Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - OleV

#1
Hej!
Jeg tror du er nået til 'prøv ny elektronikboks'
Har du spurgt 'Elektrolux' hvad han kan sælge til?
Ole
#2
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Berlingo vil ikke starte, motorhavari?
lørdag 17. februar 2018, klokken 20:20
Hej!
Du skal nok helt ned i bunden til motorstyringen.
Find en anden boks og prøv den i bilen.
Ole
#3
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Berlingo vil ikke starte, motorhavari?
fredag 09. februar 2018, klokken 17:37
Ja! Check dørkontakten først, Inden du går videre.
Ole
#4
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Berlingo vil ikke starte, motorhavari?
torsdag 08. februar 2018, klokken 20:44
Jeg har nu ikke hørt at den kan køre, blot at den kan lade....
Hvor Dan står det til?
Ole
#5
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Berlingo vil ikke starte, motorhavari?
torsdag 08. februar 2018, klokken 11:45
Motorrælæet sidder i boksen, men det fejler sjældent noget. Det slår ikke til hvis der er fejl på systemet. Timescapes forslag om at snuse om der lugter brændt nede i boksen er en god start. Det er måske en start at tage computeren op og snuse der det er lettere end at tage hele bokslåget af. Ellers er der langt ned til selve motorstyringen i bunden af boksen, det er ofte der der er brændt noget af.
Enklest er at skifte hele boksen hvis du kan få en til en rimelig pris.
Evt uden lader og DC-DC, dem har du jo i din boks.
-Ole
#6
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Bytte av batterier og lading etter.
fredag 05. januar 2018, klokken 16:14
Vandlyset slukkes med software.
Reagerer ikke på at der er påfyldt vand.
Så er der fyldt på vand, skal der ikke fyldes igen.
Mvh Ole
#7
Hej!
Vi har brugt 'automatic transmission fluid'  men måske andre har brugt almindelig gearkasseolie.

Jeg har købt kulbørster hos en på det franske elbilforum ca 100 Euro, men Pera L i Finland her på forum har vist også en god forbindelse på meget holdbare kulbørster.
Mvh. Ole
#8
Batterierne i 106'eren er i en 11 bloks kasse og en 6 bloks kasse samt 3 i motorrummet. = 20 blokke. I Berlingo har du en 11 og 2 6-er kasser samt 4 i motorrummet. =27 blokke
Der kan være en ide i at have ca 50/50 af de gamle og nye.
Men test dem alle, f. Eks med Biltemas billigste startbatteritester. De må ikke synke mere end ca 0.3 V ved belastning, i hvert fald helst det samme alle.
Svage batterier skal ikke anvendes og hvis de ikke holder over 6 V er de ikke gode nok. Og alle have nær samme spænding.
Mvh. Ole
#9
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Fylle vann på batteriene.
torsdag 13. april 2017, klokken 14:05
Kør ikke mere end 3000 km mellem vandservicerne.

Har ikke mistet elektrolyt om 'receptet' følges præcist.

Ole
#10
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Fylle vann på batteriene.
onsdag 12. april 2017, klokken 17:06
Av sup = forreste øverste batterikasse under motorhjælmen 3 blokke
Av inf   = forrest eunderste lige bag køleren 6 blokke
Ar d. = høyre halvdel af 11 kassen bag
Ar g. = venstre halvdel .....
Vannet finner ut af en slange på siden af batterikassen om Alf går som de skal.

Nipplerne har en ventil som skal presses ind for få vannet til at rinne.
Der finnes en adapter
T.eks. Voswinkel serie KN 06-1
Eller du må fixe noget selv.

Jeg kan sælge en herfra hvis det behøves har et par i reserve.

Batterierne skal være helt nyopladede så de er varme og der stadig er lidt luftbobler i elektrolytten, så undgår du at der spilles elektrolyt når de igen bliver varme og væsken utvider sig. En speciel lademodus som ellers anbefales, har jeg og mine venner aldrig brukt.

Vandalarmen skal nullstilles med diagnose værktøj Lexia eller TEP
Kan findes i Kina- utgave til PC  kan anvendes med f.eks en  gl. WIN XP på en NetBoot elle lign. - eller få hjælp af en landsmann i nærheten som har en.
Mvh. Og held med bilen.
Ole
#11
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Temperatursensor til laderen
tirsdag 14. mars 2017, klokken 18:58
Glem alt om tempsensor!

De blå 'dimser' mener jeg er små kapacitorer, har nok noget at gøre med at dæmpe elektrisk støj.
Tillykke med reparationen.
Ole
#12
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Saxo temperature sensor
tirsdag 11. oktober 2016, klokken 13:30
Hello Niram
I have a simulationerne problem,
Did you solve Your problem?
OleV
#13
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Krav til voltmeter
søndag 20. september 2015, klokken 15:55
Jeg har haft stor glæde af Biltemas batteritester, den billigste, god til at lave en grovsortering. Test efter nogen opladning, og se om de holder spænding og ved belastning ikke synker væsentligt under 6V.
Kapacitetstest og genoplivning vha. Junsi 4010 duo charger med en passende strømforsyning.
(Kan evt. gøres med batterier og en god billader parallelt i stedet for, kan dermed 'genbruge' afladningsstrømmen)
Hvor i verden holder du til? Er du i Danmark?
Mvh OleV
#14
Så alt afhænger af hvilken computer der er i SAGEM boksen.
Jeg har 2 Saxo'er de er på de to måder. Så det er en helt normal funktion.
Mvh. OleV
#15
Hej!
Har spurgt "Drivmedel" på svenska forum, han er vor hjælp i nøden hvis der er fejl på Actia laderen i Renault Clio, de er vist meget ens.
"Det finns tre temperatur sensorer (föler) i laddaren. Sitter i en kabelsko med två svarta tvinnade ledare. Micro processorn känner av temperaturen och styr en spänningsregulator som driver fläktarna.
Vanligaste felet är att defekta fläktar."
mvh OleV
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA