Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Schled

#1
e-up! / Sv: Hvorfor kjøpte du en e-up og ikke Golf?
mandag 29. juni 2020, klokken 20:56
Nye e-Upn har bedre rekkevidde enn e-Golf
#2
Bestilte 25/8 - 2018.
I følge Hyundai sin status side så er den fortsatt ikke produsert.
Beregnet leveringstid er i løpet av Q2.

Jeg stod/står på den opprinnelige ventelista.
#3
Sitat fra: permbakken på mandag 02. mars 2020, klokken 21:40
Jeg skrev kontrakt ca. 10 januar i år og i dag fikk jeg beskjed at bilen er produsert og jeg fikk chassinummeret.


WTF!!
Jeg skrev kontrakt på Kona 25. Juni 2018 og har fortsatt ikke fått noen annen info en levering i Q2 2020.
:o  >:(
#4
Lade hjemme / Sv: CircleK hjemmeladestasjoner
fredag 24. mai 2019, klokken 07:57
Da har jeg hatt elektrikker på besøk.
Jeg sparer ca. 2200kr på å velge Tibber sitt tilbud hvor jeg betaler for monteringen selv kontra å velge Circle K sitt tilbud som inkluderer montering.

Anbefaler derfor at dere ber om et uforpliktende tilbud fra elektrikker før dere eventuelt velger Circle K hvis dere vil spare penger.
#5
Lade hjemme / Sv: CircleK hjemmeladestasjoner
torsdag 16. mai 2019, klokken 09:46
Bestilt og fått Tibber sin men kan fortsatt returnere den og gå for Circle K sin.
Skal få et tilbud på montering fra elektrikker på onsdag.

Er veldig spent på hva som kommer billigst ut.
#6
Lade hjemme / Sv: CircleK hjemmeladestasjoner
torsdag 16. mai 2019, klokken 08:31
Men hvor bra er tilbudet fra Circle K til 13990,- inkludert montering kontra Tibber sitt tilbud til 6995,- uten montering?
Det er vel samme boksen (Easee)?
#7
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
torsdag 07. desember 2017, klokken 11:57

Har fått svar fra importøren av Zero.
Zero syklene kan KUN lades fra vanlig stikkontakt (SCHUKO).
Pris på ekstra "charge tank" for 2018 modellen er vist ikke klar ennå men til den gamle kostet den over 16000kr.
>:(

Så det ser ut til at det foreløpig blir vanskelig å få tak i en ok el MC til en fornuftig pris en stund til.
#8
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
onsdag 08. november 2017, klokken 10:25
Jeg skjønner ikke at folk ønsker å kjøre så sikkert som mulig.
Antispinn øker sikkerheten på en motorsykkel enten du trenger den eller ikke. Hvorfor denne motstanden mot å ha så mye sikkerhet som mulig på en motorsykkel?
Våt vei og oljesøl ut av en rundkjøring så spiller det ingen rolle hvor sterk motor du har. Bakhjulet vil dra ut uansett uten antispinn. Med tanke på hvor jeg har tenkt å bruke den (østlandsområdet til og fra jobb) så er antispinn et klart behov jeg har. Har full respekt for at andre ikke har det behovet men skjønner ikke at de ikke ønsker sikkerheten det gir.

Jeg har faktisk prøvekjørt en Zero SR på vått føre en kald høst dag for ikke så lenge siden. Jeg hadde ikke noe problemer med det, men siden det var en prøvekjøring og jeg ikke kjente sykkelen fikk jeg en dårligere opplevelse enn hvis jeg hadde hatt tryggheten med antispinn.

Jeg har kjørt sykkel lenge, og i sommer kjørte jeg tur retur Barcelona (ca 7000km) på en ZZR 1400.
Jeg har en vetaran bil i garasjen med over 200hk og bakhjulstrekk og INGEN moderne hjelpe midler. Jeg er vant til å kjøre med begge deler, men skal jeg kjøpe noe nytt ønsker jeg å ha antispinn.

Beklager hvis jeg virker gubbete men jeg nærmer meg gubbe alder (50år) og har full rett til å være så gubbete jeg vil.
:D

Zero SR allerede drive by wire, det bør ikke være mer enn en programerings sak å legge til antispinn (og cruise control).
Derfor er det så rart de fortsatt i 2018 leverer sykler uten antispinn.

Manglende antispinn er et stort minus for MEG. Kall meg gubbete, feig eller uerfaren, det bryr meg ikke så mye. Dette er MIN vurdering jeg tvinger ikke andre til å mene det samme.

Bare sånn til info så har jeg også planer om å kjøpe meg en langtur sykkel. BMW K1600GTL står øverst på den lista. Kawasaki ZZR 1400 er ikke noe å kjøre langt med (for meg).

#9
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
mandag 06. november 2017, klokken 11:46
Enig i at dette kan være den perfekte pendlersykkelen.
Kjører i deg en 17 år gammal Suzuki Burgman 400, den har hverken ABS eller antispinn. (Ikke det at du trenger antispinn med 400ccm, 32hk og automat), men den er som sagt 17 år gammel....

Må bare finne ut av dette med lading på offentlige plasser og en litt forvirrende utstyrsliste. Får jeg de riktige svarene blir det en 2018 Zero SR til våren.
#10
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
onsdag 01. november 2017, klokken 06:53
Så, så trenger ikke å bli ufin.... Har bil også og den har antispinn.
Nå er ikke jeg alene om antispinn bekymringen, så ja jeg vil kalle det et problem for Zero.

Det er jo heller ikke antall hk som er er årsaken til at jeg er bekymret for mangelen på antispinn det er dreiemomentet. Dreiemomentet på denne sykkelen er i samme klasse som 1000ccm + syklene. Den har allerede drive by wire så det burde være en smal sak for Zero å implementere antispinn.

Men for meg er diskusjonen rundt antispinn en liten avsporing. Det er noe som trekker ned men ikke en show stopper alene.
Men hvis den i tillegg ikke kan lades på offentlige ladeplasser så vil jeg nok droppe å kjøpe en.
Jeg trenger en til og fra jobb sykkel Zero SR hadde vært ideelt til dette. Den (18år) gamle 400ccm MCn jeg har i dag (som hverken har ABS eller antispinn) skal pensjoneres.
#11
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 07:58
Det er et problem for Zero at kjøpere av sykler i deres prisklasse forventer at sykkelen har antispinn.

For meg er det en faktor selv om den i seg selv ikke er avgjørende. Men manglende anti spinn OG ikke mulighet for lading på offentlige ladeplasser er for meg en showstopper.

Så, er det noen som vet om Zero syklene kan lades på offentlige ladeplasser?
#12
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
mandag 30. oktober 2017, klokken 16:00
Manglende antispinn legger en demper på kjøpelysten ja.
Lydløsmotor og masse dreiemoment burde gjort antispinn til en selvfølge.
#13
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
søndag 29. oktober 2017, klokken 21:09
Vurderer å kjøpe en 2018 modell men synes dette med lading fortsatt er litt uklart.
Har en e.Up jeg snart har kjørt 60000km og har ennå ikke hatt behov for hurtiglading. MEN det jeg kunne tenkt meg er å kunne lade denne på offenlige ladeplasser, kjøpesentre osv.
Er dette nå mulig?
Synes også dette med ekstra utstyr er litt dårlig forklart. Dette er utstyrs lista jeg finner på HS MC Senter sine sider:
Utstyrsvalg
Varme i setet
Vindskjerm
Mobilholder
Sidevesker
Håndbeskyttere
Powertank (50km mer på hver tank)
Top boks
Charge tank
Mobillader
Regnbeskytter
Blåtann
Kjøreutstyr
ABS (standard)

Setevarmer men ikke varme i håndtakene altså.
Og fortsatt ikke antispinn.
#14
Alt det andre / Sv: Bilentusiaster, finnes de her?
torsdag 09. juni 2016, klokken 13:45
Å jada!
Er nok litt svak for VAG biler og da kanskje spesielt Audi, men har ingen akkurat nå.
Har vært gjennom Audi S4 og S6, Golf VR6, 83 model VW Scirocco GT og en 112hesters transporter (boxer motor).

Akkurat nå har jeg en 84 Nissan (Datsun) 280ZX TT 2+2 (original turbo motor).

Drømmer om:
Audi RS6 og BMW K 1600GTL Exclusive (MC)

#15
Volkswagen VW / Sv: Oppdatering av navigasjonssystemet
torsdag 11. desember 2014, klokken 09:02
Jeg får ikke til å oppdatere Navigasjons enheten i e-Upn med Garmin Express. Det er Garmin Fresh som må brukes.
Antar at dette har noe med at navigsjons enheten egentlig ikke er utviklet av Garmin men av Navigon som Garmin har kjøpt opp.

Jeg har en annen Garmin enhet i den andre bilen min. Forskjellen på disse to enhetene er ganske stor.
Vil nesten si at garmin enheten i e-Upn er litt som om noen har satt Porsche merke på en boble. Forskjellene er store.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA