Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sulle

#1
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
onsdag 26. april 2023, klokken 22:13
Det vet jeg. NOA virker nå kun på motorvei. Tipper at NOA i bygater er på vei, og at det er europeiske begrensninger i forhold til dette som ligger i den nye firmwaren. 
#2
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
onsdag 26. april 2023, klokken 21:08
Kanskje FSD-beta software snart er på vei til Norge også. I tillegg til å bytte dørhåndtak vil Tesla gjøre dette på neste service:

Beskrivelse: Update Firmware to Allow Navigate on Autopilot to Comply with European Regulations

Utført arbeid: Inspect And Update Vehicle Firmware To Correct Navigate On Autopilot Features

Kostnadsdekning: Begrenset bilgaranti
#3
Tesla SW og AP / Sv: Kor lenge lagrar Tesla video ved ulykker?
lørdag 01. april 2023, klokken 13:06
Den tar opp etter at du har parkert også, så du må ta ut minnekortet før det har gått en time etter hendelsen for å være sikker.
 
#4
Tesla SW og AP / Sv: Tesla Vision - Erfaringer og meninger
søndag 20. november 2022, klokken 18:02
Hvordan er det du tenker at ballen skal havne der uten å bli sett? Hvis kameraene er aktive hele veien, så vil de jo se når ballen legger seg der ...
#5
Tesla SW og AP / Sv: 2022.24.6
onsdag 07. september 2022, klokken 22:12
Min teori, om hvorfor bilen bremser etter at møtende biler har passert, er at gjeldende autopilot/FSD er laget for trafikk i samme retning (motorvei).
#6
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
søndag 14. august 2022, klokken 14:52
Det vet vel du😂 Overså i farten at det andre bilmerket (Audi) var nevnt lenger ut i sitatet...
#7
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
lørdag 13. august 2022, klokken 23:49
Kollisjon mellom en bil og en Tesla... (der føreren av bilen brakk begge bena):
«Uten å være tilstrekkelig konsentrert og oppmerksom, kjørte XX fra høyre felt over i venstre felt hvor han kjørte på Tesla personbil ført av YY. Påkjørselen medførte at Teslaen kjørte inn i autovernet på venstre side og Audien skrenset over til høyre veikant/autovern», står det i tiltalen».
#8
Tesla SW og AP / Sv: 2022.20.x
søndag 31. juli 2022, klokken 10:24
Mener at du kan trykke på beskjeden om forvarming av batteri, så slår den seg av. Alternativt kan en velge bort ruteplanlegger i innstillingene om det er mer til plage enn til hjelp.
#9
Prøv å trykk en gang til på visning/zoom. Når symbolet viser stiplet linje på slutten ser du bare neste etappe. Trur eg ....
#10
Lading av Tesla / Sv: Tesla leverer nå biler uten ladekabler
søndag 17. april 2022, klokken 15:09
Eller kanskje det er en måte å holde prisene nede på? Mindre sløsing.
#11
Tesla SW og AP / Sv: Slutt for radar i Europa
onsdag 06. april 2022, klokken 22:37
Et stort skritt nærmere FSD beta i Europa når typegodkjenning uten radar foreligger. Venter spent på fortsettelsen:)
#12
Trolleybusser om 20-30 år? Nå forstår jeg hvorfor du har så vanskelig for å tro på ny teknologi...
#13
Nja, tenkte helst at hvis antikollisjonssystemet som fins i bilen er basert på radar, så kan en ikke uten videre ta bort radaren, og fortsatt tro at typegodkjenningen gjelder.
At elektronikken skal tilfredsstille gjeldende regler, for slik elektronikk, tenker jeg at er en annen sak.
#14
Mulig jeg er på tynn is nå, men tenker at det kan være en del av typegodkjenningen selv om det ikke var et krav når den ble typegodkjent. Biler må nødvendigvis godkjennes med de systemene som er installert når typegodkjenningen gjøres. Tenker det er derfor bilene fortsatt leveres med radar i noen markeder.
#15
Det jeg tenker kan stå i veien for testing av FSD i Norge er ikke selve funksjonaliteten, der er jeg enig med @Handyman, men om bilen anses å være i forskriftsmessig stand uten det radarbaserte antikollisjonssystemet som bilene er typegodkjent med. Her er det muligens noe som Tesla må fintenke på hvordan skal håndteres.
Hvis risikoen er å få mangellapp, og en tidsfrist for utbedre forholdet, så kan jeg fint leve med det om jeg får tilbud om å bli FSD-betatester. Hvis det kan føre til kjøreforbud og straff, så vil jeg vite hvordan Tesla forholder seg før jeg aksepterer et eventuelt tilbud ...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA