Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rody45

#1
Sitat fra: Rody45 på søndag 11. mars 2018, klokken 17:36
Sitat fra: Rody45 på søndag 11. mars 2018, klokken 17:33
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:46
Stjeler denne fra en egolf gruppe på facebook  :+1::

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!
Noen andre med samme problem her?

SitatFantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

SitatHva med å legge en murstein på bremsepedalen over natta?

SitatLurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

SitatFungerer helt optimalt på min bil Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves




Sent from my iPhone using Tapatalk
Du er nok grundig lurt. Dette kom først på 16 modellen.
Det er sikkert for at du skal kjøpe nyere modell.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kan være du trykker på feil pedal. Har du tre pedaler, er du i feil bil. Har du to pedaler er du i riktig bil. Prøv om du får til å bruke begge beina på samme pedal. Hvis du gjør det, er det den andre pedalen du skal trykke på. Nå skal det lade. Når det lader, lyser det blått. Alle andre farver er feil. Det gule lyset er muligens riktig hvis bilen er en2018 modell. Oppgrader bil i så tilfelle. God tur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Sitat fra: N00b på tirsdag 01. mai 2018, klokken 16:02
Fysisk så er det inntil 12-15 biler som kan nå de samme 6 kontaktene på langtidsparkeringen. Vanlig schuko med 16A. Tesla trekker jo maks 13A på disse.

Tesla UMC pulserer lys ved lading og stopper etter endt lading.

Så min bil som står der nå i øyeblikket å lader, ferdig om 5 timer. Skal den da oppta kontakten frem til jeg er tilbake 10 mai?
Så dum er du vel ikke.....



Sent from my iPad using Tapatalk
#3
Sitat fra: N00b på tirsdag 01. mai 2018, klokken 15:35
På langtidsparkering P6 på Gardermoen er det 6 kontakter.  Det sier seg selv dette er lite. Man kan parkere på begge sider og kabelen er lang så det er ladeplass til mange flere enn det er kontakter.

Mitt spørsmål er om det er greit å dra ut kontakten til en annen Tesla som ikke lader, altså at UMC ikke pulserer.
Selvfølgelig, de som ikke gidder å passe på når bilen er fulladet har jo ingen ting der å gjøre.


Sent from my iPad using Tapatalk
#4
Sitat fra: Rody45 på søndag 11. mars 2018, klokken 17:33
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:46
Stjeler denne fra en egolf gruppe på facebook  :+1::

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!
Noen andre med samme problem her?

SitatFantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

SitatHva med å legge en murstein på bremsepedalen over natta?

SitatLurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

SitatFungerer helt optimalt på min bil Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves




Sent from my iPhone using Tapatalk
Du er nok grundig lurt. Dette kom først på 16 modellen.
Det er sikkert for at du skal kjøpe nyere modell.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 07. mars 2018, klokken 17:46
Stjeler denne fra en egolf gruppe på facebook  :+1::

Sliter med lading!
Har en 15-modell som ikke lader. Selgeren sa det bare var å trykke på bremsen så ladet bilen batteriene.
Nå har jeg sittet med pedalen inne i over en halv time, men batteriet lades ikke!
Noen andre med samme problem her?

SitatFantastisk løsning! Skal løpe ut i garasjen og holde inne bremsen min i 30 minutter jeg også. Elektrikerne kan bare gå og legge seg. Her blir det lading på bremsen i stedet

SitatHva med å legge en murstein på bremsepedalen over natta?

SitatLurt! har sittet med bremsepedalen inne nå i 1 time. Har hatt på varmen i bilen, og det kan tyde på at det forsvinner mer strøm, enn man får ved å bruke bremsepedalen. Legger jeg en murstein på pedalen, kan jeg slå av varmen og da vil det jo ikke forsvinne like mye strøm.....

SitatFungerer helt optimalt på min bil Kjører hele tiden med et lett trykk på bremsen slik at batteriet regenereres kontinuerlig mens jeg kjører. Etter 10.000km har jeg enda ikke koblet til lader. Må prøves




Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA