Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - koel

#1
Sitat fra: Øggen på søndag 30. juni 2019, klokken 00:04
Factory reset?? Sikker på det?
Iallefall høgst unødvendig å slette alle data og innstillinga.
Holde vel med scrollehjul reset og inntrykt bremsepedal.

Jeg ser i hvert fall ingen annen grunn til at funksjonene kom tilbake. Har tidligere prøvd alle reboot-varianter, men ikke på denne versjonen innser jeg nå... Kanskje det hadde vært tilstrekkelig.

På denne versjonen tror jeg at jeg kun forsøkte vanlig reboot av senterskjerm (uten bremsepedal) og skifte av språk til svensk (fungerte ikke).

Alt av innstillinger og lagret informasjon forsvinner så jeg skulle gjerne unngått å gjøre det, og det er ikke noe jeg uten videre vil anbefale andre å prøve.
#2
Dashcam og Sentry Mode kom tilbake med 2019.20.2.1, men de andre feilene ble ikke rettet. Disse forsvant dog etter å ha tatt en factory reset. Nå er alt tilsynelatende tilbake til slik det var før den opprinnelige oppgraderingen.
#3
Jeg fikk 2019.16.3.2 i går, men det løste dessverre ikke noen av feilene jeg opplever.
#4
Sitat fra: Kim- på lørdag 25. mai 2019, klokken 20:19
Høres ut som noe bug hos deg ja. Ville ringt Tesla (road assistant) og hørt om de kan gjøre noe fjerndiagnose og eventuelt en skikkelig restart.

Regner med du har prøvd med bremsen inne og begge scrollehjul til T'en kommer opp?

Ja, jeg har forsøkt alle restartmetoder jeg har kommet over :).
#5
Etter oppgradering til 2019.16.2 sluttet Teslacam helt å fungere. Ikonet øverst på skjermen er grått med en x selv etter flere restarter. Reformatering av USB-pinnen hjelper heller ikke, og ikonet vises dessuten uavhengig av om USB-pinnen er montert eller ikke.

I tillegg oppdateres ikke noen av trip-tellerene som viser informasjon om gjeldende tur og siden siste lading. Restart gjør av og til at informasjonen oppdateres, men bare i en veldig kort periode.

Er det noen som opplever det samme og/eller har forslag til løsning?
#6
Jeg hadde også samme problemet på min X i fjor sommer. De kunne ikke se på det på drop-in, men anbefalte meg å gå til et eksternt verksted. I mitt tilfelle ble jeg sendt til Thorleif Aas Bilklima i Oslo, men jeg vet ikke om de har tilsvarende avtale med noen i Bergen. Tesla tok uansett utbedringskostnaden.
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Løst sidespeilhus
lørdag 27. januar 2018, klokken 15:30
En oppdatering: speilhuset har løsnet fra koblingen sin, og det ser egentlig ikke ut til å være noen måte å få den tilbake på uten hjelp fra et servicesenter...
#8
Model X 2014 - 2022 / Løst sidespeilhus
lørdag 27. januar 2018, klokken 00:33
Hei

Etter et uheldig slag forover på venstre sidespeil, så har nå speilhuset tilsynelatende delvis løsnet fra festet. Det virker som om at det kun henger fast i diverse ledninger, men jeg har ikke fått sjekket veldig grundig ennå.

To spørsmål:
- Er det noen som har noen erfaringer med å få festet dette igjen på egen hånd (jeg må kjøre hjem fra fjellet på søndag)
- Er det normalt at speilhuset brekker av i stedet for å gi etter (og dermed kan fikses ved å dytte det bakover igjen)?

Mvh
Oddvar
#9
Carwing / Sv: Problemer med Nissan Connect nå?
torsdag 31. august 2017, klokken 18:30
Samme hos meg. Leaf manager (Android) feiler også.
#10
Takk for tips. Jeg har faktisk skrudd på dette nylig, og det kan samsvare med tidspunktet navigasjonen begynte å rote.
#11
Model S 2013 - 2022 / Reell posisjon vs posisjon i kart/navigasjon
mandag 28. august 2017, klokken 22:39
Den siste tiden har bilen oppført seg rart i tunneler. Navigasjonen mener, stort sett, at bilen er over tunnelen, så hvis det er veier over tunnelen så viser den meg en rute basert på disse veiene i stedet.

Jeg har forsøkt en reboot med scrollhjulene uten effekt.

Er det andre som opplever det samme, eller bør jeg få Tesla til å se på det?

Software-versjon: 2017.32.6 ca28227.

#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Android-app vil ikke koble til bilen
søndag 16. oktober 2016, klokken 20:06
Takk for svar. Jeg har ikke hatt "always connected" aktivert da oppkobling stort sett har fungert helt fint tidligere uten dette, men det ser ut som om at det er "løsningen" for problemet mitt nå. Etter å ha aktivert dette har jeg ikke lenger noen problemer med å koble til bilen.

Angående det opprinnelige problemet, så kom jeg forbi den røde skjermen, men fikk til slutt feilmelding om at det ikke var mulig å koble til bilen. Jeg prøvde også å restarte appen uten at det  hadde noen effekt.
#13
Model S 2013 - 2022 / Android-app vil ikke koble til bilen
fredag 14. oktober 2016, klokken 21:13
Hei

Android-appen vil ikke lenger koble seg til bilen når den har stått stille en liten stund (både med 3G og WiFi). Dette ser ut til å ha skjedd etter at det ble gjort en reset av GSM-modemet på service, men jeg aner selvsagt ikke om dette har noen sammenheng - og før oppgradering til v8.0. Appen fungerer først etter å ha låst opp bilen. Reboot med scrollhjulene retter ikke feilen.

Er det noen som har noen idé hva som kan være årsaken, og forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Mvh
Oddvar
#14
TLC / Sv: Lakkerte skvettlapper til mørk grå 2013 Leaf
fredag 22. november 2013, klokken 21:43
Her er bilder av høyre side foran. Det er litt vanskelig å få et inntrykk av hvordan det ble da det er ganske møkkete, men de er litt mørkere enn billakken. Uansett synes jeg det ser finere ut enn med standard svarte skvettlapper.

Jeg har ikke fått meg til å lage hull i bakskjermene ennå for å feste skvettlappene bak, men det kommer nok etter hvert.
#15
TLC / Sv: Lakkerte skvettlapper til mørk grå 2013 Leaf
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 07:46
Sitat fra: tothoren på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 07:44

Har du fått sjekket fargen enda? Jeg lurer på det samme.

Jan

Nei, ikke ennå. Jeg har bestilt, men forventet levering er ikke før slutten av oktober.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA