Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Djur1

#1
i-Pace / Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?
mandag 12. mars 2018, klokken 19:44

Uansett,
Bilen kommer til å bli sykt billig i statene, med den vanlig forhandler rabatt i tillegg til at i pace er så aggressivt priset der.
Jeg merker jeg har vondt for betale bare fordi de kan vri kniven rundt i såret. Da vil jeg heller ikke kjøpe, siden jeg vet at jeg blir "lurt".

#2
i-Pace / Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?
mandag 12. mars 2018, klokken 07:10
Blir spennende når de kommer ut på 2.håndsmarkedet i statene.
Kanskje det er noen som henter de over pga prisdiffen. Like for like er det vel en 20% forskjell? Det virker som en kan få acc uten å måtte kjøpe skinnseter.

#3
i-Pace / Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?
søndag 11. mars 2018, klokken 22:37
Det går ikke å importere biler slik som leaf?
#4
Audi e-tron / Sv: Pris!
fredag 09. mars 2018, klokken 14:21
Sitat fra: JorEl på fredag 09. mars 2018, klokken 13:39
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 09. mars 2018, klokken 10:40
Audi kommer garantert å ta en vekslingskurs som harmonerer med resten av porteføljen sin. Den er på et helt annet nivå enn dagens kurs.
Hva er vekslingskursen på resten av porteføljen da? sånn ca.

Hvorfor tror du det blir som resten av porteføljen? Denne forskjellen klarer ikke andre å replikere ved import.

Med (66k/1,21)*7,9  = 430k+ norske tillegg

Med (66k/1,21)*9,6(dagens kurs) = 523k +norske tillegg

Hva gjøres på e-golf?
#5
Audi e-tron / Sv: Pris!
onsdag 07. mars 2018, klokken 20:18
Det virker som det er rom for en high spec RS versjon på topp. 430 hester fra 3 motorer og et ca 100 KWh batteri her burde en kunne hente ut mer kraft.

Så kan heller en normal versjonen starte på 400-500k og være godt spekket på 650k. RS versjonen kan ligge 200k over.  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
#6
i-Pace / Sv: Dimensjoner og sammenligninger
tirsdag 06. mars 2018, klokken 17:30
Sammenlignet med fossilbiler? Hvor legger ipace seg hen?
#7
Audi e-tron / Sv: Pris!
tirsdag 06. mars 2018, klokken 08:53
 
Sitat fra: Vegar Beider på tirsdag 06. mars 2018, klokken 08:50
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 05. mars 2018, klokken 22:56
Forøvrig, så er det ikke som om en motor foran og to bak er noe radikalt nytt som kun Audi vet hvordan å gjøre. Tesla har faktisk gått for samme designvalg på sin nye Roadster, som skal gå i salg i 2020.

Og ser man litt bakover i tid, så hadde også Fisker Karma to motorer bak, men da bare som RWD.

Jeg klarer ikke så skjønne hvorfor du til stadighet må være inne på et Audi forum og snakke Tesla. Fatter det ikke, rett og slett. Hva er det du tenker på/med? Skjønner du ikke at det ikke er noen her som er interessert i å høre hvorfor du mener Tesla er guds gave til menneskeheten?

Litt lenger opp her klarer du å røre sammen noe kok om at Tesla har valgt å ikke ha tre motorer, og at det bare gir fordeler ved terrengkjøring. Så kommer dette tøvet med at Tesla kommer med to motorer bak på en bil som kanskje (neppe!) kommer om et par år, og som man må hoste opp 2 mill NOK for å reservere? Så da er det en bra ting, når kanskje Tesla kommer med det om to år på en vanvittig dyr sportsbil? Da er det ikke bare for terrengkjøring, helt plutselig?
 
Det er ingen heksekunst å smelle to elmotorer bak, det kan alle klare. Å få det til å fungere så det gir praktiske fordeler med tanke på kjøreegenskaper, det er en annen sak. Audi kan firehjulstrekk bedre enn de aller fleste, og derfor blir det veldig spennende å se resultatet av dette oppsettet. Konseptbilen har også dynamisk firehjulsstyring, om det kommer i produksjon har de ikke sagt noe om. Det kan jo også bli rimelig interessant med tanke på kjøreegenskaper.

Forslag: Om et eneste du har å bidra med er Tesla-dyrking, så dropp dette forumet. Det blir for dumt.


:+1: :+1: :+1: :+1: :+1:

Får du rett angående pris, så vil dette bli det beste bilkjøpet i Norgeshistorien. Jeg husker da et unevnlig merke med mye HK kom i 2013 for en grei pris. Bilen var mer en betabil, men god verdi. Her får vi mer praktisk, bedre interiør, bedre utstyr ... ja alt for kanskje samme prisen som i 2013!
BTW jeg betalte 670k i 2013.
#8
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
mandag 05. mars 2018, klokken 23:03
Bakluka går ikke så langt ned?
#9
Audi e-tron / Sv: Pris!
torsdag 01. mars 2018, klokken 20:32

Med 599 for i pace grunnmodell,
Xf 3.0 diesel er 200k dyrere enn bmw 530xd.

Styrker meg i troen på at audi blir rimelig.
#10
Audi e-tron / Sv: Pris!
torsdag 22. februar 2018, klokken 23:04
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 21. februar 2018, klokken 22:39
Sitat fra: Inge__1976 på onsdag 21. februar 2018, klokken 20:49
Jeg håper den ikke blir for billig, vi ønsker vel ikke at hvem som helst skal kjøre rundt i en slik?
TEsla har jo blitt blodharry og noe av grunnen til det er at selv nabo-gunnar som jobber som sykepleier eller lærer har kjøpt seg en.

I-Pace blir nok  dyrere og mindre praktisk enn e-tron og kan således være en trygg havn om man frykter at navere og fattigfolk skal begynne å kjøre Audi batteribil

Relativt til etron virker den som en halv klasse mindre ( litt som f-pace er mellom en x3/q5/macan og en x5/q7/cayenne) enn e tron .

Så for meg så ser det slik ut:
Etron
700k inkludert ekstrautstyr
hengerfeste
Gjennomarbeidet med tysk grundighet
Litt mindre usikkerhet på annenhåndspris
Færre audi/etron merker på bilen

Jaguar
Kulere styling?
En halv klasse mindre
´Britiske´ingeniør løsninger
800 k inkludert ekstrautstyr
Restverdier historisk på jaguar har vært ekstremt dårlig
Noe tvilsom på tech*
Mange flere jaguar merker på bilen

*På de to f-pacene på jobben har det vært mye surr mer nøkler som ikke vil starte bilen siden den ikke oppdager
nøkkelen. Pluss infotainment system som fryser, der en må la bilen stå låst 5 min før en kan få det på igjen. Kan være mandagsprodukter menmen....
#11
Audi e-tron / Sv: Pris!
tirsdag 20. februar 2018, klokken 10:45
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 20. februar 2018, klokken 10:39
Sitat fra: Djur1 på tirsdag 20. februar 2018, klokken 10:32
Poenget er at bilene til Audi ikke er så dyre fratrukket moms.

Det er riktig. Men prisene du kommer med er inkludert moms.
Du oppgir pris eksklusiv engangsavgift. Moms legges på før man legger på engangsavgift.

Så du mener at det er moms itillegg på disse prisen som Møller ligger ute med? Om en skal ta Audi på ordet og hva de sier så vil jo dette bli sykt bra deal i Norge, og en ok deal i Tyskland.
#12
Audi e-tron / Sv: Pris!
tirsdag 20. februar 2018, klokken 10:32
Norske priser fratrukket avgifter
Audi a6 allroad  3l diesel = 455k-577k = snittpris 516k
Audi q5 =442 - 514k = snittpris 478k
Audi q7 = 585k - 806k =snittpris 695k

Snittet av disse tre er 563k.

Da tar jeg utgangspunkt i at de ikke vil prise bilen i RS/S området. Det vil vel gjøre bilen uselgbar i volumet 70-100k biler) . Utenom her til lands da.
Poenget er at bilene til Audi ikke er så dyre fratrukket moms.


#13


Slik jeg ser det må det være gode muligheter for at det kommer flere biler inn i dette markedet (medium crossover) som er elbil løpet av de nærmeste årene. Mer konkurranse kan føre til lavere priser.
Produksjonskostnadene var før ganske høye. Er nå lavere men er forventet å falle betydelig i løpet av få år med høyere produksjon av batterier. Lavere produksjonskostnader kan føre til lavere priser.

Synes bare det er scary å betale 80-90k euro for en biltype som om få år kanskje har en innstegspris på 45-50k. euro. Hvis i pacen holder 70 % av verdien til de nye bilene etter 2 år så ser en på 35k euro på 2. hånds verdi.

Hvis I pace hadde blitt lansert i 2014 så hadde det vært greit med 80-90k euro. Når Audi sier de vil prise aggressivt /prisen vil overraske (vi får se om det skjer), så blir det enda litt mer skummelt
#14
Sitat fra: GreenBeHH på lørdag 03. februar 2018, klokken 18:54
Er det noen som forstår prisingen på I-pace.  Jeg har fått pris på HSE til 789000,- og siden den er 10000,- høyere enn jeg har sett tidligere på dette forumet så må dette være med frakt og klargjøring ?
Metalic lakk er priset til 10000,-, men på F-Pace (som har samme fargekoder) så ligger prisene rett i overkant av 9000,- men da med moms.
Head-up display kan bestilles på SE og HSE til en pris på 5000,- , men det koster på E-Pace (antar at det er likt) 11200, med moms.
Det virker som om prisene på i-Pace er satt på julebordet til Jaguar-folkene :) :) :)


Hva er det som er så gromt med denne bilen?
- Jeg synes den virker veldig dyr.
- Jaguar er vel bare noe en leaser? Eller har kvaliteten blitt mye bedre nå?
- Ikke hengerfeste
- Lading og oppdatering av bilen?

Alt ialt synes jeg det er nok en premium bil som er for å melke early movers...
Billig elbil kan plukkes opp for en brøkdel av prisen med 60 kmh batteri etterhvert.

Grunnen til at jeg spør er, hva blir 2nd hand value her om noen år?
Mulig jeg er litt treig :o :o :o, men jeg skjønner ikke denne bilen...
#15
Audi e-tron / Sv: Pris!
torsdag 15. februar 2018, klokken 15:14
Sitat fra: Inge__1976 på onsdag 14. februar 2018, klokken 22:12
De som drømmer om priser nede på 650 000 tallet kommer til å bli svært skuffet. Hvorfor skal man prise en bil som er i en helt annen divisjon enn Tesla så mye billigere?

Tesla har sjuke marginer! Har hørt 25 til 30  pct.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA