Er nok heller en erkjennelse av at ESV var i sin fulle rett til å legge inn salgsforbud, fordi papirarbeidet ikke var i orden. Det er nok ingen erkjennelse av at boksene teknisk sett var farlige, men det vil jo ikke hjelpe Easee i en rettsak.
Easee har nok ikke gitt opp kampen om at boksene, nå med dokumentasjon, fullt ut tilfredsstiller alle tekniske krav, selv om de løser tekniske krav på en annen måte enn standarden. Jeg personlig er mer skeptisk til at B-vern ikke fungerer, grunnet manglende test hver 3-dje måneded, enn at DC vernet til easee skal slutte å fungere.
Dette blir som da Bellona skulle registrere sin importerte elektriske Fiat Panda. Elektrisitet som drivstoff fantes ikke, og dermed kunne ikke bilen registreres. Løsningen ble å registrere den som campingvogn, siden den hadde propandrevet varmeapparat. Det er altså ikke alltid at standarder følger med i teknisk utvikling, men kommer i etterkant.
Easee har nok ikke gitt opp kampen om at boksene, nå med dokumentasjon, fullt ut tilfredsstiller alle tekniske krav, selv om de løser tekniske krav på en annen måte enn standarden. Jeg personlig er mer skeptisk til at B-vern ikke fungerer, grunnet manglende test hver 3-dje måneded, enn at DC vernet til easee skal slutte å fungere.
Dette blir som da Bellona skulle registrere sin importerte elektriske Fiat Panda. Elektrisitet som drivstoff fantes ikke, og dermed kunne ikke bilen registreres. Løsningen ble å registrere den som campingvogn, siden den hadde propandrevet varmeapparat. Det er altså ikke alltid at standarder følger med i teknisk utvikling, men kommer i etterkant.