Sitat fra: Egil S på mandag 14. august 2023, klokken 18:58Den funksjonen kom på 3.1.Enda en ting å glede seg til, hvis vi i det hele tatt noen gang får SW oppdatering...
Har 3.0 siden juni 2022.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Egil S på mandag 14. august 2023, klokken 18:58Den funksjonen kom på 3.1.Enda en ting å glede seg til, hvis vi i det hele tatt noen gang får SW oppdatering...
Sitat fra: e-Golf på onsdag 01. juni 2022, klokken 15:40Litt sent svar , men jeg oppdaget denne tråden da jeg søkte etter 'hvordan betale på Iberdrola' 😊Sitat fra: goggo på onsdag 01. juni 2022, klokken 15:10
Jeg har ikke selv hatt med elbil der, men er vanligvis 1-2 mndr i Benidorm/VilaJoyosa området hver vinter.
Som du sier så er det en god del Iberdrola ladere rundt omkring, men jeg vet ingenting om prising etc.
Men jeg så minst 2 stk 50 KW ladestasjoner i nærheten av La Marina senteret som ikke var Iberdrola.
Den ene (tror det var 2 stk 50KW ladere) er ved en liten bensinstasjon et par hundre meter fra La Marina senteret, i retning mot sjøen. Det er ved en liten rundkjøring med noe som ser ut som små lekehus i midten av rundkjøringen.
Dessuten var det noen CCS stolper som kunne minne om Kempower stolper (men det var ikke Kempower) i en av sidegatene nær Carrefour på nedsiden av La Marina. Det var heller ikke Iberdrola tror jeg. Mulig det var ved en bilforhandler eller noe.
Lykke til!
mvh
Hugo
EDIT: Dessuten skal det være en ny Ionity stasjon på autopistaen ved Benidorm, også den i nærheten av La Marina senteret.
Takk Goggo
Jeg skal lete litt til på kartet, men er også godt kjent i området, men er første gang i Spania med elbil. Har tidligere leid bil, men leiebil er så kostbart i år, at det er ikke morro.
Jeg kjenner til den rundkjøringen, intressante observasjoner. Igjen takk
Jeg signet opp på Ionity, det er en mulighet å ta Autopistaen når vi skal hjem fra stranden i Villa Jojoysa (blitt veldig glad i den stranden)
Sitat fra: Vurderer en elbil på søndag 19. juni 2022, klokken 22:15Hvor langt du kommer ved å lade i 10 eller 20 minutter avhenger av SOC (state of charge).Sitat fra: Como på søndag 19. juni 2022, klokken 00:33Dett e er jo lovende...
Tredje gang fra 4% på HPC 150kW-laderen til Fortum og laderen ga fra seg 150kW helt opp til jeg stoppet ladeøkten på 20% SOC. Dette var jo maks av hva laderen kunne gi så jeg lurer jo på hva som er maks for bilen.
Men jeg er enig i at det viktigste er uansett ladekurven og ikke maks lade hastighet.
Jeg synes også at det viktigste er hvor langt kommer du ved å lade i 10 min, eller 20 min.
Sitat fra: unik42 på onsdag 18. mai 2022, klokken 07:09Sett at du er nesten tom for batteri, men ikke helt stopp ennå.
Nei. Men de skal ikke taues fordi permanentmagnetmotorer vil starte å indusere strømmer i motorviklingene hvis rotor går rundt.
Sitat fra: DeepFu på søndag 24. oktober 2021, klokken 09:21Ja, dette er nok ikke noe for de som kun trenger hurtiglading i fellesferien, men hvis en kjører mye og ser at Ionity ofte er et riktig sted å lade på veien, så kan dette være et bra alternativ for noen.Sitat fra: RJK på lørdag 23. oktober 2021, klokken 01:18Men det koster ikke 190 kr/mnd. Det koster 2280 kr/året. Og det er ikke det samme, selv om det "på papiret" er det.
Flere har vel fått dette med seg allerede, men siden det ikke er nevnt her, så gjør jeg det nå. Og det adresserer en av kritikkene mot høye priser for ikke-Ionitymerke elbil, så har de nå startet med Ionity Passport.
Her kan de med andre bilmerker kjøpe et abonnement til 190,- per måned, og da får man en pris på 2,50 NOK per kWh.
Drop-in-prisen er dog fremdeles horribel, selv om de andre er i ferd med å krympe forskjellen.
https://ionity.eu/en/access-and-payment.html
Sitat fra: Stip på søndag 03. oktober 2021, klokken 09:38Ja og nei. ID3 har kommet med 130kW på sin siste versjon av 62kWt batteriet.
Noko nytt om dette temaet?
Sitat fra: thomasez på tirsdag 27. juli 2021, klokken 18:13Da jeg bestilte Enyaq så fikk jeg beskjed at dette tilvalget var dessverre nødvendig for å få bilen i produksjon. Vet at de som bestilte bil tidlig uten infotainmentpakka fikk spesialpris på pakka da de ikke klarte å levere bilen uten. Nå vet selgerne om dette og krever valg av infotainmentpakka til fullpris. Hvis din selger ikke er kjent med dette så kan du jo forsøke å bestille uten.
Jeg lurer på om det er noe poeng med den infotainmentpakka til 7800 spenn. Prediktiv CC virker jo å være alt for unøyaktig og bruke fartsgrenser fra veier man krysser, så selv om det kan hende denne blir bedre ser jeg ikke helt poenget.
Er resten da 3 år med navigasjon? Altså, tre år for så å måtte betale noen tusen i året for å fortsette å ha denne funksjonaliteten.
På meg høres det ut som Android Auto eller Appple Carplay er mer enn nok og 7800 kroner spart.
Sitat fra: Lars_F på onsdag 14. april 2021, klokken 13:58Da har jeg mer tro på FIFO-modellen. Kommer man sent/sist kan man selv velge om man vil koble til å vente på høyere ladehastighet eller vurdere å kjøre til neste ladested hvis man har strøm nok til det.Sitat fra: diax på mandag 12. april 2021, klokken 20:10
Det stemmer ikke. Kommer du og får 200 kW når du kobler til så vil du hele tiden få det bilen din ønsker. Det er ikke sosialdemokratisk deling. Det er First Come First Serve.
Det er riktig. Kempower har to ulike måter å fordele effekten på og dette er nok en konfigurasjons sak som settes opp under installasjon. Enten deles effekten via en ''sosialdemokratisk'' modell der alle får lik effekt, eller en FIFO-modell som gjør at første bil tilkoblet har prioritet og alle andre andre må stille seg bak i køen. Ladesyklus eller ladekurve på første tilkoblet bil bestemmer hvor mye som frigjøres fortløpende til de andre.