Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - hemi

Sider: [1] 2 3 ... 38
1
BMW i3 / Sv: Myke vinterdekk - løsninger?
« på: i dag kl. 20:37 »
Ikke i min heller

2
Mission E / Sv: Reservasjon av Mission E
« på: i dag kl. 19:47 »
ikke reservasjonsnr engang.

3
Hyundai KONA / Sv: Dårlig effekt av ombordladeren?
« på: i dag kl. 18:48 »
bmw i3, audi e-tron 55, jaguar i-pace tar 400V
Lader I-pace med trefas?
[/quote]

Gikk mer utfra det enn noen sjekk, støtter den virkelig ikke 400v? :o :o

4
Hyundai KONA / Sv: Torque steer
« på: i dag kl. 18:37 »
Artigere når det dytter bak og ymse veier ;)

5
Hyundai KONA / Sv: Torque steer
« på: i dag kl. 16:01 »
I praksis ikke problem, holder du i rattet og kjører normalt skifter man ikke fil.

Holder du ikke i rattet, litt sporete vei, litt løk sjåfør, full gass.. ja det er det problem.

Har dere prøvd full gass på  regn med sommer/vinterdekk på leaf 40kwh? regner med det er ca samme. Det går over sekundet med hjulspinn før den bremser 1 hjul, hva skjer da? andre spinner en stund.. så bremser den det osv... drit imponerende :p

6
Hyundai KONA / Sv: Dårlig effekt av ombordladeren?
« på: i dag kl. 15:49 »
bmw i3, audi e-tron 55, jaguar i-pace tar 400V

leaf og kia og lignendne tar ikke.

Du kan kjøpe trafo som gjør om, men i praksis tipper jeg 4.6KW holder lenge for vanlig bruk.

jeg lada P85D på 1.8KW lenge uten at det var noen krise, bilen står stortsett såpass mye stille.

7
Nye Leaf 2018- / Sv: Se hvem som ringer
« på: i dag kl. 15:43 »
min viser ikke navn, aldri gjort (siste android) hverken på BT eller kabel.

8
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: i dag kl. 14:54 »
Jeg liker faktisk farger, har for tiden velocity yellow corvette og sikler på orange metallic, eller nye modellen i samme gul igjen... hadde protonic blue i3 og digga det, hemi suv'en i blå metallic også.

Han jeg driver med har 3 svarte biler, med svart interiør så mobbern litt :p

får en ny sort i3 og har sort nissan leaf nå :o men det er for at de skal være litt flippbare på kort sikt. Glad i farger men den grønne leaf greia ble ganske nasty.


9
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: i dag kl. 11:03 »
ser litt mer av blåfargen her, har faktisk sansen for den


10
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: i går kl. 20:31 »
wtf'a når denne kom på youtube akkuratt

De fleste "petrolheads" kjenner misha charhoudin, litt morsomt med review fra noen uten elbil erfaring, men med mye bilerfaring.


11
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
« på: i går kl. 20:28 »
under en uke til visning nå, gleder meg :)

12
Sånn for å ha ett saklig innlegg

bærum > larvik > bærum er en testrute jeg har

bærum > snu rett før tollen ved norge/sverige > bærum er en annen

Begge disse har 100 og 110 soner, snittfarten om du følger fartsgrensen på GPS er rundt 100, gjør jeg det får jeg rundt 18-19 mil i faktisk rekkevidde, lusekjører jeg og finner en litt undermotorisert lastebil som er fornøyd med 80kmh istedenfor 90kmh på gps, får jeg 22-23-24 mil. Kjører da innefor % indikator på bilen, ikke leafspy, da dashen er mer intressant og det de fleste forholder seg til.

Jeg hadde forventet rundt 25 mil ved å følge fartsgrensen på en slik test, utfra 378km nedc oppgitt når jeg kjøpte bilen.
Vi har kjørt med i3 94ah på samme testrute samtidig, den er oppgitt til 300km nedc. I praksis får man ca samme rekkevidde på en da i3 94ah og en leaf 40. Man skulle fått vesentlig mer på leafen. De fleste nye uavhengige tester bekrefter dessverre disse dataene.

Det litt pussige er at hvis vi drar farten til 120, 130 på gps, får man faktisk lenger rekkevidde på en i3, det er rart da den er høy og lite aerodynamisk.

Har noen venner med ioniq også, har ikke fått testet så mye mot denne, men den ser ut å ha marginalt lavere range enn leafen, men på første ladestopp er den borte lenge før, da den har lavere forbruk per km, og raskere lading, det vesentlig mindre batteriet blir også nødvendigvis raskere fullt da det har lavere netto kapasitet og lader flere KW høyere, dette er også noe vi ser på i3. Ved høyere fart på motorveien, går forbruket vesentlig mer opp på leaf, enn ioniq.


Jeg hadde drømt om at nissan tok tak i dette og kanskje kom med ny FW, men om det er batteriet og batterikjemien som ved ladning/utladning genererer mye av tapet som varme, er det vanskelig å gjøre noe med det.


Heldigvis er det for mandag-fredags bilbruken min sjelden noe case og jeg klarer stortsett turene uten hurtigladning, men for helgeturene mine som ofte er 2-3 hurtigladninger på rad har jeg måttet la venner kjøre sine biler mer enn vanlig, og bruke fossilbilene mine, der jeg før har brukt elbil da det å bruke 1 time per ladning er relativt kjedelig.

Jeg bestilte leaf40 umiddelbart når det ble mulig, og fikk bilen tidlig. Vi ble forespeilet en annen ladetid enn de som kjøpte senere. Jeg tenkte ikke engang over at det var mulig å ha slike problemer, da ingen andre biler har hatt issues med for varmt batteri før denne, for kaldt.. ja uten tvil, har hatt e-golf og prøvd lade i -20 og -25.. men for varm ble den aldri

Man ser jo endel tendenser over på i-pace biten av forumet her, flere eiere er ikke sååå fornøyde med å måtte kjøre med lastebilene i høyre fil for en bil de har betalt 3x leaf for. Men der sier jaguar at de kan fikse ting i SW, så får vi se.



13
BMW i3 / Sv: Myke vinterdekk - løsninger?
« på: i går kl. 00:58 »
Endel pre facelift 94ah ble levert med blizzak, før de byttet til nokian. På "vinter i oslo" kjøring er det hardere/stivere og trigger sensorer mindre.

Som du sier selv, du ofrer litt på værste dagene, uten at det er noe superstort problem.

14
Hva overdriver jeg? det er beviselig at jeg fikk 22KW når jeg kjørt bærum > larvik > bærum (og måtte stoppe ved foksrød med 1%) da kjørte jeg under fartsgrensen siden jeg så det var umulig å oppnå noe rekkevidde. Jeg byttet fra i3 94ah for å få lenger rekkevidde, og fikk det ikke. Det er også beviselig at ladetiden da blir høy allerede ved første ladning, spesielt når du kjører batteriet ned i lav SOC. Absolutt alle tester av både biljournalister og uavhengige uuuuuuutubere viser det samme. Har ved flere anledninger bedt folk bevise lang rekkevidde, og høy snittfart, noe som aldri skjer.

Å kjøre langt under fartsgrensen uten varme for å få noe i nærheten av WLTP beviser lite, kona gjør hva.. 80+? mil om man kjører sakte.. Dra bilen din opp i 110 på GPS i 110 sonen, kjør noen mil, regn litt på det...

Forøvrig  er litt vanskelig å diskutere bil med noen som mener leaf er lukseriøs.

Om "sin klasse" er biler til 3-400k? f.eks. har den jo over middels tøff konkurranse fra kia/hyundai f.eks. Grunnen til at Leaf er populær er leveringsdyktigheten til Nissan, kombinert med nøktern prising og god kvalitet.

15
Nye Leaf 2018- / Sv: Nissan fälls för falsk marknadsföring
« på: tirsdag 16. oktober 2018, klokken 23:13 »
Ole faller i kategorien som har kjøpt ett produkt og må rettferdiggjøre for seg selv at det er bra, selv om det har store feil/mangler og ikke er levert etter avtale.

Min leaf er tilsalgs, har kjøpt annen bil. Spent på hva jeg får til slutt.

For å illustrere, jeg har kjørt halvparten av km på leafen, av det jeg har gjort på e-up, e-golf, tesla og i3! Fossilbilene mine har blitt kjørt masse mer siden du ikke kan dra på tur med driten. Selv første lading i sommer gikk ikke p.g.a. temp, snart er det kaldt nok til at det kan gå.... "yay"

Sider: [1] 2 3 ... 38