Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - leafolainen

#1
Tesla SW og AP / Sv: Sliter med få kontakt med bilen
mandag 24. januar 2022, klokken 22:56
Høres veldig likt ut ja. Har bestilt service jeg også, men var ikke ledig tid før om en måned. Men nå skal det sies at jeg installerte 2021.44.30.8 i natt og i dag har jeg faktisk ikke hatt problemer. Får se det an noen dager og se om det varer...
#2
Tesla SW og AP / Sv: Sliter med få kontakt med bilen
lørdag 22. januar 2022, klokken 20:03
Vel, bilen har definitivt mobildekning der den står (og det skjer ikke bare hjemme, men andre steder jeg parkerer også), men samtidig merker jeg ofte at den tilsynelatende er offline likevel det første minuttet av kjøreturen. Så det kan kanskje virke som at den slår 4G-enheten når den går i dvale?
#3
Tesla SW og AP / Sv: Sliter med få kontakt med bilen
lørdag 22. januar 2022, klokken 15:07
Sitat fra: geear på lørdag 22. januar 2022, klokken 14:40
Våkner den "aldri", eller tar det bare lang tid?

Tar kanskje 10-20 sek å vekke den her, oppleves som ganske lenge, men feks hvis jeg skal starte klima så går jeg inn i appen, "sist sett x antall timer siden", trykker på vifta, og så putter jeg tlf i lomma. Den husker og sender kommandoen til bilen etter den har våknet. Heller slik enn et sinnsykt standbyforbruk.
Nei, den våkner ikke igjen før jeg låser opp med fob'en. Har prøvd å trykke på viften mange ganger i slike situasjoner, men får da etter en stund feilmelding om at kommando ikke kan gjennomføres.
#4
Tesla SW og AP / Sv: Sliter med få kontakt med bilen
lørdag 22. januar 2022, klokken 14:03
Ja, prøvde det i dag etter å ha lest denne tråden, men ingen bedring.
#5
Tesla SW og AP / Sv: Sliter med få kontakt med bilen
lørdag 22. januar 2022, klokken 13:47
Og du trenger ikke ha på sentry mode eller lignende for å holde bilen våken?

Jeg får kontakt i en kort periode etter å ha brukt bilen, men så snart bilen går i dvale er det umulig å vekke den igjen med mobilen.
#6
Tesla SW og AP / Sv: Sliter med få kontakt med bilen
lørdag 22. januar 2022, klokken 12:40
Jeg har hatt dette problemet i et par måneder nå. Har ventet tålmodig på at det skulle løses gjennom en oppdatering eller lignende, men begynner å bli lei. Har andre stabil tilkobling fra app for tiden?

Har TMS 2017 med MCU2.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dunkelyd ved fullt rattutslag
mandag 22. november 2021, klokken 14:10
Sitat fra: Lars Lyshaug på mandag 22. november 2021, klokken 14:07
Sitat fra: leafolainen på tirsdag 09. november 2021, klokken 22:45
Hatt den inne på service i dag.

Jeg har samme symptomer på min '17 modell, men garantien er utløpt. Vurderer å bytte øvre bærearmer selv. Vil du dele her hva reparasjonen kom på ?
Dette bør gå på reklamasjon så lenge bilen er under fem år. Mulig det er vanskeligere å få gjennom hvis bilen har passert 100k, men for min 17-modell (75k) dekket de kosten uten at jeg måtte be om det.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dunkelyd ved fullt rattutslag
søndag 14. november 2021, klokken 16:52
Takk for innspill. Det var selvfølgelig ulempen med å ikke legge om til sommerdekk igjen, da fikk de ikke sjekket om problemet var løst etter å ha byttet disse delene. Får se om jeg jeg får ånden over meg en dag...

Jeg merker i hvert fall at bilen virker litt «tightere» etter verkstedbesøket, tidligere har det kjentes som fremhjulene på en måte satt litt løst på underlaget om det gir mening. Nesten litt for lett på rattet. Nå føles det som den sitter bedre ved krappe svinger.

Hoppingen/dunkelydene kan muligens ha vært en kombinasjon av flere ting? F.eks både feil i styregeometrien i tillegg til slitte deler?

Er det forresten naturlig at de vil ta en hjulstillingskontroll i forbindelse med byttet av disse delene?
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dunkelyd ved fullt rattutslag
tirsdag 09. november 2021, klokken 22:45
Hatt den inne på service i dag. Sendte inn videoen og det holdt som «bevis», trengte ikke å bytte tilbake til sommerdekk for å reprodusere feilen. Etter en undersøkelse bekreftet de «bekymringen» og byttet begge «front upper arms» og begge «rear drop links». Noen som kan forklare det i lekmannstermer?
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dunkelyd ved fullt rattutslag
søndag 31. oktober 2021, klokken 21:14
@MuskElBil: Har ikke prøvd andre høyder, kjører alltid med normal høyde med mindre jeg skal ut på (svært) dårlig vei. Og nå har jeg på vinterdekk, og da klarer jeg ikke reprodusere lyden.

@Megawatt: Akkurat samme bil og årsmodell her også. Får se hva Tesla sier. Regner i hvert fall med at videoen er nok til at de ikke kan fakturere meg for feilsøking...

@Veggen: Så du på videoen? Kan vel ikke kalles normalt det, eller? Jeg har i hvert fall aldri hørt eller sett andre biler oppføre seg sånn.
#11
Model S 2013 - 2022 / Dunkelyd ved fullt rattutslag
torsdag 28. oktober 2021, klokken 23:07
Jeg opplever fra tid til annen en kraftig dunkelyd ved fullt rattutslag. Det virker som hjulet ikke klarer å følge kurven og så «slipper» mot underlaget. Merker dette oftest når det er underlag med litt lav friksjon, som inne i en parkeringsgarasje. Nå har jeg akkurat skiftet til vinterdekk, og det kan virke som at de er myke nok til at dette ikke skjer.

Noen idé om hva som er feil? Hjulstilling? Slitte foringer? Noe som må strammes?

Har bestilt servicetime hos Tesla, men frykter litt for hva de vil si hvis vi ikke klarer å reprodusere fenomenet med vinterdekk. Forhåpentligvis vil videoen være nok bevis for at ting ikke er som de skal.
#12
Tesla SW og AP / Sv: Slutt på oppdatering til ModelS?
mandag 27. september 2021, klokken 19:04
Har samme årsmodell og specs og fått mange 2021.xx oppdateringer
#13
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Felles ladepunkt i hyttefelt
mandag 30. august 2021, klokken 22:20
Høres veldig enkelt og greit ut. Vi har allerede felles strøm til et pumpehus i nærheten, så det kan muligens være aktuelt å koble seg til det samme anlegget og fakturere brukerne etterskuddsvis for faktiske kostnader. Det er god 4G dekning i området.

Har du noe konkret produkt i tankene, evt en link til mer informasjon? Hvor kan jeg henvende meg for å forespørre på en slik løsning?
#14
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Felles ladepunkt i hyttefelt
mandag 30. august 2021, klokken 11:13
Takk for svar. Denne løsningen høres interessant ut. Er dette snakk om en tjeneste man abonnerer på, eller er det en engangsinvestering, og etter det opp til oss selv å håndtere fakturering etter forbruk?
#15
Avansert: Batterier og Lading / Felles ladepunkt i hyttefelt
torsdag 26. august 2021, klokken 23:06
Vi har hytte i et felt med 10 hytter med felles parkeringsplass. Vi vurderer å sette opp et felles ladepunkt eller to på parkeringsplassen lurer på om det finnes ladebokser for privat bruk hvor man kan f.eks. kan bruke en app for å sette i gang lading, og som sikrer at forbruket blir registrert på riktig bil. Det skader ikke om det finnes løsning for «idling» heller. Noen som har tips eller erfaring med tilsvarende problemstillinger?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA