Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - VigdisA

#1
Model X 2023 - / Sv: Blinking ut av rundkjøring
søndag 15. januar 2023, klokken 20:11
Blinke ut av rundkjøring når man skal til venstre er det mest kompliserte ja. Har vendt meg til at den "øverste" knappen, den mot den flate delen av rattet er den som skal trykkes på.
#2
Model X 2023 - / Sv: Har creep blitt fjernet?
søndag 15. januar 2023, klokken 20:00
Yes - Creep er borte dessverre .
På gamle S'en er den der fortsatt heldigvis, men jeg fant den ikke på en lånebil jeg hadde her nylig heller - en model 3 fra 2019.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ryggekamerat instabil
tirsdag 22. juni 2021, klokken 00:30
Er litt nysgjerrig på om du kanskje har byttet MCU nylig ? Eller kjører du fortsatt med opprinnelig MCU med liten eMMC-brikke?
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla Rud
tirsdag 22. juni 2021, klokken 00:25
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 22. juni 2021, klokken 00:07
Kan det ligge noen bulletins på bilen din?
Skulle bytte dørhåndtak på Rud. Fikk tilbake bilen etter 4 dager, med ny front drive unit. 😂
Var det jeg og tenkte, enten en bulletin eller at bilen fortsatt har det gamle dekktrykk-systemet. Da må man ikke bare bytte den dekktrykksensoren som feiler, men også de tre andre på hjulsettet, samt tilsvarende på vinterdekkene. I bilen må det i tillegg settes inn en ny mottaker som kan sende data til bilen fra dekktrykksensorene.

#5
Model S 2013 - 2022 / Tesla Rud
mandag 21. juni 2021, klokken 16:52
Sitat fra: Stone på mandag 21. juni 2021, klokken 14:04
Hadde time for å bytte 1 stk. dekk sensor 2/6 - men Tesla ringte kvelden før og sa at de ikke kunne love bilen tilbake samme dag. Vi ble derfor enige om å flytte timen. Fikk ny time 22/6. Så fikk jeg nå en sms hvor de estimerer sensor bytte på ett dekk til "around 5 working days". Ingen loaner, men Rud tilbyr Uber voucher... men da betinget at bilen fortsatt er under garanti..(noe den ikke er)..Hva er da hensikten med å bestille time....?

Det må da koste ufattelig mye å drive så ineffektivt..?
Hei, hvilken årsmodell Tesla har du, og har du hvis eldre TMS hatt dekktrykkssystem som viser dekktrykk i instrumentpanelet ?

Eldre biler (2013 og 2014 iaf) hadde et system fra Boalong (usikker på stavemåten) der nyere har fra Continental. Dette skal ha blitt byttet mens bilen var innenfor garanti om alt har blitt gjort med bilen som det skal.
Hvis system fra Continental der du ser et eget display tilgjengelig som heter «car status» , bør det være mulig å reise til Dekkmann som ligger mer eller mindre rett over rundkjøringen ift Tesla Rud

Hvis du har gammelt system, er det mer som skal gjøres. Som kan forklare en lang ventetid
#6
Sitat fra: traktor4ever på onsdag 07. april 2021, klokken 18:01
Hei,
Jeg betalte 25.775,- for denne reparasjonen i fjor og fikk nettopp link til eMMC refusjonsskjema, men skjemaet sier "Nei" til kvalifisering for refusjon.

Med introduksjonen "Du kan bare sende inn skjemaet en gang. Kontroller at all informasjon er korrekt" lurer jeg på om jeg aksepterer avslag på refusjon dersom jeg sender det inn. Har noen vært i kontakt med Tesla om dette?
Ja, TOCN har vært i kontakt med Tesla Norge om det tidligere i dag (går) - hvor de var veldig kjappe på å svare tilbake at de skulle sjekke dette opp nærmere med Tesla sentralt.
Det virker på meg som det har oppstått en liten men kritisk programmerings-feil et eller annet sted der... Jeg ville holdt an litt før jeg fylte inn om jeg var deg til de har rettet feilen.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladeproblem Tesla S
søndag 28. februar 2021, klokken 00:31
Ikke sikkert dette hjelper deg noe, men her er i alle fall en workaround på buggen som er i 2020.48.12.1 der lader blir stående å klikke inn og ut og hverken lading eller batterivarming starter før en har trikset litt

https://youtu.be/ILdGdQ5LqBc

Sitat fra: GRS på mandag 22. februar 2021, klokken 10:18
Sitat fra: VigdisA på torsdag 18. februar 2021, klokken 13:30
Det er noe krøll i de siste SW versjonene der..
Den sirkulasjonspumpen går både sent og tidlig virker det som på min, i alle fall om SOC er over 75%, men også om temperaturen ute under lading er for lav..
Når det er kaldt setter ikke batterivarmer inn kan det virke som.
Sjekk om batterivarming slår seg på ved å slå på forvarming med appen. Se om batterisymbolet kommer på etter hvert.

Takker! Har videreformidlet info. :)
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladeproblem Tesla S
torsdag 18. februar 2021, klokken 13:30
Det er noe krøll i de siste SW versjonene der..
Den sirkulasjonspumpen går både sent og tidlig virker det som på min, i alle fall om SOC er over 75%, men også om temperaturen ute under lading er for lav..
Når det er kaldt setter ikke batterivarmer inn kan det virke som.
Sjekk om batterivarming slår seg på ved å slå på forvarming med appen. Se om batterisymbolet kommer på etter hvert.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny feilmelding P85
fredag 08. januar 2021, klokken 02:51
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. januar 2021, klokken 23:48
Koden BMS tyder kanskje på batteriproblemer (hovedbatteri). Uten at jeg kan si noe skråsikkert.
Ja, «BMS» er vel forkortelse for Battery Management System»
#10
Sitat fra: btsvennes på tirsdag 10. november 2020, klokken 06:52
Håper dette vil gjelde Norge også: https://electrek.co/2020/11/09/tesla-emmc-failure-touchscreen-offers-extended-warranty/
Vet om eiere i Sverige som har fått e-post fra Tesla i alle fall, så kommer nok.
#11
Sitat fra: Muffinman på fredag 06. november 2020, klokken 23:31
Det der er jeg ganske sikker på å ha lest enkelte betale noen tusinger for å få gjort noen år tilbake  ???
Stemmer - undertegnede fikk dette utført i Gøteborg i 2016 på vår 2013 Model S. - Tesla i Norge hadde ved hjemkomst ikke hørt noe om slikt da vi spurte dem, men Tesla Gøteborg insisterte på at dette var nødvendig. Jeg turte ikke annet enn å få det utført. Godt mulig det har berget bilens batteri frem til nå. Det var i følge svenskene nødvendig for å holde batteriet sunt, og disse pakningene var skadet på vår i 2016. Vi hadde ikke skrapet opp batteriet på noe vis som skulle tilsi skader, jeg vet ikke hvor skjøre disse pakningene er. Betalte vel 4000 SEK om jeg husker rett.
Skal ikke se bort fra at svenskene var forut for sin tid om dette nå er en fix som eldre biler kalles inn til.
Om disse viser seg nødvendige å byttes med jevne mellomrom, er det sikkert snart på tide å få de byttet igjen for vår del også...
#12
Sitat fra: Kjell Arne Rekaa på mandag 02. november 2020, klokken 21:47
Spurte like gjerne Elon Musk på Twitter, og fikk svar:
Norge sammen med Canada kommer etter USA med FSD!
https://twitter.com/elonmusk/status/1323360818336092167?s=21
Utrolig moro at du fikk svar ! Så mange som svarer på tweets fra Elon eller tagger ham i egne tweets, er det en god dose flaks og god timing om man blir sett og får svar :)
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Svart skjerm
torsdag 29. oktober 2020, klokken 20:46
Bør vel helst være på ca 4000 kr hos Tesla (husker ikke eksakt pris i farta)
Virker å være mange EMMC brikker som ryker om dagen.
Hadde selv fryst skjerm og mange av de typiske symptomene på vår 2013 S her forleden, men berget meg enn så lenge med å kjøre en reboot mens jeg hadde bilen i trygge omgivelser hjemme.
#14
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. juli 2020, klokken 10:40
Sitat fra: alda på mandag 20. juli 2020, klokken 16:50
Så vitt jag vet är det t.ex färre 2013-modeller där den ryker, och det är ju ologiskt då den är äldre och "fått mer stryk".

Det er kanskje ikke så ulogisk med tanke på at det er solgt mangedobbelt så mange biler i 2014-2015 som i 2013. Den første høsten ble bare et fåtall biler levert, mens de i de påfølgende to årene ble levert tusenvis.
Disse bilene har heller ikke AP.
Tenker det kan ha litt å si også
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Svart skjerm
lørdag 25. juli 2020, klokken 13:42
Sitat fra: LASOL på fredag 24. juli 2020, klokken 18:33
Blir det demontert ting bak nosecon/ i front når det skiftes MCU ++?

Jeg fikk ny MCU og da jeg hentet bilen på K100 i ettermiddag så jeg at panseret ikke fluktet med skjermer på v og h side. Det sprikte flere cm på begge sider og nosecon var løs. Det viste seg at deksler ikke var klikket på plass før de presset panseret i lås. Det ble bedre etter at jeg satte ting sammen men ikke 100% plant. Tok bilder men gadd ikke ta det opp med de som var på jobb da jeg hadde dårlig tid. Prøver først å justere/sette ting sammen selv.
De demonterer for å nå tak i 12V batteriet slik at de kan koble fra det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA