrert 1 dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
i-Pace / Sv: Ladekabler inkl ved kjøp
onsdag 13. juni 2018, klokken 07:30
Sitat fra: S.S på onsdag 13. juni 2018, klokken 07:25
Industrikontakt er 16 eller 32A, rød eller blå stikk. Alt annet enn den på bildet.
Som andre har påpekt, ser dette ut som type1, altså USA utgaven, men med europeisk Schuko...
Men; Uansett, om dette er det vi får, ser kabeltykkelsen ut til at 16 A er maks.
Altså 3,6 kW.
OK! Takk! Jeg har 3-fas-kontakt i garasjen på 32A. (Blå). Det er mao. en stor fordel om jeg forstår riktig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#14
i-Pace / Sv: Ladekabler inkl ved kjøp
onsdag 13. juni 2018, klokken 00:33
Sitat fra: Nordlands på søndag 10. juni 2018, klokken 23:55
Det følger i hvert fall med en Mode 2 kabel for Schuko og en Type 2 Mode 3 kabel som jf. tilbehørskatalogen er 6 m lang. Siden det nevnes industrikontakt på følgende side følger det vel kanskje med adapter til det også.
https://www.jaguar.no/i-pace/a-eie-en-elbil



Hva menes med «industrikontakt»?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
i-Pace / Sv: Sammenlignbare biler rent praktisk?
lørdag 24. mars 2018, klokken 21:29
Sitat fra: Fagasstraps.com på lørdag 24. mars 2018, klokken 15:01
Det jeg husker godt av å lese om Jaguar I-Pace var før Mars 2018 var;

*Siden er ikke er behov for langt panser for ICE så har vi flyttet hele bilen fremover for å lage bilen mer romslig.
*Vi har bedre plass utnyttelse enn tilsvarende modeller hos Jaguar og andre merker i samme størrelse.

Altså ikke "kort panser, tilsvarer god plass", nei, "kort panser, langt dashbord", samme plassen.

Det første sammenligning gjorde var å vise hvor feil oppbygning av I-Pacen er.
Grunnen til at de må flyttet rattet så langt bak er p.g.a. hjulbuene som skal ha plass til 22" felger. Under så bruker de mindre dekk og felg sikkert rundt 16-17" felger med mye dekk. Men det vil jo selvfølgelig gå ut over 0-100 målingen, men ville være mer konfortabelt, mer rekkevidde, mer plass i bagasjen og innvendig plass. Og fordi 0-100 skal være under 5sek, så er dekkene ekstra brede som minsker rekkevidden. Men du får god svingradius på 12,4m og enda mindre bagasjerom.



Skal få redigert GLC Coupe i samme størrelse som I-Pace, så ser man at ratt og sitteposisjon er på nesten nøyaktig samme sted.
Mulig jeg misforstår hva du mener, men med all respekt: det du skriver om felgstørelse, dekkdimensjon og akselerasjon er tøv. Mindre felger og smalere dekk gir mindre masse og raskere akselerasjon (forutsatt tilstrekkelig friksjon).


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA