Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SUNPWRD

#1
Hei.

Jeg rydder i garasjen og selger en Think Classic motor, motorkontroller, ledningslett, ja det du trenger for et DIY prosjekt forutenom batteri. Se bilder her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=230053412
Aksling fra girkassen inn i motoren medfølger, så dette er et godt utgangspunkt for et prosjekt. Selges 2000,-
#2
Vet ikke noe om dette, men kan opplyse om av veldig lav er 15cm og veldig høy er 22cm på min 20LRX.
Vet ikke om det er er verdi eller om det er likt tidligere modeller..
#3
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: Dekkslitasje - erfaringer ?
søndag 20. september 2020, klokken 23:54
Jeg hiver meg på her.

Jeg hentet min nye X for en uke siden. Rattet var rett og bilen var god å kjøre. Bestemte meg likevel for å ta firhjulskontroll på bilen. (Jeg gjør dette selv på egen arbeidsplass). Målingen viste at et av forhjulene hadde 10 minutter (60 minutter pr grad) for mye spissing, og et bakhjul hadde for 1 grad og 5 minutter feil spissing.
Oppsummert, hadde jeg ikke fått justert dette nå hadde jeg kjørt rundt med mye ekstra slitasje på 2 av dekkene.

#4
Model X 2014 - 2022 / Skistativ + Long Range Plus
mandag 06. juli 2020, klokken 22:00
Venter i spenning på min Long Range X som skal leveres i september.
Og i ventetiden har et par spørsmål dukket opp:

1 - Jeg har lyst på det stativet som vises på tesla.com. Er dette mulig å få til i Norges? Hva gjør X folket med skistativ?

2 - Noen som vet om Long Range Plus oppdateringen er kommet til Europa / Norge? Ser flere youtube filmer med Plus fra USA...
#5
Jeg har bestilt ny X for en uke siden. Sammen med nedjustering av prisen forsvant også gratis superlading, så tror ikke sindresh går glipp av noe der.
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bytte fra S til X
fredag 22. mai 2020, klokken 23:47
Jeg vurderer det samme.
Vet vi noe om kommende oppgraderinger på S eller X? Det er vel snakk om en "batteridag" for Tesla investorer...?
#7
Model S 2013 - 2022 / Hengerfeste / sykkelstativ
fredag 26. juli 2019, klokken 13:46
Jeg vurderer å kjøre tilhengerfeste for sykkelstativ til min S. Ser at Elbilmek i Asker kan montere dette.

Vet noen her om Tesla synes om dette ift garanti?

Vet noen her om skistativet som Tesla selger til X passer på et slikt sykkelfeste?
#8
Vekker denne tråden igjen. Kan det ha skjedd noe nytt her?
Ser at både Ariens AMP 24 og SnoJoe er "discontiniued"...
#9
Andre elektriske doninger / Sv: Batterifreser, Stiga ST 8051 AE?
tirsdag 05. februar 2019, klokken 21:23
Har lite å bidra med her. Jeg har prøvd en en-stegs el freser med ledning, men den fungerte ikke til mitt bruk. Ville bare nevne at robotklipper er genial og elektrisk :-)
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Refferralgave Signature Wall Connector
tirsdag 18. september 2018, klokken 20:19
Sitat fra: daktari på mandag 17. september 2018, klokken 23:15
Sitat fra: SUNPWRD på mandag 17. september 2018, klokken 22:20
Min (første) refferal ble bestilt 30.7 og utlevert 7.9.
Kan noen forklare meg hvordan jeg går frem for å velge wallconectoren?

Arnfinn
Du får en mail etter en måned eller 2 eller du kan velge i loot box etter omtrent samme tid.

Tusen takk!
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Refferralgave Signature Wall Connector
mandag 17. september 2018, klokken 22:20
Min (første) refferal ble bestilt 30.7 og utlevert 7.9.
Kan noen forklare meg hvordan jeg går frem for å velge wallconectoren?

Arnfinn
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10 mm spacer - mulig?
onsdag 02. mai 2018, klokken 20:57
Vet ikke om det passer, men jeg er skeptisk til belastningen på hjullagrene. Det er en tung bil og 10mm ekstra øker belastningen en del..
#13
Tusen takk jkirkebo.

Hadde en spesiell opplevelse som kanskje noen andre kan ha nytte av å høre om. Hvis dette er gammelt nytt får dere tilgi meg.

Forrige helg, midt i januar, -4 prøvde jeg å starte lading med TWC. Bilen var stilt inn på 7A (32A 3fas oppsett). Bilen ladet ikke, gikk ut til bilen og så mange feilmeldinger om car needs service, 12V battery low voltage og flere andre triste feilmeldinger. Så jeg ringte Tesla. Han mente at bilen var i orden, men kunne ikke forklare hva som skjedde. Jeg byttet til 13A UMC og alt fungerte fint. Han skulle uansett sjekke og kontakte meg igjen.

Nå på mandag ble jeg oppringt av samme mann, han hadde fått svar fra andre i Tesla systemet.
Når bilen prøvde å lade på så lav A krøller deg seg når bilen samtidig prøver å varme batteriet. Jeg fikk ikke opp melding om at den prøvde å varme batteriet (bilen var i Rang Mode). Løsningen var å sette opp strømstyrken i bilen til ca 13A. Mulig det går med litt mindre også, men har ikke testet for å finne nedre grense.

Godt å vite at det var brukerfeil / brukerfeil lift omstendighetene, og ikke feil på bil eller TWC.
#14
Da var 32A 3 fas kurs installert. :D

Bilen forteller at den får 22kW 32A/32A 222V.
Jeg trodde den skulle dra ca 8,4 kW? IT nett...
Og synes uansett at 22kW bar mye da jeg trodde laderen i bilen var maxet på 16,5kW...?
#15
Tesla / Sv: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler
lørdag 23. desember 2017, klokken 18:59
Mine lys ble adaptive i går da jeg fikk 50.1 - herlig oppgradering!  :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA