Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mnicolai

#1
Model 3 / Sv: Key Fob anyone?
torsdag 03. oktober 2019, klokken 20:06
Har hatt FOB i 4-5 mnd. til Model 3 nå.  Savner hverken nøkkelkort eller mobil.  Kjøpte fra USA!
#2
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Tesla Model S, P85D Ludicrous
torsdag 11. oktober 2018, klokken 03:25
Skal selge min Model S, P85D Ludicrous 2015.  72300km 5 års serviceplan betalt frem til og med 2020.  Gratis superlading i hele bilens eie.  Grå metallic, grå skinnseter pianolakk, sort alcantara, panorama tak.  Oppgradert til 4G (LTE), nytt 12V batteri.  Service hvert år siden ny.  Tilhengerfeste 13 poler strøm. Sportsunderstell (som ikke leveres lengre).  Midtkonsoll i baksete fra Tesla som kan tas ut.  Mye ekstrautstyr, i tillegg til alt originalt som kunne bestilles bortsett fra barnesetene.  Har nextgen seter, dashcam (foran/bak), dobbelt lader (22Kw).  Luxusmatter, "All weather" matter komplett.  Lakkbehandlet (10.000 kr).  Blir tatt full overhaling før salg, utvendig og innvendig.  Helt nye dekk sommer/vinter.  Grå 22" turbin sommer med Continental, og PH turbin 19" Gun metal kjøpt for 2 uker siden, med Continental Conti 7 (best i test). Forskjellige ladekabler følger med.  Ønsker kr 665.000,- eller seriøst bud.  Har bestilt ny Model X som kommer i desember, derfor ønskes P85d'en solgt!  Blir lagt inn annonse på FINN om ett par uker, da jeg er på jobb frem til 24 oktober.  Interesserte kan gjerne kontakte meg på mail  mnicolai@online.no  eller SMS 90959539
#3
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Dekk til TMSP85DL
lørdag 07. april 2018, klokken 20:16
Continental-dekk er bra dekk, men grusomt dyre.  Men spørsmålet er om de er gode på min bil, PS2 dekka var greie men støyet i overkant.  Avtalen er at hvis jeg ikke er fornøyd - bytter vi til noe annet - dyrt merke :)
#4
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Dekk til TMSP85DL
lørdag 07. april 2018, klokken 18:49
Jeg er i samme situasjon; Flatt dekk dagen før jeg skulle skifte til vinterdekk i fjor høst.  Siden dekkene - PS2, var gått cirka 40K bestemte jeg meg denne uken for å kjøpe nye.  Ble anbefalt Continental Silent - ett eller annet, så da ble det det.  Får de på onsdag, så er veldig spent på støynivået i forhold til PS2 - de var jeg ikke fornøyd med når det gjelder støy.  Holdbarhet derimot, veldig fornøyd :)  Veldig dyre var de nye dog; 14.700,-!

P85DL
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte til 4G
fredag 24. februar 2017, klokken 19:56
Skal hente bilen fra service i morgen.  Fikk pris på Kr 5404,- for oppgradering, har prisen doblet seg siden januar?!
#6
Tesla / Sv: Tesla app og service
lørdag 18. februar 2017, klokken 15:55
OK, da vet jeg det - og høres fornuftig ut.

Dert var bare det at jeg har hatt bilen inne på service og annet, uten at appen har vært ute av funksjon tidligere.
#7
Tesla / Tesla app og service
lørdag 18. februar 2017, klokken 14:52
Leverte bilen til 40000km service på onsdag, og har prøvd å få kontakt via Tesla app (og Remote S).  Men har ikke lykkes å få kontakt.  Er dette noe som har skjedd i den senere tid, bare at jeg ikke har fått det med meg?

Vil tro det kanskje er noe Tesla ønsker siden flere eiere har klaget over at bilen står i ro utenfor lokalene uten å jobbes på, på tross av at vi måtte vente i flere måneder på service time.

Beklager hvis dette er gammelt nytt.
#8
Kan det ha noe med priser å gjøre?

Har på følelsen at de nedjusterer prisene på S og X på grunn av at produksjonen har blitt mye billigere etterhvert.
Egenproduksjon av batterier etc.  Tipper i så fall opp mot 100k NOK billigere biler. Uavhengig av kronekurs.

Samt egen bank som kan finansiere den nye pakken med solceller/batterier/inverter etc?
#9
Model X 2014 - 2022 / Sv: Model X - Levering av 5-seter
lørdag 06. august 2016, klokken 13:31
Bestilte 90D i dag med 5 seters konfig.  Men ser nå at levering er satt til tidlig 2017.  Var sikker på at det sto sent 2016 når jeg konfigurerte i går?

Kan det tyde på Tesla nå innser at 2. seterad bør få muligheten til felles ned, og at det derfor trengs noe mer tid?
Hadde i så fall vært OK med bedre plass bak.  Trenger absolutt ikke 3. seterad for vår del.

Nå blir det salg av Model S, P85D, Ludicrous, 35000km, grå met. 21"grå, 5 seter og ellers alt utstyr :'(
#10
Cookie Monster; hvis du sender meg e-post adressen din, så kan jeg oversende faktura med mer detaljer.

Du har nok mer greie på det tekniske enn meg, men i følge Tesla representanten jeg har kontakt med, sier at jeg får ettersendt nytt delenummer til batteriet senere, da de ikke hadde fått dette ved oppgraderingen.
Dette skulle da klistres ved siden av det nåværende, så det er nok samme batteri vil jeg tro.
Grunnen til at de måtte skifte batteri på enkelte var - etter det jeg ble fortalt, at på de første batteriene på P85D manglet det en liten luke foran ved der delenummeret er plassert.  Det er der de setter inn contactorer og ny sikring.

Det er det jeg ble fortalt i alle fall, så "desverre" har jeg ikke fått nytt batteri, på min mars 2015 bil :'(
#11
Du får nok ikke nytt batteri, du har ver. 1,5 samme som i min bil.
Det de gjør er å demontere batteriet, skifte contactorer og ny "smart" sikring.
Det er den nye softwaren for Ludicrous som gjør at du får noen ekstra km tilgjengelig på samme batteriet. 
#12
Hvordan går et med klagen på bl.a. manglende ytelse på P85D som pågikk i fjor?
Det ble stille angående denne saken etter at våre danske venner fjernet tråden om P85D owner.

Er det kommet en avgjørelse, forlik - eller hva?  Det har gått ganske lang tid, og oppgraderingen har allerede startet her i Norge.  Jeg må innrømme at jeg ikke var en av de som sendte noen klage, så har derfor ikke fått være med i loopen på tilbakemeldingene på den pågående? saken.

Har selv kjørt rundt med "Ludicrous" mode på min P85D siden begynnelsen av forrige måned, og kan bare si at jeg har fått en "ny" bil.   ;D

_________________________________________________________________________________

P85D Ludicrous, mars 2015 (mars 2016)
BMW i3 2016
Model 3 reservert april 2016
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v7.1x
lørdag 12. mars 2016, klokken 17:31
Etter oppgradering på SC i går har jeg fått ny sw; 2.13.120
Noen andre med samme, og i så fall erfaringer?
Umiddelbart merker jeg en økning i rekkevidde på ca 10 km på 90%
Og det tar lenger tid å få full regen. og varmt batteri.  Kjørte 45 min og fremdeles var de gule "dottene" synlige på skjermen.


P85DL
BMW i3
#14
En liten oppdatering ang. L-oppgradering;  fikk min bil tilbake  fra 2 dagers spa på SC i dag;  LUDICROUS :P

Har ikke fått testet skikkelig ennå, men en ting er sikkert; den ER raskere over hele linja. 
Men kanskje enda viktigere, et oppgradert batteri som tåler større belastninger.

Skår i gleden; De hadde ikke fått den svært viktige 8) L-en sammen med delene.  De tilbød seg å komme hjem til meg å lime den på når de får den.  Om 2 Tesla-uker?

Ha en fin helg!
#15
Da er 1. ludi oppgradering unnagjort i Sverige - fredag 19/2.
Eieren var fornøyd med resultatet, og mente det var verdt prisen (59.100,-sek) inkl moms og arbeid.
Når det gjelder min bil, så blir den oppgradert med en gang Tesla er klar.  De har akkurat startet denne prosessen med oppgraderinger i Norge, og det er slik at de må først sjekke om hver og en bil har "riktig" type batteri.  Hvis ikke må dette skiftes ut med nytt - (håper jo da at jeg ikke har riktig batteri)
Hele jobben tar 1 dag.
Jeg tenker først at verdien på biler som er oppgradert kanskje vil holde seg bedre prismessig enn de uten, men også at bilen blir enda ett hakk sprekere gjør jo ingen ting?
Må bare rette opp en viktig feil i tidligere innlegg; prisen på oppgradering til Ludiqrous er NOK 56.100,- inkl. Mva og arbeid/deler. 
Dyrt?  Vel, 21" dekk koster omtrendt det samme :)

P85D(L)
BMW i3
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA