Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Jejl

Sider: [1] 2 3 ... 87
1
Jaguar i-Pace / Sv: Samletråd vedr Tesla, Elon Musk og annet Tesla-relatert
« på: onsdag 19. september 2018, klokken 23:45 »
https://twitter.com/EBouret/status/1041513650119303168?s=19

Ny rekord for en original Model S P100D rundt Laguna Seca 1:43.06

2
Kjøpe elbil? / Sv: Førstegangskjøper El-bil...forvirret
« på: onsdag 19. september 2018, klokken 16:39 »
Det hender at det legges ut Kangoo 5-seter ca 2014 mod til rundt 80-90 000 kr.
Disse har f.eks dieselvarmer, og du kan forhåndsprogrammere å ha varme i bilen til ønsket tid og de har setevarme.
Rekkevidden er ca 9 mil om vinteren og 10 mil om sommeren. (Kan gå endel lengre hvis farten ikke er for høy)

3
Audi e-tron / Sv: Model 3 eller etron
« på: onsdag 19. september 2018, klokken 09:23 »
Model 3 har bedre plass til baksetepassasjerer enn Model S, men betydelig mindre plass til bagasje.

Bedre plass i hvilken retning? Jeg har hatt tre røslige karer i baksetet på S-en, det har jeg ingen tro på at er like komfortabelt for dem i en 3-er.

Så er spørsmålet om hu her får det like greit?


Model 3 har etter det jeg har sett betydelig bedre plass i høyden i baksetet. Grensen for å sitte greit i baksetet på S er vel rundt min egen høyde på 186 cm i setet i midten dersom en har en litt tilbakelent sittestilling.
Men sitteputen i 3en er lavere, så en får ikke like mye lårstøtte.

4
Elbiler i media / Sv: Tomt for Hydrogen
« på: søndag 16. september 2018, klokken 15:27 »
Men da er det det ikke sikkert at det blir bygget  hurtigladere på mange år, pga for liten lønnsomhet. Vi var ihvertfall glade for å få 24 kw i stedet for 11kw lading i Spania i 2015 der Teslas Superladere enda ikke var bygget.

5
Elbiler i media / Sv: Tomt for Hydrogen
« på: søndag 16. september 2018, klokken 14:30 »


En midlertidig løsning der det nå ikke er lønnsomt med hurtigladere er å gjøre slik de har gjort noen plasser i Spania. De har bygd hurtigladere med halv effekt (ca 24-25kw) som senere kan oppgraderes når kundemassen blir stor nok til at det blir lønnsomt med 50 kw.
Det er meningsløst. Med så lite marked som det er i Finnmark og vil være i mange år fremover har det liten hensikt å oppføre for eksempel ladestasjoner med 4 ladere a 24 kW. Da oppfører de heller 2 stk a 50 kW. Det gir samme maks effekt (dimensjonering av trafo) og kortere køer. Eventuelt helt ned mot 1 lader a 50 kW per plass om det skulle være veldig begrenset effekt i høyspentnettet eller på eksisterende trafoer.

Det er mye bedre å risikere kø enn å være garantert å ikke komme frem fordi det er for langt mellom laderne.
----------------------------------------

Jeg tenkte på plasser der det ikke er lønnsomt med en eneste 50 kw lader pga for lite kunder. En 24 kw lader er bedre enn å ikke ha noen. Vet ikke forskjellen på fastprisen på å abonnere på 24 vs 50 kw, men vil tro det bør være endel faste kunder for å spare inn fastavgiften.

6
Elbiler i media / Sv: Tomt for Hydrogen
« på: søndag 16. september 2018, klokken 11:32 »
En midlertidig løsning der det nå ikke er lønnsomt med hurtigladere er å gjøre slik de har gjort noen plasser i Spania. De har bygd hurtigladere med halv effekt (ca 24-25kw) som senere kan oppgraderes når kundemassen blir stor nok til at det blir lønnsomt med 50 kw. 

7
Jaguar i-Pace / Sv: Samletråd vedr Tesla, Elon Musk og annet Tesla-relatert
« på: søndag 16. september 2018, klokken 11:06 »
Ser han skriver i kommentarfeltet under at han kjører på originaldekk, og at han med med Model 3 LR har kjørt på 1:54 med originaldekk og 1:48.6 med racing dekk og bremser. Hadde sikkert hjulpet å ta opp vinduene også.
Tipper det er mulig å kjøre på 1:40 med perfekte forhold og sjåfør.

8
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: onsdag 12. september 2018, klokken 00:13 »


En edruelig oppsummering av Elons intervju og cannabisrøyking.

9
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: lørdag 08. september 2018, klokken 15:37 »
https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/sesong/3/episode/3

Folkeopplysningen sjekker ut hvor farlig det er å bruke cannabis.

10
Jaguar i-Pace / Sv: Oppdatert: Film, bilder og omtale
« på: lørdag 08. september 2018, klokken 00:32 »
1.48.18 blir nok snart slått av Model 3. En non-Performance har kjørt på 1.48.6. Performance-utgaven bør vel klare  noen sekunder raskere.

11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Skuffende 2019 model
« på: lørdag 01. september 2018, klokken 12:49 »
Jeg fikk litt samme følelse som når jeg sitter i en Prius. At bilen er lagd for de som ikke liker så godt å kjøre bil. Den virket veldig upresis i styringen, og det var generelt også ganske mye støy i kupeen til å være en ny bil. Det var ikke noe annet poeng i kommentaren min enn at jeg ville råde folk til å prøvekjøre flere (el-)biler før de velger.

12
Elbiler i media / Sv: Elbiler er ikke alltid utslippsfrie...
« på: fredag 31. august 2018, klokken 22:35 »
Hadde ikke fått med meg at Kangooer pleier å brenne jeg. Det er vel ingen av den nye typen som har tatt fyr?

13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Skuffende 2019 model
« på: fredag 31. august 2018, klokken 22:32 »
Har prøvd den gamle modellen, og likte den ikke i det hele tatt. Fatter ikke at Autofil ga terningkast 5? Jeg gir terningkast 2.
Prøv noen forskjellige elbiler og sammenlign er mitt tips.

14
Model S / Sv: Månedsvis ventetid på service
« på: fredag 31. august 2018, klokken 22:14 »
Har stort sett fått veldig bra service i 5 år nå på vår P85. Men jeg forstår ikke helt hvordan de prioriter og hvordan de tenker når bilene leveres inn. Sist vi bestilte service var i mai (hvis jeg husker rett) og ønsket 100 000 km service. Vi fikk time noen uker senere enn det vi ba om, men helt iorden for oss så lenge vi har serviceavtalen, og får den servicen bilen trenger. Det jeg ikke forstår er følgende: Avtalt levering er torsdag og vi leverer og får beskjed på torsdag og fredag at de ikke kan starte på bilen grunnet manglende kapasitet. Mandag ca kl 13 får jeg beskjed om at bilen er påbegynt men ikke blir ferdig. Tirsdag ca kl 13 er bilen ferdig. Det har altså gått mindre enn en arbeidsdag i arbeid på bilen. Vi fikk bilen tilbake veldig bra rengjort og støvsugd innvendig og hadde en fossil lånebil i 5 dager. Dette må vel være temmelig kostbart for Tesla?
Går det ikke an å bare ringe oss når de kan begynne på servicen? Vi bor jo ikke mer enn 6 min fra servicesenteret, og begge parter foretrekker nok minst mulig bruk av fossile lånebiler.

15
Det er vel ikke så veldig uventet dette? Jeg fikk beskjed fra Tesla om at de første Model 3 demobilene til Norge egentlig skulle komme i august, men at de var "noe forsinket".

Sider: [1] 2 3 ... 87