Må si at egentlig er forbruket helt OK. Kjørte nettopp Oslo-Bergen og retur. Til Bergen med sykkel på taket, 3 personer og fullpakket bil - 20,1 kWh/100 km. Kjørte Hardangervidda over.
Tilbake med 2 personer, tatt av takstativ og lite i bilen over Lærdal, Hemsedal og Gol tilbake til Oslo - 16, 9 kWh/100 km. 1 hurtiglading på tur over (Geilo - litt tidligere enn planlagt pga kortvarig stengt vei) og lading på hotell i Bergen. Tilbake destinasjonslading over natten i Lærdal. Ladehastigheten i Geilo var så som så - 53 kW max. Men tok lunch og veien var uansett delvis stengt 1 times tid pga Norsemanrittet.
Dette gir en rekkevidde på 495 km tilbake. Kom hjem med 42 % batteri, som med 284 km kjørt fra Lærdal tilsier 487. Ikke verst. Comfort Mode, AC tildels på og kjørte fartsgrenser. (ikke under iallefall).
Tilbake med 2 personer, tatt av takstativ og lite i bilen over Lærdal, Hemsedal og Gol tilbake til Oslo - 16, 9 kWh/100 km. 1 hurtiglading på tur over (Geilo - litt tidligere enn planlagt pga kortvarig stengt vei) og lading på hotell i Bergen. Tilbake destinasjonslading over natten i Lærdal. Ladehastigheten i Geilo var så som så - 53 kW max. Men tok lunch og veien var uansett delvis stengt 1 times tid pga Norsemanrittet.
Dette gir en rekkevidde på 495 km tilbake. Kom hjem med 42 % batteri, som med 284 km kjørt fra Lærdal tilsier 487. Ikke verst. Comfort Mode, AC tildels på og kjørte fartsgrenser. (ikke under iallefall).