Regnestykket er rett men mener(mulig jeg tar feil) at WTLP tar med ladetap og evt måler rekkevidde utfra brutto kapasitet batteri kapasitet
For hvis en tar 45 Kw netto /278 km= 0,1618= 16,18 kWh/100 km i forbruk. Og det skal noe til å klare så lavt forbruk på denne bilen særlig i fart. Forbruk er ikke målt i 100 km/t kun antatt strøm forbruk pr 100 km i kW som er angitt i WTLP.
Kjører en i 100-110 km/t konstant så vil jeg tro at maks rekkvidde er under 20 mil rimelig sikkert utfra min erfaring med min bil, den sluker strøm i høy fart. Trives best i 70-80 km/t.
For hvis en tar 45 Kw netto /278 km= 0,1618= 16,18 kWh/100 km i forbruk. Og det skal noe til å klare så lavt forbruk på denne bilen særlig i fart. Forbruk er ikke målt i 100 km/t kun antatt strøm forbruk pr 100 km i kW som er angitt i WTLP.
Kjører en i 100-110 km/t konstant så vil jeg tro at maks rekkvidde er under 20 mil rimelig sikkert utfra min erfaring med min bil, den sluker strøm i høy fart. Trives best i 70-80 km/t.