Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 65lars

#1
Sitat fra: ACCEPTUS på torsdag 19. november 2020, klokken 17:44
Justering og smøring av gearwire. Vanlig feil på mjau. Isi fix.

Yup.  Det ser ut til å ha fikset problemet for meg.

(Sier til meg selv, hva fanden er det med all denne elektronikken som bare øker mulige problemer, med alt???  :-)  )

:-)
#2
Takk igjen, dette gikk bra.  De endte opp med å smøre en kabel som hadde med girspaken å gjøre, og jeg tror dette kanskje hadde noe å gjøre med varsel-lys advarselene, inkludert den stygge - du vet - omriss av en bil med utropstegn igjennom,  hvor instruksjonsboken sier: "Stop bilen og ring Citroen øyeblikkelig".

Dette "hersens" elektroniske systemet - hvor alt henger sammen, og man får feilmeldinger om man promper sidelengs i bilen!
:-)
Men det kostet ingen ting.
:+1:
#3
 :+1:  Takk skal dere ha!
Nå som jeg tenker ovr det, er det jo flere litt rare ting som har skjedd, varsel-lys mm, så skriver ned alt og leverer inn bilen så fort som mulig!
:-)
#4
Bra emne, mye gode råd! Takk.   :+1:

Selv ble jeg fortalt ved siste EU kontroll at det var litt rust på bremseskivene, men mekanikerne (bilextra) visste også om bilen, og at den bremser på giret.
Neste EU kontroll er i mai 2021, og jeg må praktisere det å bremse hardt i nedoverbakke (i nøytral) - kanskje legge meg ned og bruke en vinkelsliper og litt grovt sandpapir for å få bort rusten.  (Jeg er gammel og ufør - blir ikke lett.)
Siden etter under 10K km skulle det ikke være nødvendig å skifte noe som helst!
:-)

#5
Fikk akkurat denne inkallingen i posten fra Citroen Norge.
(PSA (Groupe PSA - fransk) stiller de høyeste krav til kvalitet og sikkerhet.)

Kontroll av vakuumpumpe. Og kostnadsfritt for meg. 
Hva gjør denne vakuum-pumpa, egentlig?

Er det bare å slenge seg på?

Spørsmål 2:   Det er 8 dager til 5-års garantien på bilen går ut, jeg har under 10K km på den, og giret har begyne å oppføre seg litt brysomt, innimellom.  Glipper ut av både Revers og Drive nå og da, eller jeg må holde hånda på girspaken.

Burde jeg informere dem om dette samtidig, og er det dekket av garantien, eller gjelder garantien bare batteriet?

Takker for svar / råd!
#6
Sitat fra: alda på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:46
Sitat fra: bobakka på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:55
Sitat fra: tomrh på lørdag 15. juni 2019, klokken 13:24
en '12-mod som har gått 170.000? Bruksverdien er så mye høyere, får kjøre den til den tar kvelden, den sparer kjørelengde og batterislitasje på de andre elbilene våre.
170 000 er vel i overkant av det man kan forvente av en bil med så lite batteri.
Vet du hva batteri-kapasiteten er nå?
Har du hatt noen dyre problemer med den - dvs. lader el.l.?
Jeg har byttet til i3 og fått mye mindre rekkeviddeangst, men har vurdert å kjøpe en iMiev som en ekstra-bil for korte byturer for familien
Ska sälja min C-Zero snart, har bara gått ca. 34' km...

Hahaha-og-hehe -  :+1: min 2015 C-Zero har gått knapt 8' km, jeg har råd til å oppgradere til en bedre bil, tenker på det, men på den annen side, jeg er så glad i Zeroen min, og den tilfredstiller alle de kravene jeg egentlig har til en bil!   ;D

#7
Er vel enig i dettte!
:laugh:  :+1:
#8
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Admin takker for seg
torsdag 28. mars 2019, klokken 18:37
Ja, ditto hva de sa - du startet jo "et lite monster her", Lars!   :+1:
Og du ser alt for ung ut til å bare "pensjonere deg" på denne måten.
Uansett, takk skal du ha - uten dette forumet ville jeg ikke ha kjøpt el-bil!
:-)
Mvh,
(nok en) Lars
#10
Siste nytt fra elbil.no / El-Bilforeningen Medlemskontingent
mandag 18. mars 2019, klokken 19:09
Hei,
Jeg har vært medlem av Norsk Elbilforening  (https://elbil.no/bli-medlem/ ) i 3-4 år nå, og betalt kontingenten.

Er ikke sikker på om jeg kommer til å betale den i år.  Og spesielt neste år.
Hvorfor?  Der er 2-3 ganger så mange el-biler på markedet i dag etter bare 3-4 år. 
Samtidig tror jeg medlemskontingenten har gått opp!  Man skulle jo tro at med så mange "sannsynlige" nye medlemmer, ville kontingenten ha gått ned, med en hundrelapp.
I stedet tar foreningen kanskje inn titals +++ millioner mer.

Skulle gjerne vite hvor mye administrasjonen i Elbilforeningen tjener, tar hjem, når dagen er over - og hva de har levert for "oss" - som kjører en sjenert el-bil til jobb.
Og tilbake.
:)



#11
Jeg leser Tines første post her, og lurer på om der er et "forbrukervennlig" ærlig verksted - noe sted - som kan gå gjennom bilen hennes, og sjekke om alt "EU-Kontroll verkstedet" sier er feil, virkelig er feil!  Og om ikke - vel.  Svindel er hva det er.

Selv skal jeg ta min 2015 C-Zero på sin første EU kontroll til våren, og vil skifte til sommerdekk først, også sjekke bremsene foran og bak, sjekke for rust, ta bilder av alt under.  Siden alt fungerer perfekt, og har under 10K km på bilen.
Og vil instruere verkstedet om å IKKE foreta noe some helst arbeid uten å ha snakket med meg først.

Grunn?:  Vel, jeg har etterhvert - gjenom 50 år - hørt hundrevis av historier om hvordan venner og bekjente bileiere har blitt lurt trill rundt, for store summer.
Money, money, money....

Sitat fra: Tine på lørdag 16. mars 2019, klokken 19:57
Hei.

Jeg har en citroen c-zero 2011 modell som var på eu kontroll denne uken. Da fant utrolig mange feil tross kun godt 67000 km. Har fulgt alle servicer og ikke vært i kollisjon. Siste service var i August 2018.
Pris på Reprasjon mente de ble på 37585 kr og jeg vurderer nå og vrake bilen da denne ble alt for drøy, jeg lurer da på om noen har hatt samme problematikk ?? vi kjøpte bilen for 4 år siden for 110 000 kroner og det er synd at en så miljøvennlig bil plutselig ikke blir så miljøvennlig noe mer når den tydeligvis ikke kan vare mer en 7 år etter produksjon. Aller servicer og kjøp av bil er gjort på samme verksted/bilforhandler så vi har i alle år stolt på disse. Det første jeg uansett skal gjøre her er og ta en ny eu kontroll et helt annet sted og se hva de finner . Jeg selv merker ingen ting når jeg kjører bilen og den går som en klokke slik den alltid har gjort.
Følgende feil er funnet :
1.Bremserør ,er for sterkt korrodert bremserør bak. langt rør forover.
2.Mer en 25 prosent rust på den ene siden av bremseskive, mer en 25 prosent rust på skiver foran,innside.
3.For stor forskjell i bremsekraft mellom hjul på samme aksel, bakbrems for stor forskjell i virkning.
4.Alvorlig skade på dekk,dekk venstre fremre blankslitt på innerside
for liten mønsterdybde .

Pris på Reperasjon : 37585 kr.

Jeg undrer meg veldig over at ingen ting av dette har vært bemerket ved service eller forgje eu kontroll så det er tydelig at dette ikke har vart så lenge....

Jeg fikk beskjed om at det er salt på vegene som er årsaken til skaden på bremseslangene/rør og at mere vask av bil ikke ville ha hatt effekt. (jeg har vasket bilen hver mnd.) 

Noen som har hatt samme problematikk ??  Og hva ville du gjort ? vrak eller betal ?

Håper noen kan svare !  :-\
#12
 :)  :+1:

God tråd.  Lest hele greia.
Jeg har foreløpig gitt opp, men tenker at det er jo en del DIY (do it yourself ) jeg kan gjøre her, for å få ned kostnadene.  Det inkluderer å trekke ca. 30M med "godkjent" kabel lagt i rør, feste til utsides vegg.
Mulig prosjekt.
:-)
#13
 :+1:
:-)
2015 Trilling
#14
"Fullt batteri vid henting liker vi  :) "

Interessant. 
Etter å ha hatt min C-Zero på service, fikk jeg ingen beskjed om tilstanden til batteriet.
Hvordan går man frem for å få forhandler til å sjekke (drifts) -batteriet? 
Avsløre - og fikse - dårlige celler, der...

I dag ladet jeg fullt, og kom til 90 på "gom"en.  (Venter fremdeles på 120.)
(Normalt gjennom vinteren er det 75-83)

Vil tro der er helt opplagt mangler i selve batteriet, dårlige celler osv. - men det er vel ikke vår job som forbrukere, å finne ut av og løse dette?

Heller komplisert, dersom man ikke er spesielt interessert...
#15
Sitat fra: TB på lørdag 07. april 2018, klokken 16:00
Godt det løste seg med garanti.
Ikkje for å kverulere, men trillingene har ikkje vannkjøling av batteri.

Kjølekretsen kjøler AC/DC enhenten og kraftelektronikken slik eg har forstått?

Ja, nå blir man jo litt nyskjerrig.  Hva var feilen og hvorfor ga den slike utslag?  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA