Ble tauet inn i dag. Problemet mitt oppsto ikke som følge av 12v feil, men resulterte i det. Fikk melding om drivverksfeil. 15 min. senere sluttet klimaanlegg å varme. Stoppet deretter for å lade på hurtiglader. Da gikk kjøleviftene til batteriet på full spiker i 30/40 minutter. Når jeg da skulle kjøre og stoppet igjen relativt raskt etterpå var det umulig å få liv i bilen og feilmeldingene haglet. Dette resulterte igjen i at 12v batteriet ble flatt.
Når jeg ser på facebook-gruppa og bildene av alle bilene som er tauet inn med samme symptomer, ser jeg at alle (hvor man ser SOC på bildet) har SOC over 80%. Etter problemfri kjøring (70 mil) tidligere i uka med lading til 70-80% oppsto mine problemer første gang jeg ladet til 100%. Tilfeldig? Kanskje man bør unngå å lade over 80% før software update er på plass.
Når jeg ser på facebook-gruppa og bildene av alle bilene som er tauet inn med samme symptomer, ser jeg at alle (hvor man ser SOC på bildet) har SOC over 80%. Etter problemfri kjøring (70 mil) tidligere i uka med lading til 70-80% oppsto mine problemer første gang jeg ladet til 100%. Tilfeldig? Kanskje man bør unngå å lade over 80% før software update er på plass.