Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - GOS

Sider: [1] 2 3 ... 79
1
Model S / Sv: Bruktbilsalg hos Tesla
« på: i dag kl. 11:10 »
Man skal jammen meg ha brukt for plassen i en S, om man er villig til å kjøpe en 2013-14modell, når TM3 er rett rundt hjørne.
Eller trenge dei to ekstra seta, eller ikkje greie tanken på plasseringa av speedometeret.
Eller bagasjeplassen. Det er vanvittig forskjellig på hva en får inni S kontra 3

2
Model S / Sv: UMC - Garanti
« på: i går kl. 20:51 »
Har fått ny UMC 2 ganger på min vel 4 år gamle Model S, sist gang nå i sommer.

3
Model 3 / Sv: Mulig å selge reservasjonen?
« på: torsdag 20. september 2018, klokken 12:02 »
Det står 30.03.2016 på min reservasjon. Personlig oppmøtet "dagen før" i Ålesund.

Snodig. Jeg gjorde det også "dagen før" og sto i kø (nummer 20 eller 21) før dørene ble åpnet i Stavanger kl 09:00. Kl 09:20 var det min tur og hos meg står det 31.03.2016

4
Lading av Tesla / Sv: Hvilken hjemmelader?
« på: torsdag 20. september 2018, klokken 09:42 »

5
Model 3 / Sv: Mulig å selge reservasjonen?
« på: onsdag 19. september 2018, klokken 22:57 »
Har du en god kø-plass og har "eierstatus"

Litt off topic, men er det noen som vet om eierstatus kan endre seg etter reservasjonstidspunktet? Den 31. mars 2016 var jeg ikke Tesla-eier, men jeg er det nå (ny Model S mottatt denne måned). Hadde vært gøy å kunne "rykke fremover" i køen. Hvis det kommer til å få noen betydning i Norge, da.

EM twitret kort tid etter at bilen ble vist  at den raskeste måten å få tak i Model 3 var å kjøpe en S eller X, så slik jeg har forstått det så har du rykket frem i køen.

6
Tesla / Sv: Ruteplanlegger i Europa
« på: tirsdag 18. september 2018, klokken 20:34 »
Finnes det en ruteplanlegger som forteller avstandene mellom SC gjennom Europa? Med X75 på vintertid blir det ikke stor rekkevidde og man må planlegge enda bedre enn med en S85

Du kan prøve www.abetterrouteplanner.com, den vil vel gi deg de svarene du trenger?

7
Tesla / Sv: Tesla vs. konkurrenter
« på: tirsdag 18. september 2018, klokken 08:30 »
Hva er det du mener er bedre utstyrt med Tesla sine?

Når jeg går inn og konfigurerer Audien så synes standaren å være ganske godt utstyrt, legger til det meste og kommer opp i 81.000 USD (eventuelt 85 om en tar utgangspunkt i topputgaven). Jeg synes dette setter press på Tesla sine S og X priser. Er dog en del usikkerhet på hva den rekkevidden og effektiviteten blir i forhold til Tesla.

EDIT: Ser at premium stereoanlegget som er listet som standard på US sidene hverken er nevnt i e-mailen vi fikk fra Audi tidligere idag eller på den norske siden. Kanskje de i Norge har tenkt å ta seg ekstra betalt for det. Bilen er jo i utgangspunktet priset høyere i Norge enn i US.

8
Model S / Sv: Whispbar og last
« på: søndag 16. september 2018, klokken 19:16 »
E det noen som har erfaring med å kjøre varer på taket med Whispbar? Tenker å hente 3 skyvedører på 250 cm.  :o

Har kjørt byggemateriell (2*8 underst) med 5 meters lengde.....samt mye annet rart.

Forrige helger hadde jeg en kommode på 55 kg + en sykkel og kjørte fra Stavanger til Oslo.

Er skyvedørene veldig spinkle så må du kjøre forsiktig så ikke de ødelegges eller legge noen kraftigere blank under.

9
Model X / Sv: Rekkevidde konservativt på 100D?
« på: lørdag 15. september 2018, klokken 11:53 »
Har lest ut min X100D og andre sine via canbus. Du kan regne +/- 97kWh tilgjengelig fra helt fullt batteri til bilen stopper. Det er da ikke fra 100% til 0%, men til bom stopp.

Har også lest ut noen 75D, og de har alle vært på rett i overkant av 72kWh tilgjengelig.

Med andre ord 14-15 kWh i favør 100 batteriet.


Eeeeeh. 24-25 kwh

10
Tesla / Sv: lade på supercharger istedenfor hjemme?
« på: torsdag 13. september 2018, klokken 12:03 »
hei  8)

spm: med gratis superlading er det lov/mulig å lade der istedet for hjemme, dersom man bor i nærheten av en? er klar over at det tar ca 20 min, og at det tas betalt for «okkupasjon» av plass etter endt lading.

har kort vei til jobb og å høre 20 min på lydbok ved supercharger en gang i uka for å spare 500 kr i mnd på strøm er jo en mulighet for de av oss som har lite å «rutte» med utover faste utgifter?

tipper er mulig, men kanskje ikke «verdt» innsatsen, da det å ha en fulladet bil på morgenen ofte er verdt mer enn dagsprisen man betaler i strøm hjemme?

ps: er det 80 eller 90 prosent som er best å lade til dersom man sjelden bruker mer enn 20% av rekkevidden per dag?

Om du gjør dette så bryter du intensjonen med superladerne, altså er det ikke lov. (Se Tesla sine sider) Du vil også svekke batteriet ditt etter hvert med hele tiden å superlade og du vil etter hvert få en nedstrupet hastighet fra Tesla siden du misbruker den. Det er da kjedelig de gangene du er på langtur og helst skulle hatt god lade-hastighet.

Videre vil du få masse sinte/skuffede Tesla-eiere "på nakken" da om alle skulle tenke som du gjør så ville det hele tiden vært kø ved superladerne. Superladerne er der for å muliggjøre langveisturer.

Tesla tillater ikke at Superlader brukes som "hjemmelader", men de sier at det er akseptabelt at du bruker den som det i en kort periode til du får ordnet med andre lademuligheter hjemme. (Eventuelt begynner å bruke vanlige betalbare ladestasjoner dersom det fysisk er umulig å etablere lademulighet hjemme)

Jeg vil være en av de "sinte/skuffede" om jeg oppdager at du hjemmelader på Superlader. Lier er typisk en plass hvor dessverre mange "hjemmelader" og dermed skaper kø for de som kommer langveis fra.
Håper Tesla snart setter opp "City-ladere" (eller hva det var de kalte dem) også i storbyene i Norge for da kan "hjemmeladere" lade der (og betale for det). Jeg tror de på Lier må da omdøpes til "City-ladere"

11
Model S / Sv: Navigasjon i Tunell
« på: tirsdag 11. september 2018, klokken 23:30 »

Jeg har hatt dette problemet nå de siste 4 månedene etter at Tesla prøvde å løse ett annet problem. Min bil har alltid (tror jeg) vært slik at dersom jeg kjørte med navigasjonen aktiv så fortsatte den ofte å tro at den var inne i tunellen lenge etter at den hadde kjørt ut. Ofte viste den først at den var kommet ut av tunnelen etter at den hadde kjørt igjennom neste tunnel eller at det var tatt til høyre/venstre i ett kryss etter at en hadde kjørt utav tunnelen. Tesla prøvde å justere / tune noen greier men det førte stort sett bare til at den nå tror at den er utenfor tunnelen lenge før den er kommet ut.....og da leter den tappert etter andre veier den tror den kjører på.....

12
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: søndag 09. september 2018, klokken 22:38 »
Sedan vil velte hele selskapet? Interessant påstand.

Når du har lånt 30-40 milliader kroner for å masseprodusere en modell i som er plassert i et døende segment i verden (i USA selges fortsat en del sedaner men kjøpergruppen blir stadig eldre) og selskapets fremtid er avhenig av langvarig etterspørsel etter denne modellen så er det min påstand.

Hvilke andre EV produsenter som har biler i pipelinen eller i produksjon som satser på sedan? Hvorfor tror du det er slik?

Hvor mange av Tesla fansen her på forumet har hatt sedan modell de siste 10 årene eller selger en sedan for å bytte til en ny sedan i model 3?

Har vi ETT eksempel på dette så blir jeg imponert!

Har aldri hatt stasjonsvogn eller SUV. Skal aldri ha det!

Sedan er tingen for meg og det blir det også når Model 3 kommer.

For meg så ligner ikke de andre formene på bil.

Med noen hundre tusen i reservasjoner så tror jeg Tesla slapper helt av i forhold til din bekymring😊😊😊

13
Model X / Sv: Hva om bilen er en "lemon"?
« på: torsdag 06. september 2018, klokken 15:55 »
Jeg bruker LinkMyTesla, og den har samme problem med turer. Irriterende. Har ikke prøvd Teslafi eller TeslaSpy enda.

Jeg bruker ikke funksjonen selv, men LinkMyTesla har vel den funksjonen at om du har den Aktive turen oppe på skjermen og så trykker på "Hold" oppe til venstre så kobler den sammen den turen som du nettop har gjennomført og den som du senere starter igjen. Tror det kan gjøres mange ganger slik at du få "merget" mange turer til en.

14
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: torsdag 30. august 2018, klokken 11:49 »
Dette er jo en av de viktigste grunnene til at jeg mener EM må trekke seg. EM mangler evnen til å fokusere på de viktige tingene. Han mangler evnen til å jobbe langsiktig og nøye. Han mangler personligheten til å male ufortrødent på når det går i oppoverbakke. EM mangler rett og slett den personlige integriteten som kreves for å bygge noe skikkelig stort. E

Og så godt tror løva at han/hun kjenner Elon Musk til at han/hun kan si dette. Jeg må bare le og humre. Er det rart jeg ikke gidder å bry meg mye om denne løvas utspill.

15
Model S / Sv: Tesla på finn.no
« på: onsdag 29. august 2018, klokken 18:02 »
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=127333194&fks=127333194

Hvor mange ulike typer seter var det mulig å bestille til 2014 modeller? I denne står det visst sportsseter. Var det andre varianter?


På det tidspunktet som denne har vært bestillt så var det de vanlige stoffsetene eller tilsvarende i skinn. Samme form, ikke noe annerledes sidestøtte etc, men muligens de kalte de Performance seter. (Tror det var rød søm på de)


Mener at det ikke var noen andre alternativer før next gen setene kom som mulighet å bestille senere på høsten 2014
 

Sider: [1] 2 3 ... 79