Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eplekart

#1
Godt å høre! Ishavsveien slo meg ikke akkurat som en seriøs aktør med den betalingsmodellen.

Kan man benytte Elbilforeningens ladebrikke hos BKK? Er ikke noe fan av å måtte ha ørten forskjellige apper for å kunne betale lading... Det står på hjemmesiden deres "Enkel og grei betaling via betalingskort" under "Betal med mobilen", men antar dette er "betal via Visa-kort du legger inn i appen".
Her håper jeg noen skjærer gjennom snart, og nærmest påtvinger en felles betalingsplattform som ikke kun består av en upålitelig app.

Det har blitt gjort en del arbeid på E6 de siste årene, ja. Har kjørt frem og tilbake det strekket hver sommer i årevis nå, og den har kommet seg litt etter litt. Men ut fra det du sier (og ladedekningen) tror jeg faktisk det blir en tur langs Rv3 i år :)
#2
Kjøretips / Trondheim - Oslo i e-Golf: Ladedekning vår 2018
torsdag 10. mai 2018, klokken 12:59
Heisann!
Dette spørsmålet har sikkert vært oppe tusen ganger, men jeg prøver likevel med et anno 2018 :)

Jeg skal kjøre Trondheim-Oslo i e-Golfen om noen uker, og lurer på om det har blitt bedre dekning av lading langs E6 siden i fjor sommer?

Jeg kjørte samme strekning i fjor, og ble da ganske paff når jeg kom oppå Dovre (Hjerkinn?) og fant at laderen der var av typen Idiot: MÅ ha fast abonnement, eller betale en øbskøn sum for "engangsbruk". Om jeg ikke husker helt feil så var det Ishavsveien, eller noe liknende, som var proprietæren av denne ladeveisrøveriautomaten.

Det skal sies at det ordnet seg, takket være beskjeden oppakning på 70 kg sjåfør og 70 L bag samt regenerering hele veien fra toppen og ned til Otta, da Dombås heller ikke kunne tilby annet enn disse Ishavsrøverene. Men hjertet satt høyt i halsen når gjett-o-meteret begynte å nærme seg de ganske tvilsomme beregningene under 40 km resterende  :o

Så: Har det blitt bygget ut noe mer lading der? Kan ikke finne noe på ladekartet, men med forbehold om at jeg kanskje trenger nye briller :D

Et relevant tilleggsspørsmål:
Når jeg plottet inn start:Trondheim - stopp:Oslo på Ladestasjoner.no, foreslo kartet å sende meg nedover riksvei 3. Hvordan er denne strekningen i forhold til E6? Svingete, opp og ned, ut og inn, veibanekvalitet osv? Ser for meg at hvis den holder god norsk krøtterveistandard, så er det vel så greit å holde seg til E6, selv om det ser ut til at det er bedre dekning av seriøse aktører langs Rv. 3.

Mange takk for svar! :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA