Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dan-erb

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Svart skjerm
tirsdag 18. august 2020, klokken 09:46
Sitat fra: LASOL på lørdag 25. juli 2020, klokken 12:44
:+1: Supert da prøver jeg å justere selv. skjønner ikke hvorfor mekaniker ikke så at de ikke hadde satt ting sammen før de presset igjen panser. Når jeg åpnet var deksler ikke klikket på plass og gummilist ikke satt på plass så ikke rart panser sto i spenn.

Jeg ser forresten at delenummeret på MCH som ble skiftet hos meg er 1098050-99-h vet ikke om det er overhalt eller ny del men det er vel garanti på overhalte deler også. Det ble samtidig skiftet HSD jumper til ryggekamera og blåtann antenne.

Samme nr. hos meg. Byttet i begynnelsen av august. Merker at reboot tar lengre tid enn tidligere samt at den lille skjermen foran ratt av og til går i grått når jeg prøver web-leseren. Har bestilt time hos Tesla for å få sjekket dette
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forvarming av bil via app
mandag 02. desember 2019, klokken 12:40
Sitat fra: N-L på mandag 02. desember 2019, klokken 12:38
Sitat fra: dan-erb på mandag 02. desember 2019, klokken 12:30
Har samme problem. Skjedde noe etter en programvareoppdatering høsten 2018. Før det blåstes hele kupen isfri i minus 10 med 30 min oppvarming.
Har du vært i kontakt med Tesla ifm dette?

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Jepp. Faktisk 2 ganger. Begge gangene sa Tesla Rud at de ikke fant noe feil. Ga opp etter det..
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forvarming av bil via app
mandag 02. desember 2019, klokken 12:30
Har samme problem. Skjedde noe etter en programvareoppdatering høsten 2018. Før det blåstes hele kupen isfri i minus 10 med 30 min oppvarming.
#4
Er jo litt betryggende å høre, men det med kø assist slår jeg ikke meg til ro med. Det er ikke nok bare å holde i rattet; man må svinge frem og tilbake for ikke å få beskjed om å holde i ratt. Slik skal det vel ikke være? Har en annen bil med køassist og der registrerer bilen motstand mot rattbevegelse når man kun holder i ratt. I i3 hjelper ikke det.

Sitat fra: Truls Martin på lørdag 05. desember 2015, klokken 08:44

Synes nå nesten at det høres ut som den oppfører likt som de fleste andre i3ene. Den kamerabaserte cruisekontrollen er på ingen måte perfekt, men du kan trøste deg med at den blir bedre. Kamera kalibrerer over tid. Bare trykk reset hver gang den avbryter, så bilen lærer seg at den gjorde noe feil..
For at køassist skal virke må man holde i rattet.
Kjølevifta går ofte for fullt når man putter i ladekabel.


Sitat fra: dan-erb på lørdag 05. desember 2015, klokken 07:30
Har nettopp fått meg bil. Har hatt den 3 uker. Opplever dette(bilen min er produsert i feb 2015):
- Noen ganger bråker viften noe forferdelig når jeg lader. Må stoppe lading og kjøre noen meter før jeg kan lade igjen uten viftebråk.
- Cruicecontrollen kobler seg ut stadig vekk. Særlig inne i tunneler, når sol står lavt rett i mot samt når det blir veldig svingete vei.
- Noen ganger registrerer ikke bilen når man når igjen en annen bil (med adaptiv cruicecontrollen på).
- Køassist krever hele tiden at jeg må holde i rattet. Eneste måten å unngå dette er å ratte frem og tilbake og kjøre slalom:-)

Skal innom BMW og få sjekket dette. Skal ikke være slik.
#5
Har nettopp fått meg bil. Har hatt den 3 uker. Opplever dette(bilen min er produsert i feb 2015):
- Noen ganger bråker viften noe forferdelig når jeg lader. Må stoppe lading og kjøre noen meter før jeg kan lade igjen uten viftebråk.
- Cruicecontrollen kobler seg ut stadig vekk. Særlig inne i tunneler, når sol står lavt rett i mot samt når det blir veldig svingete vei.
- Noen ganger registrerer ikke bilen når man når igjen en annen bil (med adaptiv cruicecontrollen på).
- Køassist krever hele tiden at jeg må holde i rattet. Eneste måten å unngå dette er å ratte frem og tilbake og kjøre slalom:-)

Skal innom BMW og få sjekket dette. Skal ikke være slik.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA