Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - andwin

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Leveringstidspunkt TMX
fredag 27. oktober 2017, klokken 14:51
Thanks. :)
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Leveringstidspunkt TMX
fredag 27. oktober 2017, klokken 14:24
Sitat fra: TGV2000 på fredag 27. oktober 2017, klokken 00:46
Sitat fra: andwin på torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:35
Hei,

Noen som vet hva man kan forvente av leveringstid når man har kjøpt en inventory-bil? Jeg kjøpte en Midnight Silver X75D med 6 seter og alt utstyr unntatt selvkjøring den 12. oktober og har ikke hørt noe fra Delivery og selgeren mener at jeg bare må vente på telefon fra Delivery og at det ikke er noe mer han kan sjekke opp. Mener å huske at selgeren sa at bilen sto i Baltimore? ved bestilling.

Tipper den er ombord i Tarago som seiler rett øst for Canada nå. Du kan sikkert søke med VIN-nummer på wallenius wilhelmsen. Båten har Teslaer ombord og reiste fra Baltimore på søndag.

Takk for svar.  :) Har du peiling på hvordan man søker etter dette på Wallenius Wilhelmsen? Jeg har forsøkt her https://www.2wglobal.com/webapps?frameId=150910699924942872&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage uten hell.  :(
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Leveringstidspunkt TMX
torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:35
Hei,

Noen som vet hva man kan forvente av leveringstid når man har kjøpt en inventory-bil? Jeg kjøpte en Midnight Silver X75D med 6 seter og alt utstyr unntatt selvkjøring den 12. oktober og har ikke hørt noe fra Delivery og selgeren mener at jeg bare må vente på telefon fra Delivery og at det ikke er noe mer han kan sjekke opp. Mener å huske at selgeren sa at bilen sto i Baltimore? ved bestilling.

#4
Hvilken avdeling var dette?

Jeg har selv opplevd dårlig kundebehandling på Oslo nord da jeg skulle levere bilen en morgen etter en del feilmeldinger. Jeg hadde på forhånd blitt lovet at bilen skulle bli sjekket med en gang, og at jeg skulle få lånebil/leiebil.

Når jeg dukker opp så måtte jeg stå i nesten en time for å forklare situasjonen på nytt til to forskjellige kundebehandlere, til tross for at alt var registrert i systemene deres fra før. Det toppet seg da den ene kundebehandleren plutselig påstod at de ikke hadde kapasitet til å ta bilen denne dagen og at jeg måtte komme igjen en annen dag de hadde bedre tid.

Dette var selvfølgelig uaktuelt for meg da jeg hadde kjørt dit ens ærend for å få fikset dette. Det var jo tross alt Tesla som hadde bedt meg komme denne dagen. Heldigvis fikk jeg tak i en person som var litt mer serviceminded og som ordnet opp i saken og ga meg en leiebil med en gang.

Jeg fulgte med i appen og så at de faktisk begynte med bilen noen få minutter etter at jeg hadde dratt derfra.

For meg virker det som om det er veldig variende serviceinnstilling hos kundebehandlerne og at de to første jeg snakket med faktisk var "skeptiske" allerede fra start. Det er jo helt utrolig at de valgte å bruke to kundebehandlere i en time for å kverulere på noe som allerede var avtalt, ikke rart det er lang ventetid på servicecentrene.

Jeg skal ha service på bilen i slutten av februar, hvis servicen er like elendig da så bytter jeg til et annet servicecenter.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kaldt batteri symbol
fredag 15. januar 2016, klokken 10:03
Tror dette snøkrystall-ikonet kom med versjon 7.1. Jeg så det første gang rett etter oppgradering og da hadde bilen stått ute i -15 og masse vind i et døgn. Ble borte så snart batteriet ble varmt nok.
#6
Turer i Skandinavia. / Sv: TMS Erfaring Oslo til København t/r?
lørdag 31. oktober 2015, klokken 11:02
Var på vestkysten i Danmark i sommer og skulle lade i feriehuset vi leide. Der var det også bare 10A kurser som ble delt med en del annet. Jeg endte med å lade på 5A og fikk tak i overgang til dansk Schuko, allikevel var dette rimelig ustabilt og jeg måtte dra ut UMC-kabelen et par ganger om dagen for å sette i gang ladingen igjen.

Jeg ble til og med nødt til å sitte på med noen i en fossilbil ved en utflukt pga for lite kapasitet på batteriet og ingen SC i nærheten. Skikkelig nedtur når jeg hadde fått bilen bare noen få dager tidligere.. Hehe..

#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
onsdag 21. oktober 2015, klokken 00:12
Jeg kjøpte min i juni/juli for 570', den lå ute til 600'. P85+ 25k km fra november 2013 inkl alt utenom barneseter + 4 år gjenværende serviceavtale, midtkonsoll, sotede vinduer og alloygators på både sommer og vinterhjul.

Rimelig fornøyd med dette kjøpet så langt da det ser ut som om de ligger ute til en del høyere nå. :)
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Intervju med Tesla-eiere
fredag 18. september 2015, klokken 21:24
Nå vet jeg ikke hvor omfattende dette intervjuet skal være, men hvorfor ikke dra til en supercharger og høre med de som allikevel står og lader om de har noen minutter til overs? Nå står jeg på Lier nord og det er greit med trøkk her nå. :)
#9
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 31. august 2015, klokken 12:18
#10
Hjul, dekk og felg. / Sv: Henge opp dekk på vegg
onsdag 12. august 2015, klokken 19:05
Nå har jeg hengt opp piggdekkene på opphenget jeg hadde fra tidligere etter å ha byttet til noen kraftigere skruer. Jeg klarte akkurat å tre på deler av en hageslange jeg hadde liggende, så det ble riktig så bra.

Får håpe jeg ikke våkner en natt av et brak hvor et av dekkene har funnet veien inn i bagasjerommet... :p

#11
Hjul, dekk og felg. / Sv: Henge opp dekk på vegg
tirsdag 11. august 2015, klokken 19:28
Sitat fra: hoffa på tirsdag 11. august 2015, klokken 18:42
Jeg har også trang garasje og brukte slike veggoppheng som du, men mine var hjemmelagde.
Etter jeg fikk Tesla med 21" så stolte jeg ikke på om de holdt vekten. Derfor snikret jeg opp denne hyllen i stedet.

Kanskje et alternativ for deg? ☺


Det ser veldig bra og ryddig ut. Ser ut som det er litt mer jobb, men det er det nok verdt. :) Hva er du har festet under forresten? Er det for å hindre at det skal falle ned noe fra dekkene på bilen?
#12
Hjul, dekk og felg. / Henge opp dekk på vegg
tirsdag 11. august 2015, klokken 18:28
Hei,

Samboeren min klarte i går å rygge Teslaen inn i en stabel med piggdekk som står innerst i garasjen med et par dype sår i bakfangeren som resultat. Dermed er det på tide å få flyttet på dekkene slik at det ikke skjer igjen.

Jeg har disse http://bilxtra.no/butikk/#!/tilbehor/dekk-og-felg/oppbevaring-av-dekk/dekkhenger-24430 fra Bilextra på veggen fra før som har fungert greit med noen 17" felger tidligere, men jeg er ikke sikker på om disse vil tåle felgene med dekk til Teslaen. Garasjen vår er rimelig trang, så det er krise om felgene faller ned på bilen...

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har ikke embalasjen til disse festene og på nettsidene deres står det ingen ting om maks belastning. Jeg har 19" på vinterdekkene og 21" på sommerdekkene...



#13
Sitat fra: Elektra på mandag 10. august 2015, klokken 13:58
Hei,

Noen som har funnet en slik til å ha under barnesetet som passer bra i Model S?
Eksempel: http://lekmer.no/barn-og-baby/bilbarnestoler/beskyttelse-for-bilen-o-bilbarnestoler/axkids-beskyttelse-for-bilsete

Har bakovervendt sete og har hørt det skal finnes en slags plate å ha bak "labben" som trykkes inn i seteryggen. Har Besafe iZi Kid X3 eller noe sånt.

Mvh


Jeg har http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Barn-i-bilen/Barnestol/Beskyttelsesmatte-for-barnestol-2000034437/ i tillegg til et teppe under et Cybex Sirona. Fungerer fint det. Jeg tittet på noen forskjellige før jeg kjøpte og fant ut at denne fungerer bra da den henger over nakkestøtten og dermed ikke faller ned.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3 spørsmål om hattehylle
torsdag 02. juli 2015, klokken 21:28
Nå har jeg kjøpt hattehylle. Mine erfaringer så langt er at noe av hjulstøyen bak har blitt borte, men at det er en litt annen rumlelyd enn tidligere. Tror ikke den er høyere, men annerledes.

Litt stiv pris for et såpass enkelt og lite forseggjort produkt synes jeg, men nå kan jeg i hvert fall legge fra meg ting i bagasjen uten at det synes, og forhåpentligvis er det littegrann sikrere. :)
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3 spørsmål om hattehylle
torsdag 02. juli 2015, klokken 09:41
Takk for tilbakemeldingene folkens. :)

Da blir det nok kjøp av hattehylle før vi drar nedover, enten brukt hvis noen svarer på annonsen jeg la ut her, eller direkte fra Tesla.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA