Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TeslaK

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bakluke går ned igjen i bakke
mandag 13. november 2023, klokken 07:27
Sitat fra: Tuxedo på søndag 12. november 2023, klokken 20:10Sett toppunktet ned et par cm.
Hjelper ikke
#2
Model S 2013 - 2022 / Bakluke går ned igjen i bakke
søndag 12. november 2023, klokken 16:06
Når jeg står med bilen i bakke med fronten opp og åpner bakluka så snur den og kommer ned igjen med en gang den når settpunktet. Den går opp, stopper og «detter» litt ned, så piper den og går ned igjen. Hvis jeg holder igjen litt idet den når settpunktet, slik at den ikke «detter» ned noe, så blir den stående.

Noen andre som har opplevd dette og evt vet hva det skyldes?

Det skjer alltid hvis bakken er bratt, men kan gå bra i veldig slake bakker. På flat mark går det alltid bra.
#3
Model S 2023 - / Sv: Vibrasjon ved svak akselerasjon
onsdag 26. juli 2023, klokken 23:36
Det kan absolutt være flat-spotting. Takk for info, jeg hadde aldri hørt om dette fenomenet før.
#4
Så 2019-batterier har også problemer med vanninntrenging. Trodde det problemet var på eldre biler?
#5
Model S 2023 - / Sv: Vibrasjon ved svak akselerasjon
søndag 07. mai 2023, klokken 21:16
Har nå gjort noen flere tester og vibrasjonen forsvinner på min Raven 2019 Model S også etter ca 5 min. Når bilen er kald de første 5 minuttene kommer vibrasjonen fra 50 km/t og oppover. Over 80 så kjennes det ikke så godt fordi bilen generelt rister mer pga hastigheten. Godt å endelig få bekreftet at dette er samme feil. Da er det bare å håpe at Tesla kan komme med en fiks snart..
#6
Model S 2023 - / Sv: Vibrasjon ved svak akselerasjon
tirsdag 02. mai 2023, klokken 07:04
Sitat fra: Dank på tirsdag 02. mai 2023, klokken 00:50
Sitat fra: TeslaK på mandag 01. mai 2023, klokken 07:29I hvilke hastigheter merkes vibrasjonen best? Hos meg er det rundt 70 km/h, gjerne i oppoverbakke.

Vibrasjonen merkes best rundt 50 km/h på Palladium biler i starten av hver kjøretur når bilen har stått parkert en stund, dvs. > 1 time. Som Thomas-no sier, så forsvinner den helt etter noen minutter.

For bilen din, kan det høres ut som denne service bulletin er løsning for deg :
SB-19-39-001

Mer info kan du f.eks. lese om her :
https://insideevs.com/news/508319/tesla-acceleration-shudder-service-bulletin/

Noen har påstått at denne "Raven"/halfshaft vibrasjonen er mindre merkbar når bilen er senket til low.
Siden bilen din fortsatt er under garanti, er ikke det enkleste å ta kontakt med SC og be dem sjekke nærmere ? Eller har de sagt at de ikke har funnet noe feil/dette er helt normalt ?

De har sagt det ikke er noe feil. Men supert at jeg får denne SBen. Kanskje de da gjør noe?
#7
Model S 2023 - / Sv: Vibrasjon ved svak akselerasjon
mandag 01. mai 2023, klokken 07:29
I hvilke hastigheter merkes vibrasjonen best? Hos meg er det rundt 70 km/h, gjerne i oppoverbakke.
#8
Model S 2023 - / Sv: Vibrasjon ved svak akselerasjon
onsdag 19. april 2023, klokken 21:04
Ok, snodig at vibrasjonen forsvinner. Hos meg blir det mindre merkbart når været er varmt. Mulig det er noe helt annet på Raven siden vibrasjonen er ganske svak.
#9
Model S 2023 - / Vibrasjon ved svak akselerasjon
mandag 17. april 2023, klokken 21:18
I USA er det flere som har slitt med vibrasjon foran ved svak akselerasjon fra ca. 65 km/t og oppover. Dette er visst primært på Plaid men ikke alle.

Jeg har en Raven Performance og har fått utført nyeste bulletin for bytte av drivaksler. Jeg har også en slik svak vibrasjon ved pådrag i hastigheter over 65 ca. Det kan virke som det er noe temperatur avhengig siden det ikke alltid er like merkbart.

Noen som har noe slikt på sin Plaid eller Raven? Tesla mener det ikke er noe vibrasjon..
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: n2itive kit
lørdag 21. januar 2023, klokken 22:46
Sitat fra: jonp på onsdag 11. januar 2023, klokken 11:11
Fikk du noe svar fra biltilsynet?

Ja, det ville ikke bli godkjent nei..
#11
Model S 2023 - / Sv: Nå kan man velge ratt!
tirsdag 10. januar 2023, klokken 23:23
Sitat fra: geear på fredag 06. januar 2023, klokken 14:05
Ulempen er at opplevelsen fortsatt blir alternativ selv om man velger rundt ratt - må fortsatt forholde seg til "automatisk" retningsvelger, og blinklysknapper på rattet. Tror nok kjøpergruppa kunne blitt større om det var mulig å få spakene også.

Jeg kjøper i hvert fall ikke før det kommer spaker.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: n2itive kit
tirsdag 06. desember 2022, klokken 18:33
Det hadde jeg ikke tenkt på, gitt.. har sendt en forspørsel til Biltilsynet nå, men regner jo med at det blir et negativt svar der.
#13
Model S 2013 - 2022 / n2itive kit
tirsdag 06. desember 2022, klokken 11:35
Noen som har erfaring med alignment kitet og lowering links fra n2itive?

https://n2itive.me/product-category/tesla-s-x-alignment-camber-kits/

Jeg er ingen mekaniker, så jeg tror jeg må overlate installasjon til noen profesjonelle. Hvem i Norge er best på dette og har erfaring med Tesla?
#14
Hmm.. kan se ut som det er Model 3en som trekker mer. Var meg som har blingsa. Løsningen blir å skru ned ampere på Model 3.
#15
Sitat fra: Motorwatt på mandag 25. juli 2022, klokken 09:48
Krise er vel litt overdrevet. Regner med at du da går opp ett trinn, som kanskje koster deg rundt en hundrelapp pr måned. Nettleverandører har litt forskjellige priser, men ligger nok rundt der hvis du ikke er en storbruker.

«Krisen» er at jeg betaler for 6.4 kW, men får kun 4.2 kW.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA