Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KrW

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Noen som har fått utlevert ny X (raven)
tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:19
Jeg har en X100D 18 og den har bedre luftfjæring enn vår 17 X90D og mine foreldres 17 X75D. Nye Raven er sikkert mye bedre igjen, men forskjellen fra 17 er nok større enn fra 18 og 19 før Raven. Tror luftfjæringen må ha blitt byttet ut, kanskje samtidig som MCU2?
#2
https://elbilforum.no/index.php?topic=46056.msg801940#new
Her er en som går rett på 122kW med 100er når han starter lading på 50%. Holder 102kW på 75%. Dette er veldig lovende.
#3
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12.1 d9eaf40
torsdag 02. mai 2019, klokken 23:36
Veldig spennende! Supert å høre at 100ern har fått en boost også i Europa. Noen tester sikkert fra lavere SoC snart også.
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: 2019.12.1 med 150 kW!!! Europa også??
fredag 26. april 2019, klokken 09:05
Det var synd. Kanskje det gjelder for V3?
#5
Model X 2014 - 2022 / 2019.12.1 med 150 kW!!! Europa også??
fredag 26. april 2019, klokken 08:41
Nyeste oppdatering 2019.12.1 åpner opp for 150kW lading  ;D Håper veldig på at dette også gjelder for Norge/Europa  ???

Bildet fra en i USA. Har ikke 2019.12.1 selv enda.
#6
Tesla / Sv: Autonomy Investors Day
tirsdag 23. april 2019, klokken 10:52
https://www.youtube.com/watch?index=2&list=WL&t=0s&v=Ucp0TTmvqOE&fbclid=IwAR2VMngU2iojuzmy1d6_1FC2gkXauBPatR8WnpXKMHBVoraxUfnTIdyglmE
2t39m inn i videoen handler om snø og vinter. En i salen spør om dette. De har ikke startet å jobbe med dette enda, men så ikke særlig store utfordringer med å lære opp NN til dette også. De mente det delvis fungerer allerede nå, men etter neste vinter vil det bli mye bedre, og man vil lure på hvordan det er mulig at den gjør det så bra.
#7
Tesla / Sv: Autonomy Investors Day
tirsdag 23. april 2019, klokken 00:35
Jeg ble mye mer optimistisk til kjøring på snødekte veier etter denne presentasjonen. De hadde ikke jobbet så mye med det enda, men virket ikke som de så på det som så stor utfordring. Deres neural net må bare trenes opp til å skjønne hvor man skal kjøre akkurat som vi mennesker forstår hvor veien går, selv om det er snø eller dårlige striper. Andrej Karpathy sa noe om at vinterkjøring kom til å bli mye bedre neste vinter, eller sa han etter neste vinter?
#8
Noen som har lagt PH Turbin II 19» på X100D til vinterdekk? Jeg tenker å gå for Nokian R3 20», men vurderer også å gå litt mer all in for rekkevidde og heller gå for 19».
#9
Veldig bra test! Jeg tenkte at S som kjørte fikk mer luftmotstand enn de som kjørte bak, men P3D kjørte jo nummer 2 og fikk overraskende høyt forbruk sammenlignet med S. Spennende å se hvor mye store hjul vs mindre hjul trolig utgjør. Jeg vurderer bytte til 20¨ Nokian R3 på min X100D, men jeg må ta med 19¨ i vurderingen også tenker jeg.
#10
Fint du sier R3 slites saktere. En dekkforhandler her prøver å selge meg CVC7. Han sier Nokian slites raskt. Om du erfarer at Nokian  slites saktere så tror jeg heller på det :-) 

Du har ikke noe formening om forbruk på R3 vs dine CVC6 forrige vinter?
#11
Finner veldig bra test av vinterdekk for SUV her https://bilmagasinet.no/wp-content/uploads/2018/10/Vinterdekktest-2018.pdf
Der er Nokian R3 best og har også lavest rullemotstand. Conti har sin forrige versjon CVC6 og ikke nyeste CVC7. Jeg har ikke klart å finne noe tester av CVC7 på SUV.
#12
Noen som vet hva som er nytt med CVC7 vs CVC6? Har de f.eks. bedret rullemotstanden? Er Nokian bedre på rullemotstand i R3 vs CVC7?
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: 75D vs 100D typical og reell kapasitet
mandag 08. april 2019, klokken 11:58
Sitat fra: GOS på mandag 08. april 2019, klokken 11:55
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 08. april 2019, klokken 11:45
Sitat fra: KrW på mandag 08. april 2019, klokken 11:28
Finnes det noen gode tall på forbruk på X100D vs X75D?
Har noen kjørt langtur med disse to samtidig og målt hvor mye/lite X100D har i ekstra forbruk?

X100D veier 129 kg mer (2.459kg vs 2.330kg) -ellers er vel bilene like.
Hvis du kjører langtur i 80km/t er 129kg minimalt, det er luftmotstand som teller i de hastighetene.

X100D har 92km lengre EPA (475km vs 383 km) og jeg tror du kan anta den er ganske riktig.

Jeg ville antatt 50-90 lengre rekkevidde på X100D.

Som skulle tilsi at X100D har ca 7% høyere forbruk enn X75D...selv om det bare er 129 kg i forskjell. (Altså er økt forbruk høyere enn økt vekt om en ser på EPA ratingen og de nevnte 129 kg)

7% høres isåfall veldig mye ut synes jeg. Hadde vært spennende om noen gjorde eller har gjort en test type side ved side. Krever litt lang distanse for å sikre varme i batteriet etc.
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: 75D vs 100D typical og reell kapasitet
mandag 08. april 2019, klokken 11:53
Jeg tror også at forskjellen er liten, men prøver finne prosenttall vedlike dekk. Jeg vurderer å skaffe Nokian som skal ha lavt forbruk. Kjørte i går Oslo-Trondheim med X100D med Nereus 275/275 og en X75D med Continental 6 255/275. 20¨på begge. Vi med 7 seter vs 5 og litt mer samlet passasjervekt. Selv om vi hadde høyere dekktrykk, så hadde vi 12% høyere forbruk enn bilen med Conti. Jeg lurer på hvor mye/lite av dette er 100 vs 75 og hvor mye er dekkene. (kanskje vi kunne hatt nesten 15% høyere forbruk ved likt dekktrykk). Mulig vår 275 bredde i front utgjør litt også?
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: 75D vs 100D typical og reell kapasitet
mandag 08. april 2019, klokken 11:28
Finnes det noen gode tall på forbruk på X100D vs X75D?
Har noen kjørt langtur med disse to samtidig og målt hvor mye/lite X100D har i ekstra forbruk?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA