Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - alfheim

#1
Sitat fra: BMW850 på fredag 31. desember 2021, klokken 18:19
Min pre-AP bil med original MCU1 har ihvertfall alltid vært klar og musikk på i det jeg åpner døra. Av 49 av 50 tilfeller.

Poenget mitt var jo at dette var en av de tingene som endret seg ved en oppgradering til MCU2
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S utrygg på vinterføre/snø
torsdag 30. desember 2021, klokken 20:46
Hadde store "problemer" med bilen på vinterføre sist vinter. Føltes som om bakenden ikke hadde feste i det hele tatt. Kontroll hos Tesla fant "mindre" feil på hjulstilling, men mente det ikke var noe akutt problem. Imidlertid spiste bilen bakdekk på sommeren. Tok en hjulstillings kontroll/retting og med nye vinterdekk har ikke problemet vært der i år i alle fall.
(P85D - 2015)
#3
Ikke noe problem når bilen har stått koblet til strøm eller prekondition. Oppleves stort sett som et "problem" på korte stopp (butikken, levering i barnehage etc) da har den akkurat rukket å koble ned, og bruker ca 2 min på å komme på nett i gjen.
"Always connected" forsvant som alternativ etter oppgraderingen, nå hånderes allt automatisk.

#4
viktigsre endringer
DAB blir borte (ingen som flrtalte meg det da jeg fikk tilbud om å oppgradere)
ryggekamera blir vesentlig dærligere, nesten ubrukemig når det er mørkt.
ikke mulig å styre om bilen skal være -"always connected" noe som gjør at det stort sett tar 2-3 minutter fra man starter til man får lyd fra tune inn eller spotify og før man kan søke på navigasjonsdestinasjoner på e. fornuftig måte.
AP1 bil 2015.

ellers er det fint mad klar skjerm. og muligens bedre respons. gav egentlig opp nettleseren for noen år siden så den har jeg ikke tedtet mye.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

#5
Vet du noe om når man faktisk må betale inn de 8000,-
Kan ikke se at det er kommet noe informasjon om det.
#6
Sitat fra: inverter på søndag 14. april 2019, klokken 17:57
Noen som vet hvordan status er når det gjelder ladestasjoner i Albania?
Generelt svært dårlig. Det har kommet pen "green taxis" (hyundai ionic) i Tirana, så de er ikke helt ukjent med elbiler, men aldri sett noe annet en det, og vet ikke om taxien har en egen privat løsning.


Sent from my SM-G930F using Tapatalk

#7
Telleapparate her ser ut til å vise 4-6 ledige plasser så og si uansett. Da er det egentlig ikke så nyttig.
Så vidt jeg har fått med meg skal appen vise rødt hvis det er fullt, noe den da aldri gjør. Er det noen som vet hvor dette kan/skal meldes. Hadde jo vært fint om tellingen virket når den først er der. Virker som om den rett og slett er feilkalibrert, og tror det er flere plasser der en det er. (Det er jo to plasser som er "skravert bort" men som muligens har vært med i tellingen en gang)
#8
Og siden vi holder på med dette.
Annet favorittsted er Majorstuen.
Når man kommer kirkeveien fra frogner stadion blir det et kort lite felt merket med buss. Dette feltet har så vidt jeg skønner eget lys med "kollektivsignal" for kryssing av sørkedalsveien/Majorstuveien/Bogstadveien.
Min forståelse av regelverket er at når det er skiltet med kollektivfeltskilt for bare buss, ikke buss/taxi, gjelder dette også for elbil.
Men akkurat her er jeg veldig usikke på hva som egentlig er lov, feltet forsvinner jo egentlig inn i trikkeholdeplassen på majorstuen, men bussen kjører ikke der, det er det bare trikken som gjør.

Noen meninger?
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D- rettssaken- med referater
tirsdag 13. desember 2016, klokken 19:18
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:58
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 13. desember 2016, klokken 09:58
Kan bare nåværende eiere fremme sak eller kan vi som  første eiere som kjøpte direkte fra tesla og solgte i skuffelse også sende inn krav , he he 
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v8.0
onsdag 10. august 2016, klokken 17:33
P85D mars 2015
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v8.0
tirsdag 09. august 2016, klokken 11:52
Sitat fra: HåkonN på fredag 05. august 2016, klokken 14:27


Har du forresten prøvd å skru av ESP/TC, og hvordan gikk det?

Prøvde å ta ut sikringen på isbane sist vinter. Det gikk i og for seg greit, ABS forsvant samtidig, og bilen var bare passe fornøyd.

Bilen ble i praksis nesten ukjørlig på isen, (piggfrie vinterdekk) da bare det å tenkte på å gi gass førte til at alle hjulene spant. (Det vil si det var mulig å kjøre den, men ble ikke noe morsomt da det ikke var mulig å bruke gassen til å holde ting etc.)
Det jeg ønsker meg er en modus a la BMW sin der man slipper opp ESP noe. En ca 20% reduksjon i ESP ville gjort den morsom å kjøre på isbane.
#12
Model S 2013 - 2022 / hvordan finne prosuksjonsdato
onsdag 16. september 2015, klokken 14:52
Som titelen sier.

Hvordan finner jeg produksjonsdato på en bil man sitter og ser på.

Registrering og alt dette kan man jo finne lett, Og en indikasjon får man jo fra løpenummeret på VIN, men finnes det en enkel måte å i alle fall finne produksjonsmåned på?

Har sett en del kommentarer om at det står på klistrelappen i førerdøren, men det virker som om det bare gjelder usa biler, har ikke funnet det i Norge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA