Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DavidS90D

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kneppelyd ved rattutslag
tirsdag 14. november 2017, klokken 11:58
"Kneppelyd fra understellet"...  "..ikke være store utslaget før lyden kommer"

Den tekst går helt galt på dansk !!  ::) ;D
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Småbarn i Tesla Model S
søndag 05. november 2017, klokken 15:59
Sitat fra: Bauer på lørdag 04. november 2017, klokken 19:06
Noen har som har Recaro Zero1? Hvordan passer dette i bilen?

Har også denne i en 2015 med høje nakkestøtter. Den går fint ind i bilen.
Zero 1 har lange ISOFIX "pinde" som er nødvendigt til at fange de "gemte" ISOFIX beslag på bilen  ???
Og disse pinde er i en plastikkappe som skåner skindsæderne...men pas på alligevel.
Støttefoden kan justeres så stolen ikke trykker på bilens sæde.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Beste vindusviskere
tirsdag 29. november 2016, klokken 06:23
Sitat fra: TerjeS på tirsdag 29. november 2016, klokken 02:00
Egentlig merkelig at det ikke har skjedd noe revolusjonerende siden bilen ble funnet opp mht. å holde frontruten ren, klar og regnfri, og uten reflekser. Mekaniske gummiblader virker jo primitivt når man tenker på alt annet som har skjedd med biler.

http://www.nautiskserviceaps.dk/upload/8858/8858-155930.jpg   ::)
#4
e-Golf / Sv: Nye e-Golf, on board lader?
mandag 28. november 2016, klokken 20:23
Hvis du alligevel er "ligeglad" med prisen, så kan du overveje denne løsning: Mobil 10kW CCS lader.
https://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=portable+ccs+charger+10kw
Den er ikke gratis, men kan hurtigt blive en bedre løsning end noget hjemmelavet trafo-halløj.
Den er fremstillet i Kina, men det skal du ikke være bange for. De sover ikke når det gælder EV.
Prøv at bemærk nogle af de fotos som kommer når du trykker på de forskellige produkter.
Nebbenes er verdens største Tesla SuC...men Kina er godt med, med store hurtigladestationer. 

Men køb du roligt bilen først. Så opdager du hurtigt at du fint kan klare dig med mormors stikkontakt.
Gentager hvad andre også har sagt: Opladning af bilen er kun et problem for dem der ikke kører elbil.
#5
e-Golf / Sv: Kan VW voide garantien om man ettermonterer hengerfeste?
fredag 21. oktober 2016, klokken 15:48
Kan tilføje bilen og hengerfeste er blevet godkendt ved et lovpligtigt syn (kontrol) i august 2016.
Den har fået tilladelse til 750kg uden bremser og 2000kg med bremser.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lucid Motors (Atieva) = Tesla RND?
fredag 21. oktober 2016, klokken 11:53
Det er vel godt nok !
Fint hvis der kommer flere SERIØSE selskaber med elbiler som kan bruges af ALMINDELIGE mennesker.
Men jeg er lidt træt af de pop-up firmaer som konstant fortæller de kommer med en fantastisk elbil i morgen.
Jeg tror det skader markedet og folk bliver trætte af de udmeldinger som er varm luft.

Der er langt imellem nye opfindelser, også når der gælder biler. Heller ikke TMs nye Autopilot er "unexpected".
Kom igen når der er noget RIGTIGT nyt. F.eks en bil med en Flux Capacitor på 1.21 GigaWatt.....
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.0
lørdag 08. oktober 2016, klokken 19:11
Sitat fra: lunitiks på lørdag 08. oktober 2016, klokken 18:46
Sitat fra: Otto på lørdag 08. oktober 2016, klokken 18:39
Sitat fra: BMW850 på lørdag 08. oktober 2016, klokken 17:22
Sitat fra: minim på lørdag 08. oktober 2016, klokken 14:49
Hadde V10 før og kan bekrefte at radioen aldri var på i mitt eie :)

Har V12 og aldri behov for musikk  8)

Når kommer neste mann med Bugatti Veyron?  ;)


Screw Bugatti. Hva med denne 2,3 tonns, 80080 kilowatteren fra Wärtsilä (Emma Mærsk):



Ja..og plus lidt mere...
Den rigtige motor er på 14 cyl. og vejer 2300 TONS, men så kan den også brænde 250.000kg sort olie....om dagen!
(Forkert foto BTW) Og har absolut intet at gøre med software.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY for biler med utgått garanti
tirsdag 27. september 2016, klokken 14:38
Hmm..og jeg som troede det hedder "Duct Tape"....til ventilationssystemer (duct = rør).
Men pæn brevvægt.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min første Tesla, mange "feil"
torsdag 01. september 2016, klokken 15:20
Du må desværre forvente at du kan finde flere ting hvis du bliver ved at lede.
Don´t keep searching ! :-)

Jeg havde en Norsk bygget motorbåd fra et kendt værft på Askøy (Bergen). Tror det hedder Weakness.
Der var så mange fejl i byggekvalitet at jeg måtte sende en e-mail til værftet....hørte aldrig noget  :-(

Jeg synes Tesla er bedre til at ordne defekter (når de har tid) , men "småting" skal du lære at leve med.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min første Tesla, mange "feil"
torsdag 01. september 2016, klokken 11:29
Har nogen fortalt dig at en Tesla er perfekt ?

Min har samme dash board så det er ikke en fejl, det er bare sådan :-)

Kan ikke se "fejlen" ved din centerkonsol ?
Og hvad med dørhængsel ?
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v8.0
onsdag 31. august 2016, klokken 19:33
Tesla uker..
#12
Lampeland Permit. 1 (?) stander ved KIWI.
#13
Du kan bruge den her :

http://www.harald-nyborg.dk/p1888/adapter-til-schuko-stik

Kan klare 16A, men mindre anbefales ! 10-13 Amp.

Kommer du forbi Hjørring kan den købes her:

http://www.harald-nyborg.dk/butikker/hjoerring
#14
e-Golf / Sv: Min drøm med min nuværende eGolf (2016 model)
mandag 29. februar 2016, klokken 08:30
Et større batteri vil hjælpe på e-Golf.
Men tror også du ønsker dig et batteri med aktiv temperaturregulering, altså med køle/varme funktion.

En lader på 11kW er "andre steder" set som 3x3.7kW sammenbygget i en kasse. Hver lader på 230Volt.
Ladekablet (kladden) er bare et relæ, tænd/sluk.
At lade på 1 fase med 50A er dumt, det er bedre med højere spænding.
#15
Du kan købe og montere det på bilen. Der er flere typer.
MEN...Tesla siger stadig No Go !
Der er ikke kommet godkendelse fra Tesla, og jeg er bange for der ikke kommer til Model S.
Der findes jo et alternativ der hedder Model X nu ! Den kan så ikke få takboks.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA