Sitat fra: teralv på tirsdag 12. april 2022, klokken 09:42
Jeg er enig i det, men så vet vi jo og at bilen har to trinn på forvarmeren, en på flatt jern vel 5+ kw, og en på eco modus på rundt 1,5-1,7 kw. Om det finnes noe mer i mellom, som softwaren styrer, så var det det jeg var litt ute etter å finne utav.
Er det slik at forvarmeren gir flatt jern, altså maks av hva varmekolben kan gi, mer enn 5 kw, så sier det seg selv at den tar fra begge strømkilder - lader og batt.
Vet ikke helt hvordan man skal finne utav dette heller, men jeg får bare konkludere med at det er slik det er.
Med leafspy finner du ut av det. Den logger strømmen inn/ut av batteri, og effekt som går til varmer. Og batteri SOC.
På den 2012 jeg hadde var de ikke mulig å fortelle bilen å stå i ECO når den var parkert. For den 2019 jeg har nå husker den at den er i ECO om det er valgt, men ikke sjekket om det påvirker forvarmingen. Husker at i 2012 var det valgmulighet et sted i meny å prioritere lading eller varme, men hva dette gjorde vet jeg ikke.