Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - HolyDiver

#1
Sitat fra: ElectroJuice på onsdag 17. januar 2024, klokken 18:24Minne for førersete:
Skal ikke dette følge nøkkel/mobiltelefon eller må man bytte bruker manuelt?
Kona synker stadig bakover fordi min bruker blir stående :-)

Du må opprette 2 brukere, en for deg og en for kona. Da kan begge stille inn både ratt, seter og speil helt etter eget ønske. Brukeren kobles mot enten nøkkelkort eller Tesla app. Er begge tilstede i bilen samtidig med Tesla app så må bruker velges manuelt hvis bilen har valgt feil.
SitatVann i bakluke:
Er det vanlig at det samles vann i bakluka som renner ut i toppen når denne åpnes?
Nei, dette høres ikke riktig ut.
#2
Tesla SW og AP / Sv: Idiotisk viskerautomatikk
onsdag 03. januar 2024, klokken 19:14
Idag sveipet viskerne over tørr og skitten frontrute med en gang jeg aktiverte AP. Tørre veier, og godt med lys. Rekker ikke engang å sette viskerne til «Av» før skaden er skjedd. Dette er en utrolig klønete løsning på Model Y pr idag.
#3
Tesla SW og AP / Sv: Idiotisk viskerautomatikk
tirsdag 02. januar 2024, klokken 19:47
Et tørrvisk på skitten rute er et for mye. På min Model 3 så husker den hva viskere er satt til ved AP. Merkelig at de ikke gjør det likt.
#4
Tesla SW og AP / Sv: Idiotisk viskerautomatikk
tirsdag 02. januar 2024, klokken 14:13
Mine går til Auto ved hver AP aktivering, så jeg må inn i menyen og sette viskere til Off. Noen som vet om dette kan fikses slik at den husker siste innstilling?
#5
Tesla SW og AP / Sv: Autovisker
lørdag 07. oktober 2023, klokken 02:08
Har en 3 LR awd fra 2019
#6
Tesla SW og AP / Sv: Autovisker
fredag 06. oktober 2023, klokken 23:57
Samme hos meg på min Y. På min 3 så kan man faktisk kjøre AP og skru av viskere - skjønner ikke hvorfor dette er forskjellig på Y og 3.
#7
F-150 Lightning / Sv: Kommer F-150 Lightning til Norge?
onsdag 20. september 2023, klokken 23:30
Effekt på støpsler i frunk er også kraftig redusert i Norge. Etter ombygging kan du trekke 2400W, mens i USA er det nesten 10kW.
#8
Model Y / Sv: Erfaring med Teslas egne gulvmatter
lørdag 29. juli 2023, klokken 11:36
Jeg har originale og passform er perfekt for alle mattene bortsett fra førerside  ::)
#9
VIN dukker opp i app under bildet av din blå Y, sammen med reservasjonsnummeret.
#10
F-150 Lightning / Sv: Kommer F-150 Lightning til Norge?
onsdag 14. juni 2023, klokken 20:17
Søkte om å få kjøpe og forventet avslag, men jaggu ringte ikke Ford Norge idag og sa at jeg var i første pulje som fikk tilbud om å kjøpe. 1.2 mill ferdig levert. Vanvittig pris for en vanvittig bil.
#11
Min M3 får fortsatt SW oppdateringer etter over 4 år. Jeg klarer ikke å se at dette er tilfellet på kinesiske biler. Her er fokus kun på å selge nye modeller og jakte nye kunder. Ivareta eksisterende kunder for å bygge relasjoner over tid har veldig lite fokus. Men mulig dette er iferd med å endre seg. Kanskje noen med Hongqi E-HS9 kan kommentere - Zhillian infotainmentsystemet der med 3x17 tommere var jo skrytt opp i himmelen, men har inntrykk at det knapt kommer oppdateringer. Og ikke var kvaliteten bra fra start heller.
#12
Skjermen kobles mot bilens canbus, der den får både strøm og kan endre på enkelte innstillinger til bilen. Det følger med en tether-kabel som plugges rett inn mellom bilens originalkontakter.
#13
En ting til; det finnes flush av såkalte «reviews» på YT av denne, men dette er i praksis fordekt produktplassering der man pusher rabattkoder med kickback til reviewer.

Hint: du finner det billigere uten rabattkode ved å tråle aliexpress...


Har ennå til gode å se en review som er «ærlig» på hvor kina-ræl enkelte aspekter av produktet er. Ikke forvent polish i menyene/UI ala tesla eller apple, selv om det er kult det de har laget!
#14
Husk også at BT tilkobling mot bilen medfører audio-lagg for alle varianter (teslabegrensning) og at BT headset støttes kun fra og med versjon 3 (kun 1 stk headset kan aktiveres av gangen dessverre).

Kan være en ide å koble til en egen BT høyttaler f.eks. Google Nest Mini for de i baksetet.

Uvist hvor mange BT headset versjon 4 støtter, men den har iallefall innebygd høyttaler.
#15
Noen Kina-huskeregler:
- produktvariantene over selges under mange forskjellige merker, men de er helt like bortsett fra logo og bakgrunnsbilder. Dette kan byttes gjennom litt tukling med DFU filen.
- vær nøye når du bestiller, for noen ganger er det bilde av noe helt annet enn beskrivelsen sier. Sistnevnte er alltid det du får.
- Når noen i Kina sier at noe støtter OTA DFU, så betyr ikke dette at de kommer til å lage en ny DFU. Som regel får du kun det du pakker ut av eska, og aldri noen oppdateringer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA