Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SilverArrow

#1
Lading av Tesla / Sv: CCS oppgtadering. Hvorfor betale?
torsdag 01. april 2021, klokken 10:51
Sitat fra: Yme på torsdag 17. september 2020, klokken 10:41
Har akkurat hatt min gamle Model S inne for å få CCS lading montert. Prøvde lading på ny lader i Aksdal og fikk kun 50kw...forventet mer.
Tenkte og på at jeg kjøpte bilen med lovnad om gratis lading så lenge bilen virker på Tesla ladestasjoner. Hvorfor skal da jeg betale for denne endringen? Da blir det jo ikke helt gratis likevel??!

Eg ladet på Aksdal 18.mars med CCS adapter på den nye ladeplassen og me var kun 2 biler som stod langt fra kvarandre og 20.mars på den gamle ladestasjonen der me var 4 biler.
Kan bekrefte at da gjekk mykje seinere med CCS adapter på Aksdal.
Lada til 90% begge plasser og på slutten lada CCS med ca 22kw og den gamle stasjonen med ca 43kW.
Begge plasser med varmt batteri.
CCS starta på ca 53kW. Den gamle stasjonen på ca 130kW.
Rekne med at begge skulle hatt tilsvarende fart mellom 80% og 90%.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Merkelig hendelse MCU1
fredag 18. september 2020, klokken 22:34
Ja, da var tydelig at den ikkje likte europe idag sjølv om da har gått bra når eg tidligare med gammel mcu søkte på europe. ;)
#3
Model S 2013 - 2022 / Merkelig hendelse MCU1
fredag 18. september 2020, klokken 19:58
Skulle ein liten tur på butikken på T/R 3km.
Stoppa i ei busslomme og søkte på "europe", mcu restarta. Dette hende 6-7 ganger når eg søkte på europe.
Prøvde andre band som tnt, kiss, bryan osv uten problem, men kvar gang eg søkte igjen på europe, så resette mcu.
Kva skjer?
Er dette ein hemmelig kode for å restarte mcu?  :-1:
Software: v10.2 (2020.24.6.11) 42200km
Mcu var ny i august og kun kjørt ca 800km etter bytte.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Stor skjerm resetter seg under kjøring
onsdag 15. januar 2020, klokken 20:35
Minnepinnen er tatt ut. Er jo ikkje i bruk uansett. Så då vil tida vise om feilen fortsette.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Stor skjerm resetter seg under kjøring
onsdag 15. januar 2020, klokken 19:31

Sett på om den logger kilometer på odometer, eller om det nulles hver gang den blir restarta? Min fikk en bug som gjorde at minnet gikk fullt, da restartet den i hytt og pine, og forbruk og kilometerstand bugget.
[/quote]

Ser ut som om kilometer / trippmeter A og B stemmer.

Leverte bil til Tesla på mandag og fekk den igjen idag, onsdag.
Tilbakemelding fra teknikker: Inspected system logs on the car. Found in logs that customer is using USB memory stick that is corrupted and causing issues with operating system of multimedia control unit. Customer is advised to remove USB memory stick and report new time stamps if issue reoccur.

Da stemmer at eg har ein 32gb 3.0 Ultra fit USB i bil. Den har stått på samme input i bil siden 19.03.2015.
Altså snart 5 år. Den har ingen filer som er nyere enn fra 19.03.15 og inneholder ca 15gb musikk.
Da har aldri vært problem med å spille noen av sangene på denne usb`en. Heller ingen problem idag.
Eg synest da er merkelig dersom ein usb stikk som har stått i bil i snart 5år og som fungere skal kvele mcu i bil.
Sjølv om usb har vært i bil heile tida, så har eg veldig sjelden brukt denne. Usb var heller ikkje i bruk dei dagene bilen har resett mcu. Høyre på radio og spotify i bil og velldig sjelden på "gammel" musikk.

Er da nokon som har opplevd dette?
Dersom da er noko feil med usb, skulle ikkje da skjedd noko med bil når ein då bruke usb`en?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Stor skjerm resetter seg under kjøring
fredag 10. januar 2020, klokken 23:30
Skjermen gjekk i svart og logo kom tilbake etter ca 1min. Musikk og klima falt ut.
Ifølge Tesla så fall deires logg ut i 6 minutt.
Dette synest dei var merkelig og meinte at da måtte være noko alvorleg dersom dette hendte igjen og dersom deires logg også faller ut i samme tidspunkt.
Derfor ønsket dei tilbakemelding med nytt tidspunkt dersom dette skjedde igjen.
Skjedde da samme idag.
Har fått time i neste uke, men lurte på om dette er noko andre opplever.
Bil er kun 15mod og kjørt 38000km.
Er redd da kan være noko med mcu`en.
Også merkelig at dei fortel at eg mangler ein software oppdatering, når bil fortel at den er oppdatert.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Stor skjerm resetter seg under kjøring
fredag 10. januar 2020, klokken 21:08
Sitat fra: Kim- på fredag 10. januar 2020, klokken 20:40
Vær obs på at blinklys ikke virker når mcu er vekke.

Blinklys har eg ikkje testet på lenge. Bruke jo mykje meir strøm då ;)
#8
Model S 2013 - 2022 / Stor skjerm resetter seg under kjøring
fredag 10. januar 2020, klokken 20:06
For 8 dager siden så resette stor skjerm seg under kjøring på motorvei i 90km/t.
Likte ikkje dette fordi ventet på kva anna som ville slå seg av.
Snakka med Tesla og fekk beskjed om at ein tekniker skulle sjekke kva som gjorde at skjerm resette seg under kjøring.
I følge tekniker så er da eit hull på 6 minutt der bil ikkje har logget nokon ting i samme tidspunkt.
Fekk beskjed om å rapportere tilbake dersom dette skjer igjen.
I dag så skjedde da igjen at stor skjerm resette seg under kjøring.
I følge tekniker så har ikkje min bil siste software (2019.40.2.1)?
Tok full resett av bil i kveld. Koblet bil til wifi, men ifølge bil er software (up to date).
Har fått time for å sjekke dette.
Er da nokon som har opplevd dette og har ein formeining kva som er feil si bil ikkje logger?
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteribytte 85 -> 90/100?
tirsdag 04. juni 2019, klokken 20:02
På min bil fekk eg følgende melding i display når eg skulle på jobb:
Notification
An issue has been identified with your high voltage battery. Until the battery is replaced, Supercharging will not be available and your maximum range will be slightly reduced. The ability to drive and AC charge your vehicle are unaffected. Please use your Tesla Mobile App or your Tesla Account to schedule a service visit appointment soon.

Hadde ingen problemer med bilen. Bilen hadde 250-300km tilgjengelig på batteri og bil hadde ikkje vært lada på nokon dager. Har heller ikkje brukt superlader siden romjula.
Bil kjørt kun 35000km.
Bil vart levert inn samme dag til Tesla, så servicen var god;-)

#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteribytte 85 -> 90/100?
mandag 03. juni 2019, klokken 17:13
Ja, da har du heilt rett i.
Gjelder kun P85D.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteribytte 85 -> 90/100?
mandag 03. juni 2019, klokken 17:04
P90DL skal være litt raskere enn P85DL dersom ein får rett batteri versjon;-)
Og med + understellet, så er da veldig kjekt;-)
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteribytte 85 -> 90/100?
mandag 03. juni 2019, klokken 16:42
Sitat fra: Cato76 på mandag 03. juni 2019, klokken 11:47
Mente at jeg leste på facebook før helgen om at noen hadde fått nytt batteri på en P85 (pga garanti) og fått dette byttet til 90kWh batteri. Er det flere som har gjort dette, og kanskje til og med fått 100kWh batteri?

Har dette byttet noen andre fordeler enn rekkevidde og nytt batteri?

Raskere bil ;)
#13
Sitat fra: Elbil2000 på torsdag 26. juli 2018, klokken 22:07
"Zaptec påstod før helg at feilen låg i min bil"
Kan bare si at dere heller burde bytte til en mer seriøs leverandør enn Zaptec.
Nesten alle produsenter kan levere ladesystemer med lastfordeling.

Ja, da hadde vært fint med ein meir seriøs leverandør enn Zaptec, men:

Feilen denne gang er visst i følge Zaptec støy som går ut over kommunikasjonen mellom ladestasjonene.
Ladestasjonen slår seg av når den mister kommunikasjonen.
Støyen kjem fra heismotorer og anna utstyr, så da er usikkert kva dei vil gjere, men dei snakke om å montere eit filter.
Om støyen var grunn til at den andre Tesla eieren kun fekk 1 fase vil vise seg når dei har fiksa støy problemet.

Når feilen oppstod så var da første gang eg lada etter at me hadde fått oppgradert heisen vår, men om da er her problemet kjem fra må elektroinstallatør finne ut av.
#14
Lading av Tesla / Ladeproblem med ZapCharger Pro ladestasjoner
mandag 23. juli 2018, klokken 20:13
Forrige uke fekk eg problem med å lade i vårt Zaptec ladeanlegg.
Eg starter lading og alt ser ok ut inntil 2 minutt og 45 sekund til 3 minutt.
Då faller ladespenning til 0 volt, bil viser Ready to Charge - Check charger power.
Etter ca 30 sekund kjem spenning tilbake og lading starter igjen.
Etter nye 2 minutt og 45 sekund til 3 minutt så faller spenning til 0 volt igjen.

Min bil viser at den lader med 32A 3fase = 22kW så lenge da er spenning.

Tesla nummer 2 i borettslaget fekk kun 1 fase lading og 32A fra samme ladestasjon på lørdag.

Begge bilene er testa hos Tesla på Forus og då er alt ok.

Nokon som har ein ide kva som skjer her?
Zaptec påstod før helg at feilen låg i min bil, men no er me 2 stk med problemer i dette anlegget.

#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software feil på premium lydpakke?
søndag 10. juni 2018, klokken 12:09
Sitat fra: Øggen på søndag 10. juni 2018, klokken 01:04
Høres betryggende ut  :+1:
Bere å vente på ny software da.

EQ går no til 12 igjen.
Håpe du får ny software snart  :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA