Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - erbo73

#1
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
onsdag 10. januar 2018, klokken 13:16
Sitat fra: mariowing på onsdag 10. januar 2018, klokken 13:11

Hvis det nå er slik at bilen har 1-fase lader på 32 amp (230 volt?) og jeg har 3-fase 16 amp 400 volt ladeboks hjemme - hvor mye strøm kan bilen trekke ut av min ladeboks? Regner med at det er noen med bedre elektrikkerkompetanse enn meg som kan svare :)

Då kan bilen få 1 fas 16 A = 3,7 kW maximalt.

Folk som är ovana vid elbilar förstår inte hur viktigt det är med inbyggd 3-fasladdare, och helt oförståeligt att Jaguars tekniker inte förstått det heller. En riktig dealbreaker! Jag hoppar nu av min plats och även en bekant till mig!
#2
i-Pace / Sv: Endelig bestilling av I-Pace
tirsdag 09. januar 2018, klokken 18:33
Sitat fra: Tellus på tirsdag 09. januar 2018, klokken 17:23
Fra mottatt dokumentasjon fra jaguarforhander.

How do I charge my car at home?.
• We recommend to put up a Type 2 Wallbox. With a Wallbox you charge your I-PACE much more effective with min. 3,7 kW (16 hours from 20-80%).
• An estimated price will be 15.000 NOK.
• We can make an offer to install a 3-phase 11 kW Wallbox where it's possible

Vill inte vara jobbig men bara för att de vill installera en box innebär det inte att bilen i sig kan ta emot det... Skulle vilja se ett papper från Jaguar där det framgår vad bilens interna laddare har för kapacitet!
#3
i-Pace / Sv: Endelig bestilling av I-Pace
tirsdag 09. januar 2018, klokken 17:02
Sitat fra: mariowing på fredag 05. januar 2018, klokken 16:12
Sitat fra: HalvorV på fredag 05. januar 2018, klokken 15:54
Ikke muligheter for oss med 400v 32ah?

Vet ikke, han sa at de leverte wallbox med 3,6 - 7,2 effekt. Når jeg sa at jeg hadde en 11 kw wallbox allerede så sa han at da kan du lade med 11 kw. Om den kan ta i mot enda mer spurte jeg ikke om.

Blev uppringd av min svenska återförsäljare idag. Enligt honom kommer den INTE att klara 3-fas 16A utan enbart 1 fas, 3,7 kW. Bad honom dubbelkolla detta och återkomma. Om det stämmer, hur kan man 2018 släppa en elbil utan detta???
#4
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 11:18
Sitat fra: lr-80 på tirsdag 09. januar 2018, klokken 10:57
Har noen fått noe mer enn skriftlig spesifikasjoner? Jeg tenker da bilder av produksjonsmodellen, felger, interiør? Eller skal vi på venteliste bestille uten bilder?
Kunne tenke meg en SE i hvit, men skal ut for å prøve Model X idag som er under 700 med vinterhjul. Hjertet sier rasekatt, lommeboka sier MPV.

Har kun fått bilder av felger. Når det gjelder interiør så har jeg sett på Range Rover Velar og fargene i en perm hos forhandler, gir iallefall noe inntrykk.

Skulle du kunna lägga ut bilderna på de olika fälgarna?
#5
Sitat fra: Vind på mandag 08. januar 2018, klokken 18:17
Forskjell mellom HSE Launch  og First Edition (etter å ha finlest prislisten)

Styling
- 20" felger med grå finish
- First edition treverk...
- beskyttelsesplater i dører med First Edition inngravert
- Full lærinteriør
- Light Oyster headlining
- Ambient interior lightning
- Kun tre farger (om dette er positivt eller negativt må jeg se fargene for å forstå)

Komfort og kjøreegenskaper:
- Adaptive dynamics
- Adaptive Surface response
- Fire soners klimakontroll
- Head-Up
- Active key (strømløst armbånd som man kan bruke når man er på svømmetur og bilen kan parkeres med nøkkel inne)


Och sen är det även svarta rutinfattningar på first istället för krom.
Synd att man inte kan få en vit first edition!
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ullared
mandag 16. september 2013, klokken 07:59
Tyvärr finns det fortfarande inga stora incitament att köpa elbil istället för fossilbil i Sverige. Hade prisbilen i Sverige varit som i Norge hade det varit en helt annan sak här också. Enda lättnaden just nu är en prisreduktion på 40000 SEK, och det får du även om du köper en plug-in hybrid typ Volvo D6 (som i Sverige kostar ca 600000 SEK). En Tesla Model S P85+ kostar ca 1000000 SEK med lite utstyr...

Svenska regeringen har länge famlat i mörkret efter hur man ska subventionera så kallade miljöbilar, men ligger alltid ett steg efter. Etanol var jättestort ett tag (mycket tack vare SAAB), och fick dessutom fram en ny lag i sverige som krävde att Etanol ska tillhandahållas på svenska bensionstationer. Tänk om det kom en lag som krävde laddstolpe istället? Vilket lyft det vore för försäljningen av elbilar.

Kul att ni norrmän får köpa Tesla så pass billigt och hoppas ni snart även får möjlighet att ladda dem på ett bra sätt i Sverige!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA