Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Zanka

#1
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
fredag 27. januar 2023, klokken 07:35
Sitat fra: overskyet på fredag 27. januar 2023, klokken 01:47
Sitat fra: emurof på torsdag 26. januar 2023, klokken 20:26
Sitat fra: hELgenen på onsdag 11. januar 2023, klokken 21:44
Sitat fra: Otkristo på onsdag 11. januar 2023, klokken 19:56
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 11. januar 2023, klokken 18:41Tesla er offisielt slått i USA på L3

https://www.arenaev.com/mercedesbenz_is_first_to_get_approval_for_level_3_autonomous_driving_in_us-news-1267.php
Tenker det er fornuftig at Tesla fortsetter med L2 en stund til.
Dette L3 nivået er jo bare komisk

However, it's worth noting that the Mercedes Drive Pilot technology is only functional at speeds of up to 40 mph (64 km/h), so it's primarily intended for use during times of congested traffic.

Det komiske her er jo at Mercedes slo Tesla i dette kappløpet.  Tesla er helt klart overvurdert mhp selvkjøring.

Tesla deltar ikke i dette kappløpet, siden målet deres ikke bare er å fungere i lav hastighet, kø, og kun på predefinerte veier.


Det er det som er definisjonen av level 3, det som tesla enda ikke har. Hadde de klart det, så hadde de nok rullet det ut med godkjenning først. Man skal være ganske nedsnødd for å tro noe annet. Tesla ER overvurdert med tanke på selvkjøring. De har vel ikke løst problemet med fantombremsing engang enda? Autopiloten bør egentlig være forbudt i dagens tilstand.
Mercedes level 3
https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1618841916715716608?t=VYWuQluUo04t71-L6WEgEg&s=19

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#3
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
torsdag 26. januar 2023, klokken 21:53
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 26. januar 2023, klokken 21:44
Sitat fra: emurof på torsdag 26. januar 2023, klokken 20:31
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 18. januar 2023, klokken 22:47Men det suser jo rundt endel titusener med FSD beta, hvor en hard kjerne hyper den som om FSD er her nå

Beta har vært litt av et PR stunt, som holder båten flytende......

Betaen har nå flere hundre tusen brukere, og fungerer i dag. Ja, det er en beta, men folk bruker den daglig.
Flere hundre tusen brukere!!!

Det er ren løgn, for å bruke ditt språk.

I USA og Canada er siste tall på de som har den installert 160 000, at alle bruker den er en illusjon.
Dette viser hvordan du hele tiden jobber med å overdrive det «positive» og underminere den minste kritikk. For meg er sånne måter å diskutere på med å ødelegge inntrykket av både produktet og tilhengerne av det!
Tallet er nå 400 000 ikke 160 000.
De sier at det er blitt kjørt ca 160 mill km med FSD beta aktivert.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#4
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
torsdag 26. januar 2023, klokken 20:27
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 26. januar 2023, klokken 20:20
Sitat fra: emurof på torsdag 26. januar 2023, klokken 20:16
Sitat fra: Motorwatt på søndag 25. desember 2022, klokken 12:33Hva mener du er likheten mellom en bil og en mobiltelefon?

I dette tilfellet lager Tesla datamaskiner på hjul slik Apple laget datamaskiner til å ha i lommen. En ny generasjon som erstattet gamle typer produkter. Og vi snakker om programvare (FSD og iOS).
Tull! Tesla er ingen datamaskin på hjul. Det er en bil med en liten datamaskin i - som på de fleste andre moderne biler.
Bitteliten datamaskin, sikkert samme som i ID4
https://en.wikichip.org/wiki/tesla_(car_company)/fsd_chip

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#5
Model S 2013 - 2022 / Update av model S
onsdag 04. mai 2022, klokken 17:18
Ser at det nå er justering av skjerm på plass. Dette blir bra
https://electrek.co/2022/05/03/tesla-updates-model-s-x-new-swivel-screen-better-in-car-viewing-experience/

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
#6
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 27. januar 2022, klokken 21:13
Sitat fra: daktari på torsdag 27. januar 2022, klokken 20:54
Sitat fra: Zanka på torsdag 27. januar 2022, klokken 20:47
Har vel blitt sagt lenge at Tesla ikke bare er en bilprodusenten, men et techselskap. Kan jo ikke bli overrasket at de ønsker å utvikle flere ting. Har vært snakk om alt fra produksjon av aircondition anlegg til mulighet for å leie datakraft fra Dojo supercomputer systemet.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Det som ble sagt i oppsummeringen fra sjefen er at de skal fokusere på en humanoid robot istedetfor bilproduksjon, de fortsetter med biler.

Så driver de ikke med airconditionsystemer og det ble heller ikke snakket om.

Dojo er ikke ferdig, det kom frem i går.

Blir ikke kjedelig dette!
Hmm mulig det ble vanskelig å forstå, men det jeg mente var at Musk og Tesla har snakket om mye forskjellig produkter lenge, at dette kommer opp under en slik event burde ikke overraske mye.
At Musk har mistet fokus og er lei av elbiler blir jo bare tull.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#7
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 27. januar 2022, klokken 20:47
Har vel blitt sagt lenge at Tesla ikke bare er en bilprodusenten, men et techselskap. Kan jo ikke bli overrasket at de ønsker å utvikle flere ting. Har vært snakk om alt fra produksjon av aircondition anlegg til mulighet for å leie datakraft fra Dojo supercomputer systemet.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#8
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 13. januar 2022, klokken 19:17
Tesla har totalt 12 milliarder $ gjeld, VAG konsernet er det selskapet i verden med størst gjeld 192 milliarder $.
Daimler har 151 og Toyota har 138 milliarder $ i gjeld

Dette bør vel også påvirke selskaps verdien,

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#9
Kan jo dra den vanlige her inne, bare mot Mercedes.
Når det tar 14 dager å få appen til å funke mot bilen og den da kun kan låse opp og igjen, så veg jeg ikke om jeg hadde hatt hvilepuls på auto banen

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Plaid
fredag 10. september 2021, klokken 20:08
Sitat fra: daktari på fredag 10. september 2021, klokken 20:00
Sitat fra: Zanka på fredag 10. september 2021, klokken 19:04
Sitat fra: Counterpointer på fredag 10. september 2021, klokken 16:42
Er vel ikke begrenset software på bilene Tesla selv har på ringen for å best mulig resultater? Det hadde vært lite logisk.
Ser jo slik ut på langsletta, står å stanger lenge i 268-269 km/t
Hvorfor mener dere at denne ikke har de originale bremsene?

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Det var jo sakte opp til 270, så var den der i 1-2 sek, me. Så kom oppoverbakken og farten dalte.

Angående bremsene, testbilen i juli hadde karbonbremser. Samt at M3P mister bremsene etter ganske kort tid (Se Charoudins videoer). Men hvis man stoler på Musk er bilen standard på rekordløpet, og det er jo bra.
Automotorundsport.de har en liten artikkel, men lite nytt der utover at sjåføren er en svenske.
Tenker at hvis bilen klarer 250 km/t på 402 meter fra stillestående så bør den klare over 270 på langsletta.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Plaid
fredag 10. september 2021, klokken 19:04
Sitat fra: Counterpointer på fredag 10. september 2021, klokken 16:42
Er vel ikke begrenset software på bilene Tesla selv har på ringen for å best mulig resultater? Det hadde vært lite logisk.
Ser jo slik ut på langsletta, står å stanger lenge i 268-269 km/t
Hvorfor mener dere at denne ikke har de originale bremsene?

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#12
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
mandag 23. august 2021, klokken 17:40
Det vil jo alltid være oppgraderinger på CPU og sensor nivå, vil jo komme HW 5-6-7-8 osv. senere på samme måte som alt annet utvikler seg. Er vi sikre på at HW3 ikke er tilstrekkelig, eller baserer vi oss på hva enkelte Youtube "guruer" sier ?
#13
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
fredag 20. august 2021, klokken 21:54
Her er en gjennomgang av de punktene som Lex Fridman mente var viktigste. Langt igjen, men neppe noe som i i nærheten av Tesla på å lage noe tilsvarende. Har sett at enkelte har tidligere nevnt undersøkelser som har ment at Tesla ikke er på noen måte i front på dette. Hvis man fortsatt mener dette så må man være ganske tverr. Her er linken https://t.co/94ydBp2J3y


Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#14
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 04. juli 2021, klokken 10:55
Sitat fra: k1 på søndag 04. juli 2021, klokken 10:49
Hadde jeg enda fått alternativene:
1. videreføre FSD til neste Tesla bil
eller
2. tilbakebetalt beløpet for FSD som aldri ble levert iht lovnader
Da hadde jeg vært fornøyd.
Tviler på at dette skjer, selv om jeg tror Tesla hadde hatt alt å tjene på dette mtp langsiktig kundeforhold.
Enig i at det burde vært mulig å videreføre FSD til neste bil hvis HW er installert. Kanskje dette kommer etterhvert.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

#15
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 04. juli 2021, klokken 00:48
Sikkert greit å ta en runde å høre på hvordan Andrej Karpath AI sjefen i Tesla forklarer dette, mulig at det er bedre enn en kompis som har peiling
https://youtu.be/gZ2SeiLjaEc
Mulig at denne videoen burde blitt sett av alle som skal ha en bastant mening om dette.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA