Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Frog

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fw 2017.50
fredag 22. desember 2017, klokken 10:44
Noe endret lay out . Viser kaldt batteri ( uttrykk for forvarming ?) og intern temperatur. Bilder viser uten lading. [ You are not allowed to view this attachment ]  [ You are not allowed to view this attachment ]
#2
Bjørn...
"Concern: Customer states: Charging rate is less than expected / charging amperage is reduced. Vehicle uses 26A as default instead of 32A as before
Corrections: Charge System Inlet General Diagnosis Needs to do upgrade bulletin"

Ville bare ha igjen muligheten for en fase 32A lading hjemme i garasjen på UMC ...
Siden de byttet til tykkere ledninger for å hindre varmgang, tenkte jeg at jeg skulle teste ut om 32A x 3 var en mulighet med type 2.

Så svaret er at jeg ikke spesifikt ba om det . Jeg fikk mer enn jeg ba om - som med bremserotorene- som jeg tidligere hadde fått beskjed om ikke kunne gjøres noe med. Tumbs up for Tesla Skøyen :)
#3
26A begrensning opphevet etter Service ved Tesla Skøyen :

Software oppdatering v5.11 + hardware oppdatering med tykkere ledninger for mindre varmegang  = 32A x 3 ( 22kw ) med type 2.

Hjemmelading i garasje med UMC på dedikert enfase 32A kurs endret plutselig lademønster fra 32A default til kun 26A default, og måtte manuelt stilles opp til 32A for hver lading.

Lader etter service nå igjen på 32A default, og testet i dag også med type 2 på 22kw lader for sjekke om 26A x 3 begrensningen var endret . Se foto under (typical).

Flott service oppfølging fra Tesla Skøyen med uoppfordret rustfjerning og lakkering av bremseroterer  :)
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: SW v.6.0
torsdag 12. juni 2014, klokken 20:52
26A begrensning opphevet etter Service ved Tesla Skøyen :

Software oppdatering v5.11 + hardware oppdatering med tykkere ledninger for mindre varmegang  = 32A x 3 ( 22kw ) med type 2.

Hjemmelading i garasje på dedikert enfase 32A kurs endret plutselig lademønster fra 32A default til kun 26A default, og måtte manuelt stilles opp til 32A for hver lading.

Flott service oppfølging fra Skøyen med bl.a. lakkering av bremseroterer  :)

Lader etter service nå igjen på 32A default, og testet i dag også 22kw lader for sjekke om 26A x 3 begrensningen var endret :
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
torsdag 12. juni 2014, klokken 19:38
Ms/Mrs X "var innom" på en parkeringsplass på Hankø i Pinsen  : >:(
Uskyldshvit bil ser det ut som ..
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny software oppdatering
onsdag 11. desember 2013, klokken 22:21
Oppdatert 5.8 (1.49.29) i kveld .
Testet start og stopp av lading (UMC 13A ) gjentatte ganger.Fungerer fint på wifi og 3G ( iPhone).

Reproduserbart under forutsetning av at app'en lukkes og åpnes på ny mellom lukking og start av lading - og med "climate on".
Hvis jeg ikke avslutter app'en , står den bare og "jobber" uten at den klarer å starte ladingen igjen.

Initialt går ladetiden betydelig opp ( hos meg fra 5 timer til 18 t pga aktivering av "climate", men går tilbake til vanlig ladetid når forvarming slås av igjen.)

Landingen satt til "trip" /100 %  , og testingen av start-stopp-start gjort på
70 % lading.
Ved "complete charging"( "daily" ) lar ladingen seg dessverre ikke restarte - selv etter oppdateringen.

Ved å skru av og på landingen med Appen kan man hindre at man når "charging complete". Da kan kanskje landingen opprettholdes over tid mens man er på lengre reiser - og uten at man må ha en person til fysisk å ta ut UMC fra ladeporten og sette den inn igjen for å kunne restarte landingen etter at den først er avsluttet /nådd "charging complete" .
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA